LindaRf Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Hallo allemaal,Wij hebben vorig jaar een vrouwtjes vlaamse reus gekocht bij een fokker die niet meer met haar wilde fokken. Volgens de fokker is ze drie jaar oud maar als je haar vacht ziet lijkt ze veel ouder.. het is net of ze niet goed door de rui heen komt. Haar vacht is best lang en stug en klit ook een beetje aan elkaar. Kan dit de ouderdom zijn om is er iets wat we haar kunnen geven zodat ze weer een mooie vacht krijgt? Als voer krijgt ze Xtravital Care+ Konijn en SUPREME science selective konijnenvoer, verder stro en hooi lof en af en toe paardensla.
Dollie Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Heb je wel geprobeert haar te kammen? Misschien dat ze ook wel last van mijt oid heeft, daardoor kan de vacht er volgens mij ook wel slecht uit zien..
nathalie b Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Misschien kan je een foto plaatsen over hoe de vacht er nu uitziet?
LindaRf Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Geplaatst: 26 mei 2010 Ik ben gister naar de dierenarts geweest en hij denkt dat het toch van ouderdom is, hij weet ook zeker dat ze ouder is dan de fokker ons heeft verteld, hij heeft haar echt helemaal goed nagekeken en kon niks vinden, in ieder geval geen mijt o.i.d.
Bunny06 Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Een konijn waar constant mee gefokt word is ook meer 'geleefd'.. Net als mensen die tijden verslaafd zijn aan bijv. alcohol/drugs.Doordat ze voor de bevalling en opvoeden van de kleintjes veel van haar vergt, elke keer en zeker als ze zelf niet tot rust kan komen tussendoor, dan gaat haar gezondheid gewoon achteruit en word ze lang niet zo oud als 'normale' konijntjes.
raylaatje Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Zoals al eerder gevraagt is: Heb je haar wel eens geborsteld?
LindaRf Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Geplaatst: 26 mei 2010 Ja natuurlijk heb ik haar al geborsteld (doe ik om de dag). @ Bunny06, ik denk dat je gelijk hebt.. ze heeft ook jaren in een (vind ik) veel te klein hok gezeten ze kon haar oren nieteens recht omhoog zetten ze heeft nu lekker onze hele tuin tot haar beschikking (nu zit ze even in een kamer binnen omdat ze ziek is) maar ze is ook vrij stijf ze eigenlijk al vanaf ze bij ons kwam ik denk omdat ze bij de fokker nooit 's goed haar benen heeft kunnen strekken :(
Bunny06 Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Nee maar het enige wat jij nu kunt doen is goed voor haar zorgen. Dat ze nog een gelukkig levendje heeft.Een fokker weet/merkt wel wanneer een voedster niet genoeg meer opbrengt (qua aantal levende jongen) en dan gaat zij weg.Het is hard maar zo gaat het. Ik heb stage gelopen op een schapenbedrijf en als er te weinig, slechte of soms dode jongen uit komt dan krijgt die ooi een kenmerk waaraan ze in 1 oogopslag kunnen zien dat die niet goed genoeg is voor het bedrijf. Die worden dan geslacht.. En ik denk dan van 'geef die schaapjes aan een hobbyhouder' maar ik denk dat ze nog wat geld kunnen verdienen als ze de ooi weg doen.Des al niet te min kun je haar nu gewoon alleen maar verwennen.Misschien dat je nog wat fysio/massage kunt geven om de spieren op te bouwen. En voor in de toekomst maar geen konijntjes meer aannemen bij die fokker Ze heeft het 10000x beter bij jou als bij de fokker.. Dat weet ik
Aanbevolen berichten