Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zag net in lilo haar ontlasting een wormpje, ik heb direct naar dierenarts gebeld ma die is aan eht operen en neemt momenteel niet op.

mag ik direct panacur geven of wacht ik best nog een uurtje voor haar te behandelen? ik vind dit echt wel vies eigenlijk! :s

Geplaatst:

Ik begrijp dat je Panacur in huis hebt? Weet je de juiste dosering? Dan zou ik gewoon geven hoor. Zit Lilo nog met andere konijnen samen? Dan moet je die ook even ontwormen. Volgens mij moet je 10 dagen achter elkaar geven.

(Had jij niet ook een topic over een naaktslak? Kan me vaag een link tussen naaktslakken en wormen herinneren?)

Geplaatst:

Met wormen moet je toch 14 dagen geven of is dit inmiddels alweer veranderd? Binky had ook wormpjes toen ik hem kreeg in 2007 en toen kreeg ik het advies om 14 dagen te geven. Het ging bij Binky wel om de pinworm. Brrrr... als ik daar nog aan terug denk...

Geplaatst:

ja idd maar die naaktslak zat op tornado en het gaat nu over lilo, maar ik ga straks toch op het bezoekuur naar de dierenarts gaan kwestie dat ik de juiste hoeveelheid enzo geef

bedankt voor de hulp

Geplaatst:

Ik weet niet welke Panacur je hebt maar als je toevallig de 2.5% suspensie hebt is de dosering daarvan 0.8 ml per kg lichaamsgewicht. Hoop dat je dierenarts er verstand van heeft want de mijne had dat niet. ;)

Geplaatst:

Lilo zit half binnen en half buiten, aangezien ze nog geen nieuw vriendje heeft kies ik ervoor om als het slecht weer is (regen) binnen te halen. ik weet dat dit niet hoeft maar mijn moederhartje breekt van ze in de "regen" buiten te laten :)

En het is idd 2.5 panacur 0.8 per lichaamsgewicht ;) dat is dus voor Lilo 2.4 :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .