SedanLimo Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Gister avond onze vlaamse reuzen eten geven. Normaal gesproken blijft onze voedster Limo altijd in de kooi, maar ze moest naar haar vriendje Sedan toe. Even kijken en snuffelen. Ik heb limo in haar kooi gelokt met vers gras en deurtje dicht.Vervolgens Sedan. Ik geef hem bix hij gaat er op af en ik zie hem omvallen. Ik denk nog a hij gaat er lekker bij liggen.Vervolgens wil ik zijn drink fles weer in zijn kooi doen en hij gaat ook zijn kooi uit en toen kwam de schrik, ik zag dat zijn achterkant wankelde. En soms viel hij gewoon om. Dit kan drie dingen betekenen. Een gebroken rug, een hernia, of een ziekte. Het was toen al 22.00 uur. Ik heb gelijk de telefoon gepakt en de dierenarts gebeld. Daar aangekomen merkte hij dat hij druk pijn op zijn rug heeft. Nu kan hij geen breuk vinden, en heeft Sedan Pijnstillers gekregen en antibiotica tegen ontstekingen. Want hij denk aan een kneuzing van zijn rug. Maar als het vrijdag nog niet beter gaat, worden er foto's gemaakt om een breuk uit te sluiten, als het een breuk is, dan zal hij wel een spuitje krijgen helaas.
Successie Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Jeetje dat is schrikken!Heb je niets gemerkt, een moment dat er iets gebeurde dat je dacht, oei.? Ik duim voor je dat het een kneuzing is of zo! Sterkte
Bunny06 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Hoop ook dat het een kneuzing is. Zo zie je maar weer dat het zo uit het niets kan komen, dat je konijn zich verwond.. Sterkte!
SedanLimo Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Geplaatst: 3 juni 2010 Het gaat nog niet beter met Sedan, morgen maar naar de dierenarts, dan zullen er denk ik foto's worden gemaakt. Ik vrees dus voor Sedan zijn leven. Ik denk namelijk dat we hem moeten laten inslapen.
Fluf en Tinus Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Ho, ho, niet van het ergste uitgaan... Er zijn hier op BB best veel verhalen van konijnen die na een verlamming van de achterhand weer goed opgeknapt zijn. Er wordt in ieder geval voor Sedan geduimd! Sterkte!
SedanLimo Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Geplaatst: 3 juni 2010 Sedan wordt nu behandelt voor het volgende. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/ataxie.html als je het filmpje bekijkt, dan zie je een konijn lopen, Sedan doet precies zo. Dus dan is het weer te genezen.
Successie Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Ohw je ziet dei E.c. steeds meer hier. Hoop dat de behandeling aanslaat en dat Sedan snel de oude is!
Bunny06 Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Als het E.c. is dan moet het direct behandeld worden. Hoe sneller hoe beter..Ik hoop echt dat alles weer goed komt!
SedanLimo Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 We zijn nu twee dagen bezig met de nieuwe medicatie. Sedan gaat gelukkig niet meer achteruit. Nu wachten op vooruit gang.
Bunny06 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Okee.. Hopelijk gaat het werken en word hij weer normaal.Wat voor medicatie heb je nu? Panacur?Ben benieuwd hoe het gaat werken...
Aanbevolen berichten