Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt erop alsof ons konijn (dwerghangoor, ca 5 jaar) last heeft van iets in z'n bek.

Eten gaat nauwelijks, ook van zachte voeding (uit de lijst, bv komkommer) neemt 'ie wel een paar hapjes, maar - sorry voor de woordspeling - zij is er niet zo happig op. Ook drinken doet 'ie veel minder dan normaal.

- is er een kruid/groente die specifiek beter is voor z'n mond/gebit? Zoals bessen voor mensen?

- is er iets anders wat daarvoor gedaan kan worden?

Alvast bedankt voor de adviezen.

Geplaatst:

Inderdaad maar even naar de dierenarts.. Dit klinkt wel als haakjes en die moeten onder narcose weggehaalt worden.

Je zou een papje van zijn biks kunnen maken om te kijken of hij dat eet, hij moet wel blijven eten namelijk.

Geplaatst:

ik zat ook al te denken aan banaan ect, tomaat is ook makkelijk weg te slikken, maar een papje van biks had ik nog niet bedacht...

Geplaatst:

't Is maar de vraag of ze dat eten hoor, Indy wilde het nooit hebben (toen hij haakjes had, at hij nog voldoende groente en fruit, maar andere keren als hij ziek was hoefde hij dat echt niet) maar je kunt het altijd proberen.

Geplaatst:

Ik zou hem ook laten controleren op haakjes op kies/tand vergroeiingen want vaak hebben ze daar last van als ze alleen maar zacht voedsel willen eten..

En dan moet je er snel bij zijn want als het leidt tot een abces ben je verder van huis en heeft het konijn er veel pijn aan, ook al laten ze dat niet altijd zien..

Geplaatst:

klinkt als gebitsprobleem... dus kk da. Ander zacht voedsel, ook al verhelpt dit het probleem niet.... basilicum, peterselie, zacht brood (eigl niet zo goed, maar iets eten is beter dan niets), olvarit wortelhapje als dwangvoer, bikspapje als dwangvoer, sla, wortelloof, witlof, fijngesneden andijvie

Geplaatst:
klinkt als gebitsprobleem... dus kk da. Ander zacht voedsel, ook al verhelpt dit het probleem niet.... basilicum, peterselie, zacht brood (eigl niet zo goed, maar iets eten is beter dan niets), olvarit wortelhapje als dwangvoer, bikspapje als dwangvoer, sla, wortelloof, witlof, fijngesneden andijvie

zacht brood zou ik maar niet doen...ze kunnen er in stikken!

Geplaatst:

Klinkt inderdaad als gebitsprobleem, ons konijn had precies hetzelfde, toen was een van z'n voortanden inggegroeid. Laat de dierenarts anders even een kijkje nemen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .