Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Hoi,Ik weet niet of hier al topics over waren maar ik dacht dat het maken van een nieuw topic niet zo erg zou zijn (ik heb er al aardig wat gemaakt de laatste weken ) omdat Bugs een geval apart is.Het is misschien ook nog te vroeg om het over zijn neurologische gesteldheid te hebben aangezien hij over, denk ik, 1 a 2 week voor de 3e keer zijn abces terug krijgt.. Hiervoor kan alleen een mri uitsluiten waar het probleem vandaan komt en dat gaat al 795 euro kosten want ik denk niet dat het goedkoper kan (incl. alle andere kosten). Daarna moet hij nog gecastreerd en zijn oog moet nog operatief verwijderd worden wat totaal 350 euro gaat kosten..Ik heb hem sinds dec. en waarschijnlijk loopt hij al 1 a 2 jaar op 'zijn manier' rond.Zijn reflexen waren getest van zijn achterpoten maar die waren goed. Maar dat heeft mijn vorige non kk da getest dus of dat helemaal waar is weet ik dus niet. Mijn kk da heeft er even naar gekeken en dacht aan een verdraaiing/oude breuk van zijn linker achterpoot. Ze kon de achterpoot zo naar buiten buigen wat normaal niet kan en Bugs gaf geen kick.Het lijkt, zoals ik hem bekijk, dat zijn heup een paar graad gedraaid is naar links omdat zijn linker achterpoot meer naar buiten staat en zijn rechter achterpoot meer naar binnen.En omdat zijn rechter achterpoot meer naar binnen staat, heeft hij deze heel vaak in de verkeerde positie staan omdat hij zichzelf niet corrigeert. Ook te zien op het filmpje. En hij staat ook vaak met zijn voorpoten op zijn achterpoten. Hij zit altijd op zijn kont, als hij zit, en dan liggen zijn poten naast zijn lichaam.Hij springt niet, alleen een hup de toilet in en uit.Hij zwaait met zijn linker achterpoot als hij draait en hij draait nu ook vaak rechtsom omdat hij blind is aan zijn linkeroog.Hij maakt ook nooit binkies en ik ga ervan uit dat het komt omdat zijn lichaam dat niet kan. Hij gooit ook nooit zijn poten naar achteren als hij boos is. Hij ligt ook nooit op zijn zij, lekker uitgerekt. Dus hij ligt altijd op zijn buik.Het lijkt ook alsof het buigen van zijn linker knie niet zover gaat als het normaal zou kunnen. http://s298.photobucket.com/albums/mm264/AncistrusX3/?action=view¤t=MOV00502.flvIk hou er rekening mee dat het eventueel nog verschijnselen zijn van E.c. aangezien zijn linker bovenlip ook scheef zit of dat hij het nog heeft maar dan had ik denk ik (veel sneller) een achteruitgang moeten zien.Tot nu toe rek en strek ik zijn achterpoten als ik hem vast heb. Maar ik denk dat er wel meer manieren zijn om zijn zenuwen te stimuleren.Ik weet niet hoe oud hij is maar ik weet wel dat zijn gewrichten niet lang mee gaan, of eerder verslijten als hij in deze houding blijft bewegen. Het liefst zoek ik een manier of middeltje wat niet al te duur is en het liefst ook een manier wat ik zelf kan uitoefenen. Ik kwam hier namelijk op omdat ik o.a. een middeltje zag staan, genaamd Puur Spondy, dat me aan het denken zette of er misschien een middeltje is wat zijn achterhand functioneel wat kan verbeteren. Een volledig herstel zal niet gaan, dat weet ik maar als het nog beter kan, waarom niet proberen?Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat voor rek en strek oefeningen je allemaal bij de achterpoten kunt doen. En of er middeltjes zijn wat kan helpen.
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Ik kwam op Puur Spondy omdat onze Franse Bulldog na haar hernia niet meer normaal is zoals ze was.. Ze is nog erg onstabiel en was altijd zo behendig (snelle bochtjes maken e.d.) maar ze valt nu sneller uit de bocht. Dus vandaar dat ik het tegen kwam en niet dat ik al op zoek was ofzo :he:
Aanbevolen berichten