wendy stobbe Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 hoifloortje had van morgen een rare druppel aan haar oogje hangen het was een beetjewittige ik vanavond de dieren arst gebelt en ik moet het oogje schoon maken met gekookt water en ik heb wel even voor dinsdag een afspraak gemaakt om te kijkken of het oogje niet beschadigt is en dan krijg ze een oog zalfje en als het morgen slechter is mag ik naar de dierenkliniek in deventer komen hab jullie nog tips voor mij of waar ik op moet letten gr.wendy
wendy stobbe Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 wie kan mij help wie heeft er tips of waar ik op moet leten
Bunny06 Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Ik weet zo niet waar je op moet letten. Soms hebben mijn konijnen ook een wit stukje in het ooghoek zitten wat er soms ook uit ligt. Maar dit is gewoon een soort van propje van haar wat eerst op het oog zit en dan langzaam groter word en eruit gekrabt word of gelikt word door een partner. Je kan dit helpen door het te oog te druppelen met gedestileerd water (gekookt en afgekoeld water). Maar je hebt het echt over een druppel? Gewoon vocht of met haar?Want ik weet verder niet wat dat zou kunnen zijn en wat je eraan moet doen.
konijn1981 Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 het kleintje van mijn moeder had ook een ontstoken oogje en dit heb ik gedurende 1 week schoon gemaakt en gedruppeld met oculoheel oogdruppels van heel (dit is homeopatisch en op basis van euphrasia). dit was een groot succes. deze druppels zijn voor mensen en gewoon verkrijgbaar bij de drogist. ze zijn niet schadelijk voor het konijn. het schoonmaken gebeurde 2-3 maal per dag door ong 1,5 ampulletje op een gaasje (beste gaasje even vouwen waardoor je een afgerond randje krijgt om de druppels op te doen) te doen en daar voorzichtig mee langs de oogleden de gaan. daarna deed ik nog 2 druppels in het oog. na 1 week was het over. wij hadden ook zalf gekregen voor het geval dat het met de druppels niet zou beteren of dat het intussen slechter zou gaan maar die hebben we niet gebruikt.
Bunny06 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Die van mij had vrijdagavond ineens zo'n wit vochtige druppel aan zijn oog zitten met geirriteerde oogleden.. Dit was na 2 keer druppelen met gedestilleerd water ook weer helemaal over. Zijn oog zat ook half dicht maar het is nu weer zoals ervoor.. Het was aan zijn glaucoomoog die deze week verwijdert word...
lianne Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Er is een verschil tussen een oogontsteking en een witte "wolk" op het oog Je kunt hier wat meer over lezen:http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Differential/eye_discharge_nl.htm
Bunny06 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Mijn konijn had vrijdag echte afscheiding.. Die wolk dat ken ik wel.. oorzaak --> haar.. En de foto's op de site is precies wat hij ook had, bij afscheiding.. Een heldere witte druppel.. Misschien was het bij Bugs een reactie op iets.. Het ging maar om 1 druppel.. hoogstens 2.. zonder haar..
Bunny12 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Een paar jaar geleden heb ik ook een kleintje met een ontstoken oogje gehad. We gingen op vakantie en toen we terugkwamen zat t hele oogje dicht bij t kleintje (een paar weken oud). Meteen naar de DA geweest, zalfje gekregen en de tip om het goed schoon te maken, een paar keer per dag. Het oogje is er weer helemaal bovenop gekomen!
Aanbevolen berichten