Bunny06 Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Jippie!.. Gaat dus de goeie kant op!Ik weet niet of die darmstimulerende spul diaree kan veroorzaken.. Maar als ze al keutelt, dan hoeft dat medicijn toch niet meer?Ik weet niet hoe jij haar vast houd met het medicatie voeren.. Maar ik houd mijn konijn vast met mijn linkerhand, met zijn rug tegen mijn buik aan (ongeveer) zodat hij met zijn kont op mijn bovenbenen rust (ik zit dan gewoon op mijn kont of knieen)..Met mijn middelvinger houd ik zijn rechterpoot vast en met mijn duim en wijsvinger zijn linker poot en samen hou ik ze tegen elkaar vast.. Dan kan hij alleen nog een beetje trappelen maar omdat ze op zijn kont zit, heeft hij geen grip. EN hij kan dan alleen met zijn hoofd bewegen. Maar omdat zijn hoofd niet ver naar achteren kan vanwege mijn buik, kan ik het dus zo naar binnen spuiten zonder probleem. Het gaat vrij snel en ik denk dat ik het binnen een minuut doe. Dan is het voor het konijn ook prettiger Met handdoeken lijkt mij ook niks. Heb het nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd.
Boefje Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Ja gaat zeker de goede kant op ..gisteren had ik haar zelfs een biksje zien eten.. dus ik heb goede verwachtingen voor vandaag. Nou met Bailey gaat het ook heel makkelijk dat beetpakken. Doe ik het helemaal alleen..met Boef moet ik samen met mijn vriend en dan gaat het nog lastig. We zijn telkens bang voor die wond.. gisteren zag ik een klein bloedstipje..ik gelijk dierenarts gebeld..de assistente zegt dat dat nog niet zo erg is..als het niet stroomt en het niet afgeeft op het kleedje ofzo. Zodra er etter uit komt of de wond dik en rood wordt moet ik weer even bellen..nou ik wilde net nog kijken..maar het lukte voor geen meter..ik heb even snel in een flits gezien..voor zover zag ik niks overdreven raars.. maar mijn vriend zei dat ie een rode streep zag..ja dat zal de wond wel zijn. Ze ligt lekker languit en ik zie geen rode stipjes wat afgeeft op het witte dekentje onder haar..dus ik neem aan dat het goed zit.. om 1 uur moeten we de pijnstiller toedienen en komt mijn vriend in zijn pauze naar huis. Ga dan nog wel even een kijkje nemen. Wat keutels betreft..ja ze zijn nog klein en raar van vorm..dus ik wacht nog even tot ze mooi zijn. De assistente zei ook dat als ze gewoon constant ronde keutels laat kan ik die darmstimulerende middelen of minderen of even weg laten om te kijken. Pijnstilling gewoon blijven geven en als ze weer eet zoals ze altijd deed geen dwangvoer meer.. Als ze al redelijk wat eet kon ik minderen met dwangvoer, maar het kon geen kwaad de hele dosis te geven. Denk dat het inderdaad geen kwaad kan..als ik dan toch dat beestje in de houdgreep moet nemen kan ik net zo goed alles geven in plaats van een maar ml minder.
Bunny06 Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Ik voer mijn Bugs ook niet bij.. Hij at al goed vanaf het begin, alleen ss niet maar dat deed hij de dag erna.. De eerste dag at hij wat witlof en hooi en selderij maar ik vond het genoeg voor hem en omdat hij toch al flink keutelde vond ik dwangvoer totaal niet nodig..Word een konijn niet dikker als ze naast het gewone voer ook nog dwangvoer krijgt terwijl ze al zelf eet?.. Ik zou daar wel mee oppassen hoor.. Niet dat het een tientonner word maar ik denk dat ze daar wel van aan komt, al dat extra's...
Boefje Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Het kan nog wel hoor.. ze eet amper biks.. 2 of 3.. en verder hooi en groenvoer waarvan ook niet overdreven veel. Bovendien, 3x 10 ml dwangvoer op een dag stelt niet zo veel voor vind ik.. het is al zo'n waterig goedje.. het is niet zo'n groot konijntje. Ik kijk het gewoon aan..als ik vind dat ze vandaag aardig wat gegeten heeft bijelkaar..dan ga ik morgen wat minderen met dwangvoer. Trouwens ze is natuurlijk ook al wat afgevallen omdat ze die eerste dag amper wat gegeten heeft..we praten niet over weken dwangvoer..het is pas 2 dagen later..dus don't worry ik als overbezorgde 'moeder' let er op. haha
Boefje Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Ik ben gestopt met dwangvoeren. Ik vind dat ze genoeg eet.. ineens ook genoeg biks.. en als ik telkens blijf dwangvoeren dan heeft ze ook minder eetlust..dus dan is het cirkeltje rond..ik denk ook niet dat ze nu minder gaat eten en alleen maar meer.. haar keutels zien er ook steeds beter uit maar nog niet super groot.. en nog heel donker..dus ik blijf nog even met darmstimulerende middelen verder gaan. Waarschijnlijk dat ik daar morgen mee minder. Ik heb Bailey vandaag een paar keer geprobeerd bij Boefje te laten..eerste keer had hij alleen maar interesse in het vele eten wat er lag voor Boef..hij keek niet naar haar om terwijl ze daar zo zielig lag met dr koppie naar beneden om geknuffeld te worden. Toen hij met zijn kont naar dr toe draaide om te eten beet Boef in zijn kont waarop hij boos naar haar toe rende en zijn hem smeerde. Ik heb hem gelijk weer weg gedaan. Later zaten ze zo zielig bij het hekje de hele tijd..dus ik weer proberen. Ditmaal al het eten eruit gehaald..nou als Bailey alleen maar met zijn kop naar dr toe gaat dan snelt ze weg en hij sprint erachter aan..ze is bang voor hem..ze verstopte zich achter mij. Ik heb Bailey maar weer naar zijn eigen gedeelte van de ren gedaan. Ik vrees dat het toch opnieuw koppelen wordt.. ik heb een dubbele kooi en ik ga Bailey boven doen en Boef beneden. Ik wil dr niet meer in dat kleine kooitje stoppen. En ik moet ook echt wel een keer de deur uit, dus ik laat hun ook niet alleen in de ren..bovendien plassen ze altijd buiten de ren dus met hun kont tegen het hekje aan en daar kan het laminaat niet zo goed tegen, dus ik kan ze ook geen nacht in de ren alleen laten. Bailey zat net de hele tijd te rammelen aan dat tussenhekje..ik heb hem op zn donder gegeven en nu doet hij dat niet meer.. Boef is echt bang voor hem geworden.
Boefje Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Ohja wel grappig om even te vertellen, vanochtend betrapte ik Boefje op een binkie! Ze maakte gewoon een sprongetje.. en een ander moment maar weer zielig doen. Hihi dikke boef.
Bunny06 Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Dat rammelen zou wel zijn omdat hij graag naar haar toe wil, of naar haar eten Hier zit Bunny ook door het tralie's naar Bugs te kijken maar ik zou haar echt niet bij hem te zetten (niet dat ik dat zou doen, ze zit immers met Witje) maar ik durf te wedden dat zij hem flink te grazen neemt. Maar soms gebeurt het wel dat van beide kanten interesse getoond word en als je ze samen zet, dat het wel goed blijft gaan. Ze kennen elkaar wel, Boefje en Bailey maar de rangorde moet inderdaad weer bepaald worden dus ik zou Boefje nu gewoon lekker alleen laten zodat ze rustig kan herstellen en Bailey later met haar koppelen, zodra Boefje 100% genezen is.Als ze hier aan het tralies knagen dan willen ze iets. Soms is het dat ze iets lekkers willen of als ik 'voor hun' te laat ben met eten geven.. Of omdat ze naar Bugs willen. Ik straf ze verder niet omdat ze het 1 keer doen en maar eventjes. Ik zou ook aandacht trekken als ik hun was Ik denk dat Boefje gewoon echt even met rust gelaten moet worden zodat ze gewoon zonder Bailey kan genezen..
Bunny06 Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Ohja wel grappig om even te vertellen, vanochtend betrapte ik Boefje op een binkie! Ze maakte gewoon een sprongetje.. en een ander moment maar weer zielig doen. Hihi dikke boef. Huh.. Als ze een binkie doet dan is haar wond ook goed dicht?Misschien had ze daar wel pijn van.. Maar volgens mij hebben ze zelf helemaal niet door dat ze een binkie gaan maken.. Het gebeurt gewoon, of ze het nou willen of niet
Boefje Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Ja nou, ze heeft een onderhuidse hechting en de huid is gelijmd. Ik hoef ook niet terug voor hechtingen eruit laten halen ofzo. Een sprongetje kan wel toch hihi.. Ze doet normaal gekker hoor! En ja ik laat haar lekker rusten en genezen. Later weer opnieuw koppelen zit niks anders op. Wel jammer.. Nu vraag ik me af of ik dan beter niet kan wachten tot haar hormonen uit dr lijfje zijn voordat ik ze koppel. Maar dat kan nog wel 6 weken duren.. Hopelijk duurt het niet zo lang. Voor de castratie hadden die twee ook al relatie problemen hoor..er waren veel luchtgevechten enz. Ze werd met de dag erger en erger.. dus ik weet niet of het opschiet als ik ze koppel als ze nog last van dr hormonen heeft..
Bunny06 Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Ik heb geen idee. Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft..Hier is Bunny ook altijd bang voor Witje, als hij weer eens vervelend achter haar aan rent of te snel beweegt. Maar dan rent ze weg en verstopt ze zich in het huisje maar sinds kort rent ze zelf ook achter hem aan. Gewoon om hem te laten voelen dat hij moet kappen Het werkt wel en ik vind ook goed dat ze dat doet want ze moet gewoon voor haarzelf opkomen. Iets wat ze niet geleerd heeft.Hoop dat ze na het opnieuw koppelen een gelukkig stel zullen worden Zonder al teveel geruzie
Boefje Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 haha ja dat hoop ik ook. Nou had ze voor het eerst gescheiden in de kooi. Bailey boven en Boefje beneden. Werkt prima moet ik zeggen.. gek genoeg. Bailey heeft het holletje en de konijnenhangmatje boven en vermaakt zich prima daar.. Boef mag toch nog niet zoveel acrobatiek uitvoeren dus die heeft gewoon haar slaapmandje en wctje beneden. Ze kan gelukkig ook zelf uit de kooi en erin, dus ik hoef dr niet op te tillen. Bailey vind het nooit een probleem om opgetild te worden. Dus helemaal goed! Boef wilde wel gelijk naar boven toen ze in de kooi was en keek zo gek toen het trappetje er niet was.. haha.. arme poeperd. Maar ze is weer lekker speels en ze poept goed...ze eet goed..haha keb mijn oude Boef bijna weer terug. Ik ga vandaag nog even door met darmstimulerende middelen..maar in plaats van 3x doe ik cisaral maar 2x gelijk met de metacam en laxatract die ook maar 2x per dag hoeven. Dan hoef ik haar ook nog maar 2x op te pakken. Ik moest net ff zeggen dat ze rustig aan moest doen want ze was alweer rondjes aan het crossen door de ren. Gekke miep. Ze ziet er weer lekker wollig uit en ze kijkt weer goed uit dr oogjes.. ben zo blij dat dit avontuur bijna achter de rug is.. brengt veel stres met zich mee zeg..bleh..
Boefje Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 He verdikkie... ik denk Boef heeft mooie keutels, constant..de hele dag al... ik stop even met darmstimulerende middelen..kijken hoe dat gaat.. ook omdat de dierenarts assistente vertelde dat als ze goed poept ik ermee kon stoppen.. en ik ga even weg, kom thuis.. en ze heeft niet gepoept..vanochtend wel redelijk wat...maar nu helemaal niks meer.. nu merk ik wel dat ze in de kooi minder poept dan buiten..maar nu zelfs buiten niet..ik had wel even de ren schoongemaakt en gedweild. Misschien zit die geur van Bailey niet meer aan haar kant en poept ze dan minder..ik weet het niet meer.. wat een domper zeg...gelijk maar weer darmstimulerende middelen gegeven..weer drama met oppakken..ik haaaaaaaaaaaaaaat dat medicijnen toedienen..niet omdat ik die moeite niet wil nemen..maar gewoon omdat het een uur duurt voor ik dat beest goed te pakken heb..oke uur is overdreven..maar met veel gedoe en gedonder.. ook nog bang aldoor om haar pijn te doen..vanwege die wond ook.. NIET LEUK...ik wil er gauw vanaf.. ik was zo blij...ik dacht yes mijn Boefje is weer bijna gezond weer... en nu moet ik maar weer afwachten hoe die keutels eruit gaan zien als ze die weer krijgt.. zo kom ik toch nooit van die darm medicijnen af.. wanneer is het dan genoeg..
Bunny06 Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Oh wat vervelend!.. Hoelang geef je nu precies darmstimulerende middeltje?Misschien dat iemand anders even haar/zijn ervaring kan delen en dat het normaal is dat je het zolang moet geven of misschien langer..Ik weet het namelijk niet. Waar was de laxatract voor? Klinkt als laxerende middel..En ik weet hoe vervelend en zielig het is om je konijn al die medicatie te geven maar ik blijf gewoon denken dat het allemaal maar tijdelijk is en dat zij/hij straks gewoon weer de rest van haar/zijn leven geen medicatie meer hoeft.
Boefje Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Ja elke keer als we dr beet pakken proberen we dr wondje eens te bekijken of die open is ofzo..brr.. erg naar.. ze moet ook helemaal napuffen als ze dr medicijntjes heeft gehad.. Ik geef vanaf woensdag dat middeltje.. laxatract is ook zoiets..ik heb twee..cisaral en laxatract..ik moest ze beiden geven.. valt niet mee hoor..ik het begin had ik iets van 4 spuiten klaar liggen. 1 dwangvoeding, 1 laxatract, 1 cisaral en 1 metacam. Leek wel of ik een hele operatie moest doen. Nu ben ik gelukkig van de dwangvoer af.. ze begint nu alweer te poepen sinds gisteravond..maar ik zit nu weer te goochelen hoe ik het beste kan afbouwen.. ik heb gisteren in plaats van 1,5 maar 1 ml laxatract gegeven..en ik ga nu ook minderen met de cisaral.. uiteindelijk moeten haar darmpjes het toch ook zelf gaan doen lijkt mij. Ze poept in dr kooi ook amper.. ik weet niet of het komt omdat ze nu gewend is met Bailey in de kooi te zitten en natuurlijk telkens te markeren met poepjes..en dat ze dat nu niet meer hoeft te doen. Nou ik moet het maar even aanzien.. ik probeer gewoon op die manier af te bouwen. Zometeen nog 1x 1 laxatract... en dan ga ik de cisaral 1x 0,25 geven...(normaal 0,5) en dan vanavond doe ik 0,5 laxatract en de cisaral 0,25. Morgen ga ik 0,25 laxatract geven en cisaral naar 0,25.. en morgenavond 0,25 laxatract en cisaral niet meer.... en vanaf dan alles stoppen.. tenminste ik denk dat dat het beste is.. hoop ik. Of kan ik beter bijvoorbeeld laxatract 1x minder geven... en cisaral door blijven geven.. tjee..ik kijk wel ff hoe het gaat met de keutels vandaag.. ik denk er nog even over na.. de dierenarts assistente had het alleen over stoppen ermee als ze gewoon keutelt.. misschien duurt het ook even voor het op gang komt.. weer..maar daar ben ik te ongeduldig voor..als het al weer een hele middag duurt zonder een enkele keutel dan ga ik al wantrouwig worden..ze wilde ook gelijk weer minder eten.. dus dat gaf alweer aan dat er iets dwars zat.. dus maar weer begonnen met darm medicijntjes he.
nathalie b Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Langzaam afbouwen is het beste zoals je zelf al schrijft.Als je konijn eenmaal poept op de lagere dosis dan gaat het goed.Wat je ook kan proberen is eerst de laxatrakt afbouwen en gelijdelijk de cisaral daarna maar niet in 1 keer stoppen ermee.
Bunny06 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Pff.. wat een ellende met al die medicijntjes.. 4 spuitjes is nogal wat.. Na 1 keer hebben ze het vaak al gehad en dan moet ze er nog 3..Hier hoef ik gelukkig maar 1 in de bek, morgen weer een spuitje onder de huid en elke dag de drain bewegen en spoelen wat erg akelig is om te doen.. Want als ik aan de drain trek dan vergelijk ik het bij mijzelf.. wat als ik een drain had en iemand ging het bewegen..Maar het is allemaal maar tijdelijk he.. Het is nu gewoon een irritante periode vol stress maar hopelijk zal ook Boefje snel weer beter worden en dan is alles gewoon voorbij, qua medicatie voeren e.d.
Boefje Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Ja dat is denk ik ook het beste.. ik merk dat ik in de afgelopen dagen echt heel veel op eigen instinct heb moeten doen wat goed voor dat beestje is..je krijgt tips mee..maar je bent zelf degene die met de neus erboven op zit.. dat gegoochel en uitproberen is echt vermoeiend.. Zucht weer wat engs.. ik ging haar plasje opdweilen en t zag er een beetje lichtrood uit..ook wat dikkig wit/geel.. wat wel redelijk normaal kan zijn. Het kan kleurstof zijn.. ze drinkt ook niet overdreven veel dus ik weet niet of het blaasonsteking is..en ik merk niet aan dr dat ze er last van heeft..maar daar en tegen heeft ze natuurlijk ook pijnstiller gehad.. ik ga dr volgende plasjes eens bestuderen.. en haar geen wortel meer geven. Helaas eet die troela niet veel groenvoer.. appel en wortel en peterselie gaan goed naar binnen..maar andijvie of witlof..nee joh hoe kom je erbij..alleen als het echt moet en ze honger heeft.. gelukkig voor haar is er nog altijd hooi want dat eet ze zelfs nog liever. Dus ik krijg t niet echt bij dr naar binnen. Ik heb al dagen dat goedje neergelegd bij dr..maar kon het altijd weer verschrompeld en droog uit dr ren of kooi halen. Zelfs ruccola niet.. ja als het de eerste dag net vers is en nog lekker knapperig..daarna draait ze dr koppie weg. Anyways..als ze toch nog die rode plasjes houdt denk ik dat ik moet stoppen met pijnstilling en kijken of ze pijn heeft bij plassen.. ik weet t anders ook niet meer.. je ziet het ook zo moeilijk.. zucht.. keb volgende week een ontzettend drukke week van mijn werk.. ik kan dit er echt niet bij hebben..
Boefje Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 hmm ja ze had nog een tweede plas gedaan en die was ook rood... die had ik met een spuitje in een potje gedaan voor de zekerheid.. ik zag niet echt bloed erin zweven ofzo.. maar goed ik ben geen expert..het ziet er gewoon zo eng uit.. de derde plas was ook rood.. en ik ging net even weg en toen ik terug kwam lag er een dik geel plasje... geen rood erin te bekennen..dus ik voel me weer een beetje opgelucht.. ik ga nu iets later haar pijnstilling en andere medicijntjes geven.. zometeen om 2 uur ofzo..ze was nog zo levendig en ze at en keutelde gewoon.. ik wilde even kijken of ze nu al minder pijn had of dat ze continue onder verdoving zit en daarom zo vrolijk is.. je moet toch wat proberen om erachter te komen..ik had maar pijnstilling voor 5 dagen meegekregen..straks is het op en bam krijg ze ineens pijn en is er niks meer.. dus even dingetjes aankijken en uitproberen. Snap trouwens niet waarom ze niet voor de zekerheid iets meer meegeven.. ze verwachten toch niet dat ik weer helemaal naar utrecht ga om pijnstilling op te halen daar..ik heb genoeg betaald hoor.. ok met een potje protexin waar ik naar gevraagd had heb ik over de 160 euro betaald.. hadden ze wel iets royaler met de pijnstilling mogen zijn.
Bunny06 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Ja ze zijn allemaal erg precies met de dosering waardoor ik zelf ook wel eens op de zondag nieuwe moest ophalen.. En ik spoot in het begin met een ander antibiotica eerst een paar keer mis/naast waardoor je gelijk alweer een paar keer minder hebt.Ze plast nu dus weer normaal?Hoe kun je zien wanneer een konijn bloed plast of hormonen afscheid want dat heeft soms ook een rode kleur?..
Boefje Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Van die hormonen weet ik niet... ik heb wat gelezen over dat je kunt zien of er bloed in plas te zien is. Verder kan die allerlei kleuren hebben. Dat heeft te maken met de voeding. Van wortel en van wat ik gelezen heb wilgentakken ook.. kunnen plas een rode kleur geven. Meer weet ik eigenlijk niet.. ik stel me voor dat als je bloed in plas kunt zien dat er van die 'sliertjes' van rood tussen beetje lichte plas wat lichtelijk rood kleurt door het bloed drijft.. maar ik heb het eigenlijk nog nooit echt gezien.
Boefje Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Nou volgens mij gaat t steeds beter met die Boef. Ik ben al sinds gisteren langzaam aan het afbouwen met die laxatract en cisaral. Vanochtend alleen cisaral gehad en metacam. Met de metacam ga ik ook afbouwen.. ik geef dr vanavond minder. Dan ben ik in elk geval thuis voor het geval dat. Vanavond geef ik dr minder laxatract en minder cisaral. Morgenvroeg alleen cisaral alleen weer minder dan vandaag..en laxatract savonds ook..denk dan voor het laatst.. Hopelijk ben ik woensdag klaar met al die medicijntjes..dan is het ook een week geleden dat Boefje gecastreerd is..ik neem aan dat ze dan niet meer zoveel pijn zal hebben dat ze pijnstilling nodig heeft.. ze moet nog wel even in haar ritme komen met eten..ze gaat wel meteen eten als ik haar biks geef..maar doet er wat langer over om het op te eten. Ze sloopt alweer hekken en moet alweer niks van me weten. Alleen nu komen er tandjes aan te pas..want die heeft ze ineens ontdekt. Normaal snauwt ze gewoon met dr pootjes. Nu voel ik dr tandjes ook ineens in mijn hand. Hopelijk gaat dat ook weg..zou jammer zijn als ik datzelfde krengetje hou na alles wat er is gebeurd. Pubertijd kan het niet meer aan liggen want die moet er al lang en breed uit zijn.. ik weet dat ze voor de tijd niet zo krengerig was.. toen kon ik nog op de bank liggen met dr samen tv kijken. Pas toen Bailey kwam en puberteit was 'uitgevonden' begon ze zo bitchy te doen. Ik kijk het wel aan.. er kan nog van alles gebeuren. De 6 weken zijn nog niet om.
Bunny06 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Het kan inderdaad nog de hormonen zijn maar niet alle voedsters worden na de castratie rustiger van gedrag. Daarom moet er om die reden ook niet gecastreerd worden.. De baarmoederkanker voorkomen is de belangrijkste reden en als de voedster ook nog rustiger qua gedrag word is dat mooi mee genomen.En je zal haar vertrouwen weer terug moeten winnen want ik denk dat ze nog steeds een beetje boos is Mijn voedster is in 2007 gecastreerd (alleen eierstokken eruit) en is nog steeds knorrig. Maar dat maakte mij niet uit, ik deed het om de kanker te voorkomen.Misschien dat jou voedster ook altijd wat knorrig blijft en ik denk ook dat het uitmaakt hoe ze opgegroeid is en wat voor ras het is.Mijn Bunny was nog maar 5 week toen ze te koop was in de winkel en heeft het sociale gebeuren denk ik gemist in haar opvoeding.. Misschien is ze getraumatiseerd, ik weet het niet. Het zal nooit een konijn worden die relaxed is want ze is echt snel bang. Maar ach, zolang ze maar gelukkig is met Witje toch Maar ik denk dat Boefje wel bij trekt.. Het heeft even tijd nodig.
Boefje Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Ja Boef is ook een dierenwinkelkonijntje. En ze was altijd wel een actieve meid hoor..erg nieuwsgierig..geen seconde stil willen zitten..zelfs in dat bakje in de dierenwinkel waar ze met meer nijnen in zat maakte ze zelfs binkies..ik dacht eerst dat ze niet in orde was..spastisch ofzo..maar tis een op en top gezond konijntje. Alleen beetje wild..maar langzamerhand mocht ik veel meer bij dr..knuffelen en aaien en werd ze steeds relaxter..toen sloeg puberteit in en sloopte ze alles wat op haar pad kwam en toen Bailey kwam werd het nog veel erger..dus ik denk dat grootste gedeelte toch wel met hormonen te maken heeft hoor.. ze zal nooit het goedzakje als Bailey worden..die kan je bij wijze van spreke helemaal omver rollen en hij zal nog weinig doen. Ja je verontwaardigd aankijken zo van: wat doe je nou!? Klein hompje dat t is..haha.. maar vergis je niet! Het is een en al man hoor! Die is de baas wat rangorde betreft. Hij pikt alleen veel van Boef. Alleen de laatste maanden niet meer.
Bunny06 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Hmm.. jammer dat de band die je voor haar puberteit hebt opgebouwd door de hormonen weer weg is.. Bij jou heeft het inderdaad te maken met hormonen, bij mij niet.Rijd Bailey, toen ze bij elkaar zaten, veel op Boefje?Mijn exram rijd bijna helemaal niet meer, alleen soms irritant zoemend rondjes rennen achter Bunny aan. Maar dan rijd hij even, aan de verkeerde zijde, en dan krijgt hij op zijn donder van Bunny.
Aanbevolen berichten