Ga naar inhoud

Rare afscheiding rond het neusje?!


Pip&Coco

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Sinds maandag heb ik twee dwergkonijntjes.

Toen ik vanochtend bij het hok kwam had één van de twee (de grijze) een beetje groenig spul rond zijn neusje. Ongeveer een rand van 3 mm dik. Ik denk dat dit snot is. Ik heb hem alleen nog niet zien niezen en zijn oogjes en oortjes zien er ook goed uit. Ik heb al een dierenarts gebeld en die zeiden dat ik het schoon moest maken (heb ik gedaan) maar het zit er nu weer.

Wat vinden jullie? Moet ik langs de KK arts gaan? Of zou ik afwachten?

Help me! Ik maak me zorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pootjes zien er normaal uit. Misschien is het nog in een vroeg stadium? Dan ga ik morgen bellen en zo snel mogelijk er heen. Ze moeten wel al woensdag ingegent worden, maar ik vind dat nog iets te lang duren. Heb jij dit ook meegemaakt? Hoe veel bedragen ongeveer de kosten voor zoiets? Dank je wel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad zo snel mogelijk naar een DA gaan. Als het echt snot is (zo klinkt het wel), kun je er beter zo snel mogelijk bij zijn. Hoe sneller het behandelt wordt, des te beter is het te behandelen. Neem voor de zekerheid beide konijntjes mee, het zou kunnen dat ze beide behandeld moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de dierenpoli nog gebeld (fijn dat ze nog zo laat bereikbaar zijn) en zij zeggen inderdaad dat als het morgen nog zo is ik moet bellen, en dan kan ik morgen nog langs komen! Geruststellend idee :) Thanks iig voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb 2 konijnen gehad met snot, ze zaten ook bij elkaar in het hok. Het was een antibiotica kuur van 5 dagen geloof en daarna was het ook over. Maar ik heb ook gelezen hier dat er mensen zijn die een week of langer antibiotica hebben gegeven.

Wat het gekost heeft weet ik niet meer.. consult + antibiotica

Maar ik ben ook geen dokter he, misschien is het wel iets anders. Tot woensdag wachten zou ik ook niet doen. Misschien moet je het inenten wel uitstellen, omdat je konijn nu verminderde weerstand heeft.

Misschien kan je het andere konijntje dat geen vieze neus heeft wel morgen al laten enten, dan spaar je die kosten van het consult voor woensdag weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot hoeft niet echt zichtbaar te zijn, om daadwerkelijk aanwezig te zijn. Die van mij had alleen een nat oogje, waarvan ik in eerste instantie dacht dat zijn dame het daar afgesabbeld had. Evengoed had hij binnen 12 uur een nies-aanval, waarbij de snottebellen uit zijn neus kwamen en hij zowat stikte in zijn genies.

Hij loopt nu op z'n 4e dosis enrofloxoral en het gaat veel beter met 'm. Hij is wat sloom/lui, maar eet en keutelt gewoon door. Hopelijk gaat het met jouw nijntjes nu ook goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .