bunny ranch chanty Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Dan moet je echt snel aan de gang als je moeder haar kont niet kan vezorgen is ze zo de pineut voor maden.
PYT Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 Dat maakt me echt wel superongerust!!Het is nu nog niet zo warm maar het wordt binnenkort wel weer wat warmerdus zou het dan niet beter zijn als ik haar in een hok binnen zet?Het hok waar ze nu in zit is wel veel groter! Zou dat een probleem kunnen zijn?Als het voorlopig is?En als ze nu het juiste voer krijgt en hooithee, hoe lang zou het dan duren totdat haar darmpjes terug tegoei werken zodat ze geen diarree meer heeft?Ik wil er toch echt snel vanaf zijn, wil echt geen maden ontdekken!
Dollie Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ja, haal haar inderdaad gelijk maar naar binnen. Hoe lang het duurt voor het weer op orde is, weet ik niet precies. Hangt er ook echt wel vanaf denk ik.
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Gisteren nog eens met mijn moeder gebeld.Ze zou haar hokje nog eens tegoei proper maken en voor producten tegen vliegen zorgen.Ook zei ze dat het flesje met de hooithee al leeg was, dus toch op een goeie 2 dagen heeft ze dat opgedronken!
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Maar maakt je moeder haar kont ook schoon heeft ze het SS voer gehaald? de vliegen ruiken haar kont dus die gaan doel gericht te werk.
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Nee dat doet ze niet.. Ik zit eigenlijk in mijn examenperiode, maar ik ga toch naar huis om haar te wassen!SS krijgt ze al vanaf zondag ja en krijgt helemaal geen gemengd voer meer!Het bevalt haar wel goed denk ik want ze eet nu 20gr SS en veel hooiMaar als ze nu geen diarree meer krijgt, dan zullen de maden toch al minder vlug komen toch?
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 op een andere topic heb ik trouwens iets van "rear guard" gelezen,iemand ervaringen mee? en is dat nog ergens te verkrijgen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Als ze nu geen diaree heeft dat duurd meestal 3 dagen voor ss goed in werking treed.Moet de rest van haar kond wel schoon zijn oude poep zeg maar.Als dat in de haren zit trekt dat vliegen aan. Weeg haar ook even als je thuis bent.Door overgewicht kunnen konijnen ook zelf hun kont niet schoonhouden.
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Ik ga haar zeker wegen ja, ben daar ook wel benieuwd naar.Maar als ze haar wast zie ik wel dat ze tot aan haar hiel geraakt dus ik weet nu niet of ze tot hij haar kont kanMisschien wil ze dat ook niet omdat het niet echt heel proper is?
Dollie Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Heb een konijn gehad met blaasproblemen, hij zat onder de urine en probeerde dat echt schoon te houden zelf. En ook als ze hier in een modderbad zijn geweest (natte tuin..) maken ze dat helemaal zelf schoon. Dus ik weet het niet. Rearguard kun je bij www.bunnybin-winkeltje.nl (onder gezondheid) bestellen.
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 (aangepast) Ja ik weet het zeker niet misschien kan ze er dan toch echt niet bij... hopelijk weten jullie het als ik haar in het weekend ga wegen.Werkt dat goed trouwens, die rearguard?En is het product echt preventief bedoeld? 2 juni 2010 aangepast door PYT
Dollie Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Ik heb het zelf niet meer hoeven gebruiken.. Maar het zou goed moeten werken ja. Het houdt de vliegen niet weg, maar het zorgt wel dat de eitjes die de vlieg op je konijn legt, niet meer uitkomen. Dan heb je dus ook geen maden.
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Tis maar beter ook dat je het niet meer hoeft te gebruiken!Dan kan ik dat toch maar best aanschaffen denk ik
Dollie Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Ik zou het ook bestellen als ik jou was. :yes: (Mijn konijntje had ernstige blaasproblemen die alleen door een riskante operatie verholpen konden worden. We hebben er voor gekozen dat toch uit te stellen omdat hij geen pijn had, maar hij is zeer plots aan iets anders overleden. In dat opzicht had ik het liever wƩl nodig gehad. Maar dat kon jij natuurlijk ook niet weten. )
PYT Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 oh sorry, zo zielig.Die kleine lieve beestjes kan ook vanalles overkomen, daarom moeten we ze beschermen! Dus bedankt voor de link!
PYT Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Zoals beloofd heb ik mijn konijntje gewogen, nu ja..Hij woog ongeveer 3kg, het is wel geen digitale weegschaal maar het zal wel kloppen...Ik schaam me eigenlijk dood en voel me echt zo'n slecht baasje :(Nu heeft mijn moeder haar toch nog eten bijgegeven als haar voederbakje leeg was..Ze bedoelt het goed maar ja, ik heb het haar wel uitgelegd dus ik hoop dat ze het nu juist gaat doen.Heeft iemand nog tips voor me om goed voor mijn konijntje te zorgen
PYT Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Maar het is toch ook geen dwergkonijn of wel? Ze is veel te groot daarvoor lijkt me?Tis toch ook niet dat ze groter dan een dwerg wordt door eten?Ik heb haar daar straks ook wat geknipt, maar ze krijgt daar echt wel stress van..Dus ik weet echt niet goed hoe ik haar kontje zou moeten wassen als ze gewoon van knippen al gek wordt?
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 (aangepast) In dit geval ze is te dik zou ik haar af laten vallen eerst naar 2,5 kg.20 gram ss per kilo konijn = rond de 60 gram ss per dag geven naast onbeperkt hooi, beetje groen. ( indien je veel groen voerd 15 gram per kilo konijn)Maak een maatbeker voor je moeder.Kontje moet je wassen je kunt er voor kiezen haar in bad te laten zitten in een klein laagje water en soppen die hap.Lauw water natuurlijk, laat haar drogen op een handoek. Ik vermoed dat ze een nondwerg is. 4 juni 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Dollie Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 20 gram SS per kg is te veel.. Als je veel groen voert, kun je 10 gram voeren, anders 15.. Ik zou haar 30/40 gram SS geven en geen 60.. Dit konijn is al te dik, 60 is veel te veel!
poke_pika_yoshi16 Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Laat je het konijn ook los rond lopen in de tuin? Dan krijgt het ook wat beweging.
Dollie Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Da's een goeie, en je zou een snackbal kunnen kopen, waarin je (moeder) een deel van haar eten doet (dus niet extra, maar een deel van wat ze normaal uit haar bakje krijgt) zodat ze er wat voor moet doen.
PYT Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 Maar ik geef haar voorlopig geen groenvoer om diarree te vermijden, is 20gr per kilo dan wel ok? Ik laat het konijn los in de veranda als ik in het weekend hier ben. Voor de rest zit ze in haar hokje .. Vind het ook echt niet leuk maar wat kan ik doen? De tuin is groot maar niet afgebakend..Gisteren toen ik haar haren in de tuin aan het knippen was, was ze los gekomen en dan heb ik haar wel ff laten doen maar ik krijg toch schrik dat ze de wei in loopt en dan ben ik ze zeker kwijt.. Maar hoeveel plaats zou ze nodig hebben om goeie beweging te krijgen?want ik zou graag na mijn examens een ren gaan maken zodat ze fijn kan rond hupsenHoe groot zou de ren dan best moeten zijn? ik heb ook hooi tussen de tralies van de kooi geduwd zodat ze wat meer moeite daarvoor moet doen, en als ze in de veranda los loopt dan geef ik haar ook wel eens zo een wc-rolletje afgedekt met doekjes en daar eten in zodat ze daar ook mee bezig kan zijn ik heb haar daarnet trouwens ook in een badje gezet, er is al heel wat weg en ze liet het ook wel heel goed toe vond ik. Maar het probleem is nu dat er nog een hele verwarde klomp onder haar staartje hangt, maar ik durf daar niet zo goed in knippen, sffs heb ik haar staartje er bij!? Misschien toch maar naar de dierenarts daarvoor?
Dollie Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 (aangepast) Tsja, BRC vindt dat 20 gram dan wel ok is, ik vind dat het veel en veel te veel is.. Denk ook niet dat we het daar over eens gaan worden. Je moet sowieso altijd per konijn kijken. Voor een gezond konijn met een normaal gewicht al, maar zeker voor dit konijn. Ik zou echt niet meer dan 15 gram per kg geven. Hoe meer ruimte, hoe beter. Je zou voor nu een panelenren kunnen kopen, de meeste dierenwinkels verkopen deze wel. Voor permanent is die niet zo geschikt, maar om over dag lekker in te lopen is het perfect. Misschien dat je moeder haar dan ook daar in kan laten. Het konijn van mijn nichtje had ook zo'n klont onder haar staartje hangen, ik heb deze heel makkelijk los kunnen weken. Knippen zou ik ook voorzichtig mee zijn.. Als je het echt niet alleen durft, kun je misschien het best wel naar de dierenarts gaan ja. Dan kun je gelijk vragen welke hoeveelheid biks de dierenarts adviseerd. (Die van mij was het wel eens met wat ik geef; 10 gram per kg konijn plus veel groente. Iets meer als je geen groente geeft.) 5 juni 2010 aangepast door Dollie
PYT Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 ik zal zo ongeveer 15-20gr geven dan maar zo'n panelenren is toch ook niet super groot ofwel? en springt ze daar niet makkelijk uit? maar het probleem is dat het ook geklit haar is dus dat zit er vrij stevig nog aan, ik zie het staartje gewoon niet goed zitten in die klont dus ik durf dat toch echt niet zomaar even proberen te knippen..vandaar dat ik het ook knip, omdat het ook wat aan elkaar geklit zit
Aanbevolen berichten