his. Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 jop woont sinds eergisteren bij ons, ik heb hem met succes gekoppeld aan mijn voedstertje fien. maar nu is ie verkouden! gisteren al naar de dierenarts geweest, een prik (pijnstilling en ontstekingsremmer) gehad en antibiotica meegekregen (enrofloxoral drops).na wat zoeken op het forum ben ik zojuist nog naar de dierenwinkel gefietst om multivitaminen (beaphar) en echinacea druppels te halen. kom ik thuis, liggen jop en fien zoooooo lief tegen elkaar aan (hebben ze nog niet gedaan sinds de koppeling). maar om fien niet te besmetten vrees ik dat ik ze toch echt moet gaan scheiden nu, of heeft dit geen zin meer omdat ze al die tijd al samen zijn geweest?ik heb veel gelezen en info hier gevonden over (beginnend) snot, maar ik kan alle tips, ervaringen en adviezen op het moment heel goed gebruiken, die arme snottebel ...
his. Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 ik heb hem inmiddels apart gezet, hij ligt nu lekker rustig maar hij knort/snurkt/kreunt wat .. kan dit aan een verstopte neus liggen??
Laura1984 Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 (aangepast) Het snurken kan inderdaad een een verstopte neus liggen. Een van mijn konijnen heeft ook snot gehad, ik heb mijn verhaal in een weblogartikel gezet: Het verloop van snot Wat je zelf nog kunt doen, zijn een aantal dingen: - verse kruiden; tijm en rozemarijn zuiveren de luchtwegen - neusdruppels; met zout water, 1gr zout op 1dl water, dit mocht ik van de DA 2x per dag doen, 1 druppeltje per neusgat per keer - stomen; je kunt dan bijv. je konijn in een reiskoffer in de douchecabine zetten, en de hete kraan laten lopen, door de stoom blijft het neusje open Snot is inderdaad besmettelijk, opzich is het denk ik daarom goed dat je ze gescheiden hebt. Het is goed dat je er op tijd bij bent, hoe sneller je snot behandeld, hoe beter het te genezen is. 2 juni 2010 aangepast door Laura1984
his. Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 bedankt voor je reactie laura1984, ik was in mijn zoektocht inderdaad jouw artikel al tegengekomen, er staat veel bruikbare informatie in. ik zal nog even naar de winkel gaan voor verse kruiden en de neus is inmiddels gedruppeld. vanavond zal ik jop gezellig in de badkamer zetten als ik onder de douche sta voor de rest is het afwachten of de antibiotica aanslaat, maar dat valt na een dag niet te zeggen natuurlijk .. ik hou hem in de gaten!
Aanbevolen berichten