Ga naar inhoud

konijntje heeft rubber gegeten


konijn1981

Aanbevolen berichten

mijn konijntje (ong 14 weken) heeft vanmorgen 2 hele kleine stukjes rubber afgebeten en opgegeten. moet ik nu iets doen of afwachten en kijken hoe het gaat? de stukjes komen van zo'n borstel met rubbere punten. van 2 van die punten heeft ze de bovenkantjes (iets minder dan de halve lengte) afgebeten en opgegeten. denk dat ze ze fijngekauwd heeft aangezien ze dat met alles doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat het heel veel kwaad kan. Je kan volgens mij nu niet zoveel doen: konijnen kunnen niet braken dus het moet via de ontlasting eruit komen. Als konijnen giftige planten eten kan je ze norrit geven maar ik denk niet dat het in dit geval nuttig is.

mijn konijnen hebben ook weleens plastic en vinyl (zeil) gegeten en daar zijn ze niet ziek van geworden oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk ook dat ik maar rustig afwacht. momenteel ligt ze erbij alsof er niks is. heb wel ervaring met flappie opgedaan maar die was al volwassen toen ik haar kreeg. diesel is nog maar klein. heb flappie maar 1 keer echt moeten laxeren omdat ze een groot stuk uit een plastic zak had gegeten, verder at die ook kabelhuls enz maar is nooit misgegaan. ik dacht alleen ik vraag het even omdat diesel nog zo jong is. wacht wel af. ben toch thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het weinig uitmaakt en als ze gewoon normaal reageerd is er niks aan de hand.

Ook bij mij eten ze wel eens plastic, laats kwam ik erachter dat ze een heel stuk van de parasoolvoet hadden afgeknaagd (nu een metalen gekocht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel degelijk kwaad... Het betekent niet dat het ook kwaad zal doen, maar het kan zeker...

Ik had vorige zomer een konijntje te logeren van mijn tante die ziek was... Zij begon plotseling te stuiptrekken en is uiteindelijk overleden... Heel onverwachts, want ik was haar aan het behandelen tegen een verstopping... Ik heb bij de dierenarts sectie laten doen, en gebleken is dat zij stukjes rubber had gegeten, en het schijnt dat die hard en scherp worden als ze in de maag terecht zijn gekomen. Deze stukjes hadden haar darmen geperforeerd....

Nu wil ik niemand bang maken, maar ik denk dat het zeker heel belangrijk is dat jullie er op letten dat dit soort dingen gewoon echt niet gebeuren. Volgens de dierenarts had ze die stukjes namelijk al veel eerder gegeten kunnen hebben en had het niks hoeven veroorzaken, maar misschien in combinatie met de verstopping heeft het toch deze problemen gegeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat het heel veel kwaad kan. Je kan volgens mij nu niet zoveel doen: konijnen kunnen niet braken dus het moet via de ontlasting eruit komen. Als konijnen giftige planten eten kan je ze norrit geven maar ik denk niet dat het in dit geval nuttig is.

Volgens mij is dat inderdaad niet nuttig, norrit verzameld de giftige stoffen dacht ik, maar dat wil niet met een stukje plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norit bindt inderdaad giftige stoffen aan zich en zal niets doen voor plastic of andere harde dingen in de buik.

EĆ©n van mijn konijnen heeft vrolijk een stukje uit een rubberen hamer zitten eten... niets mee gebeurd gelukkig. En ook kleine stukjes van een vuilniszak die toch te dicht bij de ren stond. Ik ben zo alert mogelijk, maar soms vraag ik me af of het plastic pootjes heeft gekregen en naar de ren is toegelopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Als je niks aan je konijntje merkt, zal het wel goed zijn denk ik. Toen Rosie nog jong was heeft ze praktisch alle knopjes van een stuk of drie afstandsbedieningen opgegeten :$, die lagen in een laatje onder de salontafel en we hadden niet in de gaten dat ze daar zo bij kon... ons pap woest natuurlijk :P maar bijna al mijn konijntjes hebben wel ooit iets van rubber of zo op en nog nooit last van gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .