Ga naar inhoud

Castratie Minty


noemsi

Aanbevolen berichten

Gisteren was het dan eindelijk zover.

Minty werd gecastreerd.

Dit moest echt gebeuren want ze is dit jaar al zeker 4 keer schijnzwanger geweest en in de tussentijd was ze steeds een stuk chagerijn naar de andere nijntjes toe.

Gelukkig is gisteren alles goed gegaan.

Ze heeft sindsdien al gedronken, gekeuteld en geplast.

Alleen het eten wil nog niet zo.

Gisteren heb ik elk uur wat eten voor haar neus gehouden en ze at toen een paar hapjes.

Vanacht heeft ze niets gegeten dus vanmorgen heb ik haar maar een spuitje met dwangvoer gegeven wat er met veel geweld in is gegaan.

Nu maar bidden dat ze vandaag zelf wat gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gelukkig dat alles goed is gegaan..Ik moest gelijk mijn nijn die afgelopen woensdag gecastreerd is diezelfde avond al dwangvoeren die wilde helemaal niks eten. Nou ze heeft al gekeuteld en geplast en gedronken..dat is al heel wat voor zo'n eerste dag hoor! Gaat vanzelf goed komen! Heb je wel pijnstilling voor het beestje? Want kan zijn dat die van de dierenarts al uitgewerkt is en ze daarom geen eetlust meer heeft.. ik kreeg standaard pijnstilling mee..maar heb gelezen dat niet iedere dierenarts dat standaard doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb wel pijnstilling mee gehad, Carprofen.

Maar ik moest daarmee vandaag pas beginnen. Ik kon haar gisteren om half 2 ophalen en toen zeiden ze dat ze al pijnstillers had gehad en dat ik alleen moest dwangvoeren als ze niets at.

Ze was wel wat zwaarder dan ik verwacht had. Wel 2,5 kilo. Ik dacht die is maximaal 2 kilo maar niet dus.

Ik heb nu maar een handdoek over haar hok gelegd zodat ze wat privacy heeft. Wie weet vind ze het dan niet eng om te eten, want ze kijkt wel steeds of ik naar haar kijk en als ik dan kijk dan blijft ze maar zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht haar ook pas de volgende ochtend pijnstiller geven, maar ik had het om half 2 snachts al gegeven, want ze zag er echt zo zielig uit..en maar tandenknarsen.. ze had echt al wel pijn..want kort daarna was ze helemaal levendig ineens en keek ze anders uit dr oogjes. Maarre! Goed hoor dat ze alweer hooi eet! Zie je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minty is nog helemaal niet levendig. Ze ligt eigenlijk alleen nog maar te slapen en af en toe wast ze zichzelf.

Ze zoekt vandaag wel wat meer toenadering tot de andere 2 nijntjes (die kan ze via dubbele tralies zien en ruiken). Maar dat ook maar even. Maar ze is zeker levendiger dan gisteren. Ze heeft me zelfs al gebeten :-p (oke dat was tijdens het dwangvoeren dus dat is haar vergeven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik kon haar ook gisteren om 2 uur ophalen..toen heeft ze nog iets van een uurtje in de auto gezeten.. en de eerste dag had ze maar een paar sprietjes hooi gegeten en wat water gedronken. Niet gepoept. Maar ze was wel redelijk levendig en nieuwsgierig.. ik had haar expres in haar kleine kooitje, waar ze als babytje tijdelijk in zat en op de bank gezet. Ze was reuze nieuwsgierig want die bank vind ze altijd heel interessant. Ze mocht er al een tijd niet meer op sinds ze alles kapot beet, dus dit was weer heel bijzonder. De eerste nacht keek ze zelfs tv..haaha zo grappig om te zien. Misschien dat je haar wat kan stimuleren met wat haar nieuwsgierig maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is wel heel nieuwsgierig (iig voor de operatie). Maar nu is geloof ik alles even teveel voor haar. Maar ik geef haar straks wel even een klein speeltje. Kijken of ze daar wat van op leeft. Ze vind zichzelf iig nu nog heel erg zielig en ze heeft nog weinig zin in activiteiten. Wat ook wel handig is op zich want ze was juist heel erg druk voor de operatie. Zo druk dat de andere nijntjes bang van haar werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net maar even een winterpeen meegenomen uit de winkel en wonder boven wonder eet ze er een beetje van. Terwijl ze het baby wortelhapje al niet meer aanraakt. Ze is ook al aan het graven in haar handdoek geweest.

Dus volgens mij gaat ze de betere kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooizo dat klinkt allemaal goed. Hmm.. ja rustig was Boef ook na de operatie.. helaas begint haar bitchyness weer terug te komen langzamerhand..maar ze zeggen ook dat het twee tot 6 weken kan duren voor die hormonen uit haar lijfje zijn. Dus niet schrikken als ze ineens weer een kattekopje wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het kattekopje inderdaad nog wel in haar oogjes zitten hoor. Ze kijkt me af en toe zo aan van ik ga nu iets heel stouts doen.

Ze is nu ook al van het wegduwen van alles wat ik voor haar neus houd. Gelukkig neemt ze er dan wel een klein hapje van dus dan mag ze het weg duwen.

Ik heb er net denk ik 1 andijvie blad ingekregen en wat van dat baby wortelspul (ik smeer dat op een stukje andijvie steel dan likt zij het ervan af). En er zijn weer 2 hapjes hooi naar binnen gegaan.

Klinkt als veel maar dat is het helemaal niet. Niet voor haar doen iig.

Ik denk dat ik vanavond met het medicijnen geven nog maar een spuitje dwangvoer probeer te geven.

Ik moet alleen een betere manier daarvoor vinden want ik ben alleen en ze is nogal eigenwijs dus het is nog best moeilijk om het naar binnen te krijgen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik wil dat ze zelf eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik moet zeggen dat Snuf gelijk begon te eten dezelfde middag!! Hij heeft tot gisteren pijnstilling gehad maar ik heb niet het idee dat hij nog pijn heeft want hij gaat als een trein. Eet goed en drinkt etc...Gelukkig kon een vriendin het goed in zijn bekkie krijgen. Hij is altijd heel onderdanig als ik hem aai of op schoot neem en vindt het heerlijk om geaaid te worden. Daar zal ik wel aan moeten wennen als hij weer met zijn zus wordt verenigd dat ze dat ws niet meer zo willen.

gr kitty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe veel dwangvoer geef je? Je moet ook weer niet te veel geven, want dan heeft ze juist geen honger meer.

En hoe vaak geef je die pijnstilling?

Maak een schaaltje met dingen die ze normaal erg lekker vind (ook al zijn ze niet zo gezond, als ze maar iets eet) bijvoorbeeld brood, rucola, radijs, witlof, winterpeen, peterselie enz. Zo heeft ze veel keuze en kan ze de voor haar lekkere dingen eruit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar nu nog maar 1 keer dwangvoer gegeven. Vanmorgen na de pijnstillers heb ik 5 ml naar binnen gekregen.

Verder heeft ze haar brokjes in haar hok staan, luzerne, andijvie, wortelmoes, wortel, stukje brood en natuurlijk hooi.

Het stukje brood heeft ze gelukkig helemaal opgegeten vandaag en ze heeft 3 peterselie stengels gegeten. Verder ook wat andijvie maar dat was niet van harte.

Volgens mij heeft ze ook een paar brokjes gegeten (of die heeft ze ergens verstopt) er zat iig 5 gram minder in het bakje.

Poepen en plassen doet ze nog steeds heel erg goed. Alleen het eten wil nog niet zo vlotten. Maar ze maakt iig een klein vooruitgang met gisteren.

Ik weet alleen nog niet of ik haar vanavond nog wat dwangvoer moet geven of dat ik haar lekker zelf moet laten eten.

Daar zit ik nu nog over te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zelf groente eet en de keutels goed op gang blijven hoef je geen dwangvoer te geven. Dwangvoer is om de darmen op gang te houden dus 2 ml is ook voldoende. Het is niet bedoeld om je konijn volledige voeding te geven, want als het goed is eet ze over 1-2 dagen zelf weer biks.

Het is natuurlijk anders bij een konijn dat om wat voor reden helemaal geen biks eet, dan geef je dwangvoer ter vervanging van biks.

Twee keer per dag pijnstilling is prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou konijn eet ongeveer nu even goed als die van mij als ik dat zo lees en mijn konijn is afgelopen woensdag gecastreerd. Dus dan doet jou nijn het nog redelijk goed! En jou konijn poept waarschijnlijk ook wel beter. Ik ga nu ook geen dwangvoer meer geven. Alleen nog darm stimulerende middelen. Misschien dat ik daar morgen mee minder. Maar je moet het goed aankijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga haar maar niet dwangvoeren.

Ze heeft weer wat bikjes gegeten en ik heb haar net haar pijnstiller gegeven.

Straks voor het slapen gaan geef ik haar nog wel wat extra lekkere dingetjes en dan maar hopen dat ze vanacht ook een beetje eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds toppie.

Vandaag heeft ze al haar groentes opgegeten. Op de wortel na maar die lag verstopt.

Ze heeft al haar brokjes op.

Alleen het stukje brood ligt er nog.

En dat terwijl ze de hele middag alleen is geweest.

Ben echt super blij dat ze zo snel al zo goed gaat.

Ben nog nooit zo trots geweest op mijn grote monster :-p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .