Ga naar inhoud

De knoop is doorgehakt. Bugs word morgen geopereerd.

Bunny06

Aanbevolen berichten

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zo.. de hechtingen zijn eruit.. De drain is korter gemaakt en ze heeft de wond van de castratie gecontroleerd..

Er zaten best veel hechtingen in, een stuk of 6/8. Ik hield Bugs vast terwijl de da (weeeeer een andere) de hechtingen eruit knipte.

Bugs bleef echt heeeeel stil zitten. Ik denk dat menig ander konijntjes in paniek zouden raken en weg zouden rennen (poging tot).

Hij bleef gewoon weer stil zitten.

De drain moet gewoon blijven zitten tot er geen pus meer uit komt en ik hoop dat het rubbertje (drain) het lang genoeg volhoud omdat het op een gegeven moment ook stug word en gaat scheuren..

Heb nog even gevraagd hoe zwaar hij vandaag was.. Helaas was dit maar 1,15 kilo en voor de operatie was het 1,20 kilo en tijdens de operatie maar 1,13 kilo.

Dus het schiet niet op en ik hoop dat er nu een stijgende lijn in gaat zitten.

Ik was trouwens wat te vroeg op de praktijk omdat ik met de trein moet reizen.. En ik kwam daardoor dus nog de kkda tegen en toen ze mij zag zitten wou ze gelijk even kijken naar Bugs terwijl ze eigenlijk andere dingen wou doen.. Ze kon het niet laten om hem even te groeten en te knuffelen :)

Als het even kan dan wil ik in vervolg alleen bij haar.. En volgens mij heb ik dat al eerder gezegd maar het is lastig omdat ik vaak alleen savonds kan en dan is zij er vaak niet..

Ik doe nu ook een beetje surolan op de huid omdat het weer droog begint te worden door het spoelen. De laatste keer werd het echt een huiduitslag en zover wil ik het nu niet laten komen. En tevens gebruik ik nu geen honingzalf om te kijken of het daardoor zou kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwachtingen, ik heb geen idee.

De oorontsteking zal er nog wel zitten zolang er pus uit komt. En tegen de oorontsteking krijgt hij dus om de dag duplociline.

De drain is gewoon een rubberen strookje die het open houd zodat de pus erbij langs loopt.

Ik vind het een beetje onhandig want zoals ik al eerder zei is dat alles onderin gaat verstoppen. Dus naast het bewegen aan de drain moet ik dus ook onder die korst weg halen omdat het er anders niet langs kan omdat het pus dik is.

De gat boven is klein maar ik kan er met mijn braunule goed bij en het is elke keer weer even zoeken waar de doorgang is die helemaal naar beneden lijdt.

De drain moet er nog een tijdje in blijven tot er echt geen pus meer uit komt..

Hoe het qua metacam en duplociline zit, heb ik eigenlijk geen idee van :$

Duplociline moest dacht ik 2 week gegeven worden maar omdat ik maar 0,12ml om de dag moet geven ben ik dacht ik 82 dagen verder..

Maar volgens mij word duplociline ook heel lang gegeven en kan het geen kwaad om het te geven zolang er nog pus uit komt.

Metacam geef ik nog gewoon 2x per dag en dan 1ml ipv 1,5ml omdat de castratiewond ook al helemaal dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is alweer heel wat.. is Bugs trouwens een klein konijntje..want mijn Bailey die was op een gegeven moment veel afgevallen..omdat ik helaas te weinig eten gaf op aanraden van dierenarts en dame van de opvang..die vond dat je maar heel weinig biks moest geven en voor de rest hooi.. ik heb gelijk goed gedaan en een weegschaal gekocht..kwam er toen achter dat ze veel te weinig eten kregen..dus nu krijgen ze braaf wat ze moeten en ietsjes meer..en Bailey is alweer veel bijgekomen.. hij woog ook iets van 1,2 en toen maar 1,08. Gisteren gewogen en nu weegt hij alweer in een maand tijd 1,13 dus het schiet alweer op. Boef heeft gelukkig niet zoveel last ervan gehad..want die was nog in de groei dus kreeg tijd lang meer eten. Trouwens Bailey zag er nog steeds niet uit alsof hij ondergewicht had volgens dierenarts.. maar ik voel wel zijn ribbetjes enz..Ik wil lekker zacht huidje voelen ik kan zijn huidje niet eens beetpakken. Maar gelukkig is hij weer wat dikker aan het worden.

Hopelijk gaat die oorontsteking gauw over en kan die ellendige drain eruit. Ik wist niet dat oorontsteking zo lang duurde om te genezen.. vervelend zeg. Beterschap nog maar weer en sterkte. Gelukkig zijn die hechtingen er in elk geval uit. Dat scheelt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bugs is volgens mij een middelkonijntje.. Hij hoort denk ik net zo groot als Witje te zijn, ongeveer.

Hij krijgt nu gewoon adlibitum science selective rabbit + junior erdoor heen. En hij krijgt elke dag weer wat groenten.

Hooi heeft hij altijd ter beschikking. Ook heb ik 2 van die vette dingen geprobeerd, van die knaagdingen van HF met honing en appel/rozijn en wortel enz..

En hij lust beide smaken niet.. Loftys vind hij wel lekker.

Witje en Bunny vreten alles op wat er te vreten valt.. Bugs is helaas wat kieskeuriger maar dat komt wel goed. :)

Bij Bugs kan ik zijn ruggengraat voelen en de 'zijvleugeltjes' ervan en die moet je niet kunnen voelen.. Hij is altijd al zo mager geweest.

Ik hoop dat hij bij mij lekker aankomt zodat hij lichamelijk wat sterker word..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .