Nomanji Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Hallo allemaal!Ik heb een vraagje, ik heb rond oktober 2008 stage gelopen bij een dierenasiel in Hilversum.Daar waren toen ik begon net die week baby konijntjes geboren. Ik ben tijdens mijn stage zo verliefd geworden op 1 hiervan dat ik die aan het eind van mijn stage mee naar huis genomen. (Nog geen maand later nam ik een zusje van haar mee naar huis voor gezelschap)Nou is zij op een halfjarige leeftijd helaas onverwacht overleden..Ze begon op een ochtend ineens een beetje mank te lopen met één achterpootje. Mijn pa zei dat ik maar even aan moest kijken, maar het duurde niet lang of het werd steeds erger! Ze raakte compleet verlamt aan haar achterlijf! Dus wij naar de dierenarts en die kon ons al meteen vertellen dat er niets meer aan konden doen. Zonder een röntgenfoto of iets dergelijks. Ze had waarschijnlijk iets aan haar ruggengraat en kon niet meer geholpen worden zeiden ze. Maar ze gedroeg zich nog hartstikke blij, ze huppelde voor zover ze dat kon nog veel rond en at en dronk en speelde zelfs nog met haar zuster. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar in te laten slapen. Ik heb haar elke dag schoongemaakt (was helaas een beetje incontinent geworden) en er voor gezorgd dat er geen wondjes op haar voetjes kwamen (vanwege het slepen) en heb haar elke dag los laten lopen in de huiskamer met veel lekkers en speeltjes, heb zelfs een beetje rek en strek oefening gedaan. Op een dag kon ze een van haar voeten weer gebruiken. Spontaan uit het niets! Ik was zo blij! Ze kon weer half huppelen en rondlopen zonder te slepen! Maar tot mijn grote schrik was ze de volgende dag stilletjes heengegaan. Nou weet ik dat het misschien bij sommige verkeerd valt dat ik mijn konijntje niet heb laten inslapen, maar ze leek geen pijn te hebben en deed alles nog gewoon als voorheen. Maar nou ben ik zo benieuwt wat er met haar zou kunnen zijn gebeurd. Ze raakt niet meteen volledig verlamt, het ging gestaag en binnen 3 dagen was ze helemaal verlamt, kon dit een ziekte zijn? Of zou het iets te maken kunnen hebben met haar spontane overlijden daarna? Ik ben zo benieuwt wat de oorzaak heeft kunnen zijn van haar verlamming en dood. Haar zuster is nog helemaal in orde en loopt elke dag de hele dag vrij rond in de kamer en tuin. Als ik de deur open laat staan komt ze zelfs even bij mijn slaapkamer buurten! Ze vind aandacht heerlijk en is grote vriendjes met mijn nieuwe pup.Ze zijn praktisch onafscheidelijk.Hier een foto impressie: En een wat recentere:Als iemand een idee heeft wat er mis zou kunnen zijn geweest met haar dan hoor ik dat graag.Ze was wat kleiner en fijner dan haar forse zuster.Volgens het asiel zijn het kruising Hollanders.Groetjes, Joeska.
Bunny06 Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 (aangepast) Ik vermoed e.c. of inderdaad een breuk of kneuzing door misschien een verkeerde val of sprong.. maar wacht nog maar even af wat anderen zeggen. 28 mei 2010 aangepast door Bunny06
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 (aangepast) Ik ga mee in de eerdere woorden.....maar je dierenarts had je geen behandel opties gegeven?Je spreekt over opvang Jamie's Laura had je vast verder kunnen helpen met behandelingen. Stel de opvang wel op de hoogte mochten meer broers en zussen het krijgen in het geval van e cuni cullie kunnen ze wel behandeld worden dan. 29 mei 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Kobelli Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Hoi,Ik denk ook aan e. cuniculi. Als er iets stuk was in het ruggetje lijkt het me waarschijnlijk dat ze ook pijn had en dat was niet het geval. Ik heb mijn konijn afgelopen vrijdagavond ook met een grotendeels verlamde of sterk verzwakte achterhand aangetroffen. Die ochtend was er nog niets aan de hand. ook zij heeft geen pijn, ze is hartstikke vrolijk en eet als een bouwvakker. vrijdagavond kon ik direct terecht bij de weekendarts en na drie dagen behandeling met baytrill en panacur kan ze weer bijna als normaal rondhupsen. Ik houd een slag om de arm natuurlijk want EC is een hardnekkige parasiet, het ziektebeeld kan grillig verlopen. Misschien lullig om dit verhaal te doen want je krijgt jouw konijn er niet mee terug maar de kans is zeker aanwezig dat jouw konijn dit ook had. Was de dierenarts waar je bent geweest wel konijnkundig?
Aanbevolen berichten