Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 ik heb nu ongeveer 3 weken 2 konijnen van één jaar oud.Bij 1 zag ik dat zij gister haar kop een tijdje scheef hield, en vond dit raar. Info gezocht en hier uitgekomen: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/torticollis.htmlNu staan daar een boel andere kenmerken, maar die heb ik verder niet gezien.. Ik heb het ook niet meer gezien na gisteren. ik heb er wel een foto van:hoop dat ik me voor niks zorgen maak, maar het plaatje op de site lijkt wel op de foto die ik heb hoe zet je een foto erop? die link klopt steeds niet ofzo..;(
Gast Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/forum-hulp/26401-plaats-foto.html
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/members/marg-8149-albums-bunnybunchkonijntjes-d-picture30118-scheve-kop-s.jpg hoop dat het zo klopt...
Gast Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Het is een niet heel duidelijke foto heel eerlijk gezegt. Lukt het je om er nog een te maken?
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 beetje te donker ben ik bang. Ze doet het ook niet de hele tijd gelukkig. Maar kan alleen het kenmerk van kop scheef houden alleen al wijzen op E.cuniculi?
Margot Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 (aangepast) ik heb zelf een konijn gehad met e. cuniculi, ik zou daarom meteen naar de DA gaan! ook al heeft het konijn nog niet zulke duidelijke symtomen, bij mij zeiden mijn ouders wacht nog maar even met naar de DA gaan, dit werd bijna haar dood! ze heeft het overleefd maar heeft derest van haar leven last ervan gehad, ze had geen pijn ofzo hoor, maar ze had soms geen evenwicht. ik zou meteen naar de DA gaan! ik hoop dat het goed komt met je konijn! 23 mei 2010 aangepast door Margot
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 oei.. ik heb haar pas een paar weekjes :( maar kan het niet iets anders zijn als ze heel even haar kopje scheef houdt?
Bunny06 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Volgens mij doen 'normale' konijnen niet zo. Heb mijn eigen konijntjes er in ieder geval niet op betrapt. Hoe eerder je haar test op E. cuniculi en mocht het zo zijn, dan is het van belang om haar zo snel mogelijk te behandelen hiertegen. Hoe vroeger je erbij bent, hoe groter de kans op (redelijk) herstel.. Ze kunnen dacht ik wel afwijkingen van over houden, bijv. scheve kop of niet goed werkend achterhand e.d., maar er verder geen last van hebben.Misschien dat ze ook iets van een oorontsteking heeft. Ik zou haar daarom zo snel mogelijk laten controleren..
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 oke, bedankt voor de info,Ik ga morgen langs in het spreekuur. Vandaag gesloten denk ik.
Roos1995 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Succes met je konijn! Als het E cuniculi is ben je er iig wel snel bij (of iets anders)
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 ik hoop dat het niks is.. :( tis volgensmij ook besmettelijk voor andere konijnen en ook voor mensen!!!ga ik nu ff over opzoeken
Ploertje Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 (aangepast) Hallo Marg, Hier helaas een ervaringsdeskundige m.b.t. konijn met E.C.Een scheve kop kan een symptoom zjijn van E.C. Maar het kan ook een (midden)oorontsteking zijn. Torticollis. Wat belangrijk is dat je zo snel mogelijk naar de DA gaat en ook zelf aankaart dat je vermoedt dat het E.C. is. Mijn lieve nijn heeft het niet gered. Waarschijnlijk omdat ik te laat was met de behandeling van de ziekte. En dan heb ik het over 3 dagen te laat. Een besmetting naar andere konijnen is zeker reeel. Bij mensen komt het zelden voor. Als het voorkomt dan komt het voor bij mensen met HIV/AIDS vanwege hun lage weerstand. Dus nogmaals: Naar de DA. "Beter safe than sorry!" Succes en hopen dat het niet die verschrikkelijke ziekte is. Ploertje, 24 mei 2010 aangepast door Ploertje taalfoutjes
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Dankjewel Ploertje!ook triest voor jouw konijntje :( Ik ga morgen naar de da!Maar als ze het maar heel af en toe doet, kan het dan niet gewoon iets anders zijn, op die plaatjes liggen ze echt met hun kop op de grond, zij doet houdt alleen haar kopje soms licht scheef. Hoe had jou konijn het in het begin? ook af en toe? of gelijk heel fel?
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Het kan nog steeds E.c. zijn. Want voordat de kop echt op de grond hangt dan heeft de virus al heel wat schade aangericht.. Wacht eerst maar morgen af, wat de kkda ervan zegt..
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 ja, dat lijkt me ook, dankjewel.. alleen ik ben nu bang, dat Fudge bij de da niks zal laten zien en dat ze zeggen: t is niks..maar dat is afwachten.. iig bedankt, we zullen zien.
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Misschien dat je moet opdringen om een bloedtest te laten doen op E.c.?
Ploertje Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Een bloedtest kan. Maar wees erop bedacht dat het een paar dagen duurt alvorens je de uitslag hebt. En dan is het meestal te laat. Mijn konijn trok een klein beetje een scheve kop 4 dagen nadat z'n rechterachterpootje parese (gedeeltelijke verlamming) vertoonde. Daarna ging het heel snel :( Ik heb mijn les geleerd: Als ik weer een konijn neem en bij de eerste de beste vermoeden van E.C. dan ga ik meteen Panacur toedienen. Panacur wordt niet direct door de darmen opgenomen dus (over)dosering kan geen kwaad. Als ik toen wist wat ik nu wist over die ziekte.... Dan was zijn kooitje nu niet leeggeweest en had ik m'n vriendje nog.... Ik hoop voor je dat het niet E.C. is, maar ik wil benadrukken dat je zo snel mogelijk naar de DA moet. Zoals je waarschijnlijk al weet zijn konijnen prooidieren en als ze ziekte tonen, dan doen ze dat pas heel laat en meestal is de ziekte dan al in een vergevorderd stadium. Laat het ons weten hoe het afgelopen is bij de DA. Ploertje
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 wat sneu voor je konijn:( maar ie had dus meerdere kenmerken? Mijn konijn heeft verder nergens last van..Dus ik kan het best gewoon gelijk vragen naar panacur? scheelt dus tijd, maar ook gelijk geld:$ Zoals ik inderdaad weet laten ze mankementen pas laat zien, zo heeft ons vorige oude konijn ook blijkbaar lang geleden, tot we achter zijn probleem kwamen en veel te laat waren... :(Ik laat het jullie horen!
nathalie b Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Laat eerst de oren eens nakijken....bij beginnende oormijt kunnen ze ook hun kopje schreef houden.Mijn Buddy had ook EC maar juist geen schreef hoofdje.....alleen een raar loopje.EC kan een heleboel symtomen hebben.Als je een goede KK DA hebt kun je het altijd aangeven of het geen EC kan zijn en preventief met panacur beginnen indien nodig.Panacur is verder niet schadelijk voor je konijn....
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Dankje voor de tip! Ik hoop dat het dat is, lijkt me makkelijker te behandelen. Ik heb een (waarvan ik zeker weer) kkda gemaild over wat die denkt dat het is (met foto's) en hoop op antwoord. ga morgen even bellen met de dierenarts en er dan heen met foto's. Denk beetje overbodig met Fudge zelf, omdat die toch niks zal laten merken en alleen maar zorgt voor stress.. (tenzij ze natuurlijk toch bloed ect gaan afnemen) maar de dierenarts zit 300 m lopen, dus dat is niet zo erg. iig Hier heb ik nog twee foto's van hoe het vandaag was, beetje zelfde als eergister... http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=22376 http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=22377
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Houd ze haar hoofd constant schuin?.. Dan lijkt het mij geen mijt toch?
Marg Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 ze houdt haar kopje alleen schuin als ze nergens mee bezig is, behalve kijken. Dus als ze aan het eten is/dingen besnuffelen/iets onderzoeken/lopen doet ze dit niet...
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Zit er misschien iets in haar oor, een stukje bodembedekking ofzo, wat er niet meer uitkomt door de hangoortjes.Ik hoop dat je morgen meer te weten komt bij de da want ik zeg ook alleen maar waar ik aan zit te denken.. Ik zou haar in ieder geval laten controleren op middenooronsteking al weet ik niet hoe ze dit testen.. En op mijt.. Ik weet niet welke volgorde andere mensen zouden volgen aangezien het ook wel verstandig lijkt om de panacur kuur te doen tegen e.c.
Aanbevolen berichten