Wanda86 Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Mijn konijntje eet soms naast zijn blindedarmkeutels ook zijn 'gewone' keutels op... Is hier een reden voor???
Wanda86 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Jammer dat er alleen maar gekeken word en niet gereageerd. Van mij mag deze discussie dan wel dicht...
Huiself Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Hoi! Inderdaad geen reacties... maar beter laat dan nooit, dus daarom nu een reactie van mij. Mijn konijnen eten ook de gewone keutels op, dus dat is gelukkig normaal. Mijn vorige konijn at ze zelfs wel eens op commando als hij 1 had laten vallen op het kleed. Dan wees ik er naar en dan at hij het op. Makkelijk zo'n stofzuiger!
Clover Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Nou, zal ik maar even reageren dan.. Ik ben evengaan zoeken en het blijkt dat er meer mensen zijn die dit fenomeen waarnemen bij hun nijnen. Ikzelf ook trouwens. In een eerder topic in dit forum vond ik onderstaande als "finaal" antwoord. "Het leek wel of de DA er zelf niet echt een antwoord op had, maar hij gokte erop dat het komt door een soort van reflex ivm de blindedarmkeutels. Het kan in ieder geval geen kwaad en normaalgezien zouden konijnen die dit doen ook niets tekort komen van vitaminen of mineralen." Verder weet eigenlijk niemand waarom ze het doen, blijkbaar. Vandaar dat mensenn ook niet geantwoord hebben waarschijnlijk.Misschien heb je er iets aan.
Wanda86 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Super, bedant voor jullie reactie!! Want maakte me toch wel een beetje zorgen. Dacht namelijk dat het een gebrek aan vitaminen en/of mineralen was... Gelukkig niet dus En inderdaad handig zo'n stofzuiger
snuitje_pluisje Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Een konijn eet zijn gewone en blindedarmkeutels op omdat ze dan de nodige mineralen en vitamines binnenkrijgen, heel handig. Maar eigenlijk doen de meeste konijnen dit, het is heel normaalonder de konijnen
Aanbevolen berichten