Ga naar inhoud

Ontstoken ogen en kale flanken...?!


KoekjeErbij

Aanbevolen berichten

Hey allemaal!

De stiefmoeder van mijn halfbroer( Ja, klinkt ingewikkeld ) heeft 2 konijnen. Ze is er ontzettend lief voor en holt er ook mee naar de dierenarts als ze ook maar krabben :P.

Maar nu is ze naar de dierenarts geweest omdat het konijn (gecastreerde ram) ontstoken oogjes heeft en zijn haar uitvalt op de flanken. Echt zielig, ze had een zalfje gekregen voor de ogen maar die helpt niet, dus ze is weer geweest, nieuwe tube gekregen maar nog geen effect. Ik zei al tegen haar dat ze naar een andere dierenarts moet. Volgens hem zijn de flanken kaal omdat het konijn door een ''hormoonloze periode'' ging... Ik ken het van de honden, maar daar hebben alleen vruchtbare teefjes dat dus ik vindt het maar een onzin verhaal! Het is notabene een *gecastreerde*(!) ram. Het diertje is wel al 6 jaar oud, maar of dat de reden is dat hij kaal wordt lijkt me niet. Ik ben bij hem geweest en het lange haar bij zijn ogen weggeknipt want dat irriteert natuurlijk ook zijn oogjes. Dat hing er altijd in, dus dat is misschien ook wel de reden van de ontsteking. Komt dit iemand bekent voor? En is het besmettelijk? Ze heeft haar koppel wel al gescheiden en ik kleed me altijd om en was m'n armen heel goed voordat ik aan of bij mijn eigen konijn kom. Ik hoop dat het niets ernstigs is! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja lastig te zeggen.. ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb je misschien een foto van hoe het eruit zien, dan zijn er vast mensen hier die er iets over kunnen zeggen.

Is het wel een konijnkundige dierenarts?

Het lijkt me wel goed dat de konijnen gescheiden zitten inderdaad voor het geval het besmettelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .