chantal40 Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 (aangepast) Hallo, Mijn konijn heeft zo nu en dan een kettingkeutel, maar ook af en toe zachte keutels. Het is niet echt plakpoep, maar het is ook niet mooi rond en stevig. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik geef ze zo nu en dan groenvoer (drie tot vier keer per week) en verder krijgen ze gewoon biks. En hebben ze natuurlijk altijd hooi. 20 mei 2010 aangepast door chantal40
Amatjuh Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Kettingkeutels zijn vaak blindedarm keutels, die horen konijnen op te eten.De oorzaak hiervan is vaak dat een konijn te veel en/of te calorierijk voer krijgt.Dus welke biks geef je en hoeveel?
Amatjuh Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Neem eens een kijkje op deze site, daar staan afbeeldingen op van keutels. Dan kun je zien wat er is. Wat ik net hier boven beschrijf gaat over troskeutels en niet kettingkeutels.http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=23&web_id=874
chantal40 Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Geplaatst: 21 mei 2010 Aha, heel leerzaam, ik wist idd wel wat het verschil was met BDkeutels, die eet ie ook gewoon netjes op. Toen ik hem mee nam van het asiel kreeg ik al te horen dat hij gevoelige darmen heeft, dat hij waarschijnlijk niet tegen alle groenvoer kon enz. Het is een NHD en ik heb al wel vaker gelezen hier dat die vaak minder goed tegen groenvoer kunnen. Nou trek ik me daar overigens niet veel van aan in het algemeen. Maar hij keutelt verder goed, dus ik ga ervan uit dat de kettingkeutels geen voorteken zijn van een verstopping!
Aanbevolen berichten