Ga naar inhoud

Het is zo ver, Moppie word NU gecastreerd


Successie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kop op Moppie! You go girl!! Lekkers blijven aanbieden dan maar en hier nog iets harder duimen voor jullie.

Twee keutels is twee meer dan niets dus dat is een beginnetje!

En wat The Email Female schrijft: misschien aanmengen met water?

Heel veel succes met Moppie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ze is zeker mooi, nu nog wat minder agressief en het word allemaal weer gezellig:P.

Ze heeft net een stukje banaan gegeten.

Ik wilde juist zo min mogelijk water omdat ik dacht, meer voedingsstoffen per ml3 (of was het per mol:P?).

Na die 2 stress keutels verder niets, maar er is wat uit, dus dat is mooi. En ook wat in. die 2 stukjes banaan en 4 ml geweekt biks... ik ga niet wachten tot alles stil staat. Morgen moet ik om 7.00 uur de deuruit, dus leg alles vast klaar zodat ik morgen om 6 uur meteen verder kan gaan waar ik gebleven was.

Heb er wel vertrouwen in toen ze de banaan weg werkte... hoop niet dat die kleine hoeveelheid ook stoppend werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banaan werkt toch niet verstoppend? Er zitten juist suikers is die juist voor wat diarree kunnen zorgen dacht ik (als je te veel geeft).

Het maakt niet uit als de dwangvoeding meer verdund is, het gaat erom dat de darmen in werking blijven. Dat een konijn wat afvalt na een castratie is normaal, die schade moet ze daarna maar weer in halen.

Leg voor vannacht ook van alles voor haar klaar wat ze kan eten, wie weet gaat ze toch zelf eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja alles ligt in het lof, een nieuw stuk lof (de losse blaadjes zijn naar Buxy gegaan), het 3e stukje (mini stukje) banaan heeft ze laten liggen. Ze heeft echt pijn, vind het zo sneu. Ik heb haar net een op mijn schoot gehouden, haar achter pootjes legt ze anders neer (echt 'auw' een normale houding doet pijn), meer in de lucht.. Eerst grommend en kreunend omdat ik haar oppakte, maar toen haar hoofdje verstopt zat werd ze rustig, en op die manier kon ik haar ook even lekker warm houden. Ik ga afsluiten en neem haar voor een half uurtje mee richting bed, dan ga ik daar tv kijken en haar weer warm houden. Kruik vervangen, extra biks neer leggen... en nog een spuitje voeding geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft spannend, ze is echt al weer helemaal agressief, wil aanvallen en weg rennen als ik haar pak. Eten heeft ze niet gedaan. Heb haar vanochtend om 6:45 zitten irriteren met brood waar ze in hapte en het weer uitspuugde. Nog een 1ml geweekt biks gegeven. Thuis gekomen geen nieuwe keutels en ook niets op, maar heb op het asiel Critical care kunnen ritselen. Ze heeft nu 4,5 ml CC gekregen en van de stress kwamen er ook weer 5 keutels. De keutels zien er wel mooi uit vind ik...

Drinken heb ik haar gister gelukkig wel zien doen.

De pijnstlilling begon ik gister avond omdat ze overdag een injectie had. Gelukkig heeft ze nu wel al minder zichtbaar pijn, alleen het eten... Ik schoof een bakje biks naar haar toe die ze agressief weg trapte, onder haar buik..... daar werd ze wel even stil van.

Met CC achter de hand moet dat ook wel goed komen. heb vandaag de halve dag katten lopen dwangvoeren, dus Moppie kan er ook wel bij, ga gewoon nog even door.

Straks de kranten vervangen voor nieuwe en het eten ook meteen. Al het afgedankte snoep gaat naar Buxy...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het normaal dat ze pas keutelt als ik haar pak?

En hoe kan ik haar het beste pakken, omdat ze zo agressief is moet ik haar bijna wel in haar nekplooi pakken, maar dan komt er ook 'trekkende' kracht op haar buikje, althans dat denk ik, dus pak ik haar via kont en voorpoten/buik, maar dan heeft ze wel veel mogelikheden me te bijten...

Nog meer tips, want het is nu 1,5 dag en ze eet nog niet zelf.. niets. Dat stukje banaan en selderie wat ik dacht dat ze gegeten had heb ik ook verplettert terug gevonden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Suffel gecastreerd werd was ze na de operatie ook erg agressief (ervoor niet). We hebben haar met winterhandschoenen moeten oppakken (anders ging echt niet). We wikkelde hier in een handdoek en gaven dan de medicijnen (dan kon ze neit weg komen en bijten).

Pas nadat we gestopt zijn met de medicijnen was ze niet meer agressief tegen ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moppie is altijd agressief geweest, maar het was al een jaar awt minder, sinds ze Coco had. Toen ik haar in maart antibiotica ging geven werd het weer heel erg, na de operatie was ze even te suf voor agressie, maar dat is weer terug.

Medicijnen geven lukt wel, ik maak me vooral zorgen met optillen omdat ze die wond op haar buik heeft.. en in haar buik. Ik wil daar geen druk of kracht op zetten.

Hoe snel at Suffel weer?.. Ik had gister nog bijna een weddenschap gedaan omdat ik zeker wist dat ik Moppie niet hoefde bij te voeren, dat valt dus vies tegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt er niet zoveel kracht op haar buik als je haar in haar nekvel pakt. Meer op de huid/spieren rondom de voorpoten/schouders.

Maar word ze van het pakken in de nekvel niet nog agressiever? Dan hebben ze toch het gevoel alsof ze gepakt worden door een roofdier?

Ik vind het erg vervelend voor jou dat ze nog niet zelfstandig eet. Ze heeft nergens stiekem een zakje chips onder haar dekens liggen?

Maar 5 keutels is toch goed? Beter iets dan niets.

Misschien dat ze door de pijn misschien de boel zo gespannen houd dat haar darmen niet goed werken?

Voer je alleen pijnstillers bij of ook nog die darmstimulerende druppels?

Heb je ook al witlof geprobeerd? Misschien dat je eens kunt proberen om al dat gele van het witlof eraf te snijden en dat aan te bieden. Mijn konijnen beginnen altijd aan het gele, dus dat zal wel het lekkerste gedeelte zijn.. Of de blaadjes van radijsjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders kun je proberen om haar gewoon op te pakken met overhandschoenen aan?

Er moeten wel echt meer keutels komen, anders komt ze in de problemen.

Ik kreeg bij de castratie van mijn voedsters standaard cisaral mee. Als het morgen niet beter gaat zou ik echt de DA bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze snuffie is ook gecastreerd gisteren en dat gaat ook niet voorspoedig! Hij had gisteren aan zijn wond gezeten en dat ging bloeden..kind helemaal huilen van de bloed..en dus moest hij een kap op. Gisteravond bloedde het weer maar hij eet wel en drinkt ook maar zit nu onder de slappe poep dus ik ga bellen met de dierenarts want ik ben bang voor infectie..Hij moet ook pijnstilling en is ook boos als ik het wil geven en ik kan door de kap er niet goed bij. Ellende dus.

Hoe is het nu met jou konijn???

kitty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw Kitty dat is naar! Ja die wond moet echt dicht blijven want anders gaat er vanalles in zitten.

De dierenarts heeft zelf ook gezegd dat ze die avond echt wat meost eten en anders de volgende dag en anders moest ik contact op nemen.

GIster avond weer wat CC gegeven, ze keutelde weer, de keutels werden wel steeds plakkeriger.

Vanochtend was er wat biks gegeten en een stukje brood weg! Joepie! Maar wel een hele splash zachte poep. Haar kont was gelukkig schoon, nieuwe kranten neer gelegd nieuwe biks. De witlof ligt er al vanaf dag 1, maar is onaangetast. Hooi heeft ze ook nog neit gegeten, dus ik heb alsnog 1 klein spuitje CC gegeven. Vanmiddag kijk ik nog even en dan bel ik de dierenarts weer. het stomme is dat hij wel wil dat ik bel voor updates, maar dan krijg je een assistent aan de telefoon en die gaat het zelf regelen. Hem vertrouw ik met konijnen, de assistentes toch iets minder.

Ik pak haar altijd in haar nekvel en kont, anders is ze neit te pakken. Keukenhandschoen .. hoe doe je dat:P? dan krijg ik geen grip, ze wil namelijk altijd weg, dus ik moet haar goed hebben anders gaat ze er vandoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is wat, heb net gebeld met de dierenarts en zij denken dat het allemaal wel goed komt maar ik word hier heel verdrietig van. Ze gaf de tip om hem toch even te wassen..ga maar eens een vrij groot konijn in een bak zetten met zijn kont en dan de ballen aanraken die heeeel gevoelig zijn. De poep is helemaal droog dus moeilijk te verwijderen. De assistente gaf aan dat hij genoeg antibiotica in zich heeft om dit aan te kunnen en nabloeding is niet heel erg. Ik stopte Snuf dus in de bak water en hij vloog alle kanten op...ik onder de poepwater en arme beest helemaal gestressed. Hij kan natuurlijk zijn lijf niet schoonmaken door de kap en daar wordt hij heel onrustig van. Daarnaast de pijnstiller kan ik nu niet geven want hij schiet alle kanten op behalve de goeie..Sneu allemaal dus ik hoop dat het goed gaat. Heb net wel even wat tranen gelaten door de stress van zo'n situatie.

kitty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .