lindseysew Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 (aangepast) Hoeveel kost het castreren en het steraliseren van de konijntjes :OIk heb namelijk 3 hokken waarvan 1 vrouwtje + de 5 jonkies, 1 mannetje en 1 andere mannetje '' Die gaat namelijk weg omdat die alles onderplast >.< 4x heeft die mij namelijk ondergeplast en wil alleen maar dekken lol ''Naja het klopt wel maar ik ben echt geen brookfokker xDHet eerste nestje was namelijk een oeps nestje want ik wist het totaal niet o.oHet zijn allemaal flaporige konijnen , mijn mannetje = totaal wit met blauwe oogjes en het vrouwtje = wit met zwart en bruine oogjes. 1 juni 2010 aangepast door lindseysew
_Danielle Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Je bent een vermeerderaar... Je neemt een nestje omdat jij het leuk vindt en denkt daarbij niet aan het belang en het welzijn van je konijntjes. Dat is wat we hier duidelijk proberen te maken.Fokken moet je alleen doen als je aangesloten bent bij de nodige verenigingen, gezonde rasdieren hebt waarvan je alles weet van generaties terug en je precies weet waar je mee bezig bent. Wat dus hier niet geval is. En een rammetje gaat weg omdat hij alles onderplast? Nouja zeg... Ook hier zou castratie een uitkomst kunnen zijn. Je ram sproeit waarschijnlijk en dat wordt minder na castratie. Prijzen van castratie verschillen per dierenarts, en daar zou je dus even een dierenarts voor moeten bellen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik geloof dat jij dit heel grappig vind......met je lol .En niet fokker maar vermeerderaar zijn......steek je kop maar in het zand en hou een spiegel voor, zo mogelijk lees dit toppic nog eens terug...Je bent zeer begaand met je rammen zoals ik hoor hij plast me onder dus moet ie weg.Heb je gelijk weer een reden om te vermeerderen.
lindseysew Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 (aangepast) Het punt is juist als ik hem een kus wil geven op het kopje heeft die mij ondergezeikt.En tjah dat is wel meer dan 10 keer gebeurt, en daar ben ik wel een beetje aan het ergen.Ik heb echt alles geprobeerd, masseren op het koppie, lekker eten maar alsnog probeert hij mensen onder te zeiken.En NEE ik steek mijn hoofd niet in het zand, kom maar is een keer naar haaksbergen, dan vind je alleen maar mest van koeien.En een spiegel gebruik ik om er mooier uit te zien, dus ik weet niet waarom ik dat zou doen.Als ik lol zeg dan hoef het niet meteen grappig te zijn.Ik zeg het namelijk wel vaker, dus je hoeft niet te komen met vooroordelen =.= 1 juni 2010 aangepast door lindseysew
Dollie Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Misschien kun je beter niet alleen het mannetje dat sproeit weg doen, maar ook je andere konijnen. Van de manier waarop je met ze omgaat word ik alles behalve vrolijk en het ergste is nog dat je het wel grappig lijkt te vinden ook. Misschien moet je gewoon eens doen alsof je nog helemaal geen konijnen hebt en wel graag konijnen wil, met andere woorden, je inlezen dus. Misschien dat je dan doorhebt hoe fout je bezig bent..
lindseysew Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 Sorry maar de manier waarop jullie me zo veroordelen vind ik grappig.Denk je nou echt dat ik elke dag lekker over mijn gezicht heen geplast wil worden?Wow....Je weet niet eens hoe ik in het echt ben, slecht met dieren omgaan is totaal niet waar.Als je me niet geloofd, dan kom je toch is een keer gezellig hiernaartoe of niet soms?
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 (aangepast) Sorry maar de manier waarop jullie me zo veroordelen vind ik grappig. Wij lezen deze geschreven woorden.Denk je nou echt dat ik elke dag lekker over mijn gezicht heen geplast wil worden?Schijnbaar wel want je er in verdiepen doe je niet....Wow.... is niet nodig dit woord om jezelf toe te lichten.Je weet niet eens hoe ik in het echt ben, slecht met dieren omgaan is totaal niet waar.Dit zijn je eigen geschreven woorden.....,wij lezen pist over me heen moet maar weg wil alleen maar dekken lolAls je me niet geloofd, dan kom je toch is een keer gezellig hiernaartoe of niet soms? Als je praat zoals je schrijft is het niet zo gezellig vermoed ik zo :bounce:De manier waarop jij schrijft vind ik het minst grappig 1 juni 2010 aangepast door bunny ranch chanty
MiEkEtJe Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Dat de ram je onderzeikt (in jouw woorden), is dat gewoon omdat hij last heeft van zijn hormonen. De reden waarom hij last heeft van zijn hormonen, is omdat hij niet gecastreerd is! Iedereen die iets over konijnen weet, weet dat de beste combinatie EX- ram + voedster is. Er zijn uiteraard uitzonderingen waarbij twee rammen of twee voedsters samen lukken. Ik geef jou de raad om eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel over konijnen te lezen en te leren. Je kan misschien beginnen met het informatieve deel van de site en als dat niet genoeg is, kan je nog eens www.knagers.net lezen. Als je dan nog niet snapt waarom het merendeel zich hier ergert en jouw vooroordeelt, is het verloren moeite. Je doet toch geen dier weg omdat hij je onderplast? Zeker niet als de oorzaak ligt bij het feit dat hij niet gecastreerd is. Ik hoop dan maar als je ooit aan kinderen zou beginnen dat die kleine onmiddellijk na de geboorte op toilet gaat, want anders zal hij snel ter adoptie komen. De kost van een castratie hangt af van dierenarts tot dierenarts. Bel eens rond en zamel informatie in. Hier in Belgiƫ kost het rond de 60 euro. Sommige zijn goedkoper en sommige duurder. A.U.B. ga je inlezen en begin met je rammen te castreren.
Aanbevolen berichten