Frits&Fien Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Frits heeft een kale plek, een heel klein plekje is het maar. Het is geen wondje, maar de vacht is er helemaal af. Hij lijkt er ook geen last van te hebben. Kan hèt vrouwtje de haren eraf gebeten hebben of zou het iets anderszijn?!
Lonka Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Het kan zoveel zijn. Het vrouwtje kan de pluk eruit getrokken hebben tijdens het rijden. Kijk of ze ook bij zichzelf geplukt heeft/een nestje gemaakt heeft ivm schijnzwangerschap. Kijk bij Frits, of de plek groter wordt en/of de huid schilfert. Als de haren eromheen makkelijker loslaten en er een schilfer bij de wortels van die haren zit, dan zou het vachtmijt kunnen zijn. In dat geval is een bezoek aan de da verstandig.
Frits&Fien Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Geplaatst: 21 mei 2010 Het vrouwtje had idd wel een nestje gemaakt! Houden 't wel even in de gaten!
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 ik heb hetzelfde. Het is niet kaal op de plek, maar heel erg kort haar. het ziet er niet geirriteerd uit, maar ik maakte me ook een beetje zorgen.. (= gecastreerd vrouwtje)
Frits&Fien Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 Raar, lijkt hetzelfde, heb wel foto, weet alleen niet hoe ikdie moet plaatsen haha
Frits&Fien Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 de eerste foto is van van de week, en de tweede heb ik net gemaakt.lijkt of de haartjes wel wat aan elkaar geplakt zijn en in tegenstelling tot van de week lijkt er wel een mini schilfertje aan te zitten, maar dat was dus van de week niet (toen was de andere: fien, nestjes aan het bouwen dus ik heb de indruk dat zij 't eruit heeft gebeten)
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 en als je al het haar opzij doet, hoe ziet het er dan uit?
Frits&Fien Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 Als een klein kalig plekjes met wat stekeltjeserop en wat hardere stukjes huid, snap je?!
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 jaa. dat heb ik alleen niet.. ik weet ook niet wat ik heb, maar kan het niet vergelijken, succes ermee ..
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 dankje... weet jij misschien dit : http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/37827-bang-voor-e-cuniculi.htmlalvast bedankt!
Marg Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 oja ik mag natuurlijk niet 'spammen'.. sorry maar ik dacht, met al die gezondheidsproblemen, misschien weet jij het?
Bunny06 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Ik weet dat andere e coli ook niet!Nee het is ook niet zo netjes om hier een hele andere link neer te zetten om maar antwoord op die vraag te krijgen. Dus dat E. cuniculi is hier niet van toepassing.Heb je al een test gedaan op mijt bij de dierenarts?
Frits&Fien Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Nee ik heb nog geen test laten doen maar doe ik wel als het zo bljft!
Aanbevolen berichten