Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

morgen heb ik een afspraak bij de dierenarts met mijn lieve kleine diesel. hij (weet niet zeker of diesel een hij is, moeten ze ook maar naar kijken) krijgt een chip zodat ik hem kan verzekeren tegen ziektekosten. met Flappie (rip 9-4-10)heb ik regelmatig hoge kosten gehad dat ik het risico niet meer wil nemen. tot nu toe heeft mijn ma geholpen met de kosten van Flappie maar diesel krijgt een verzekering.

Geplaatst:

volgens mij krijg je dan ook korting/vergoeding voor enting?

Een verzekering kan geen kwaad, maar ergens hoop ik wel, dat je er nooit gebruik van hoeft te maken buiten de entingen om ;)

Geplaatst:

ik krijg de entingen en het chippen vergoed ja. ik hoop ook dat ik er nooit gebruik van hoef te maken en het dus weggegooit geld is maar alle medische kosten met flappie hebben bewezen dat het wel degelijk lonend kan zijn.

Geplaatst:

Waar laat je je konijn verzekeren? Wij krijgen binnenkort 2 konijnen en een verzekering lijkt me niet verkeerd. Dit zijn onze eerste konijnen, maar onze kat heeft ons geleerd dat de kosten van de DA aardig op kunnen lopen...

Geplaatst:

Even een tip, let heel erg goed op met de verzekering. Wij hebben ooit een kat laten verzekeren en daar hebben we ons toen eigenlijk niet goed in verdiept. Uiteindelijk kwam het er op neer dat het merendeel nog steeds niet vergoed werd.

Geplaatst:
Even een tip, let heel erg goed op met de verzekering. Wij hebben ooit een kat laten verzekeren en daar hebben we ons toen eigenlijk niet goed in verdiept. Uiteindelijk kwam het er op neer dat het merendeel nog steeds niet vergoed werd.

Daar kwamen wij ook achter toen we onze kat als nog wilde laten verzekeren, de verzekering dekt niet de kwalen waar ze al mee bekend zijn. Daar ga je dan met een kat die allergisch is voor huisstof mijt & pollen en HA voer krijgt. Als we de dieren gaan verzekeren, dan willen we dat meteen doen, mits er idd voldoende vergoed wordt.

Geplaatst:

de enige konijnenverzekering die ik heb kunnen vinden is bij petplan (unigarant). die hebben verschillende pakketten en dus verschillende prijzen. ik heb het pakket waarbij je alles 100% vergoed krijgt met uitzondering van castratie / sterilisatie. dat krijg ik 50% en ik heb verder geen aanvullende verzekering genomen. buitenland ofzo hoeft tenslotte niet. ik heb de verzekering voor 5 jaar genomen, deze eindigt wel direct als het dier overlijd. het is inderdaad zo dat je al bestaande aandoeningen niet vergoed krijgt maar daarom ben ik die verzekering nu aangegaan want nu is hij / zij pas 11 a 12 weken en is er nog niks mis mee.

Geplaatst:

Ja ik had ook een verzekering moeten afsluiten toen ik draakje kreeg, man man, dat beest eheft mij een vermogen gekost (en nog steeds!) maar ja een verzeerking nu afsluiten voor haar heeft geen zin dan...

Geplaatst:

voor de details van de verzekering zou je even op de site van petplan moeten kijken. enkele dingen heb ik voor gebeld: als je nog niet zeker bent wat het geslacht is van het konijn is dat niet erg dan zet je dat verderop als opmerking (daar vragen ze of er nog dingen van belang zijn die ze moeten weten). zo wist is ook de precieze geboortedatum niet en ook dat was niet erg. ik weet ook het ras niet en weet dus niet wat het volwassen gewicht gaat zijn toen zei ze vul maar 2 kg in dan kunnen we dat evt nog aanpassen. het verblijf in de kliniek dat ergens in de vergoedingen genoemd word is niet specifiek een kliniek maar het gaat hier om het verblijf bij je eigen dierenarts. je bent vrij in keuze van da en de bedragen die genoemd staan bij de pakketten bv 2500, 3000 en 3500 zijn de bedragen die maximaal per jaar worden uitgekeerd. tip: spaar de nota's van 1 jaar op dan betaal je namelijk maar 1 maal de eigen bijdrage.

Geplaatst:

Heb daar ooit ook nog over zitten denken! Alleen vergeten.. Bij onze dierenarts lagen foldertjes speciaal voor konijnenverzekering, ook bij petplan!

Hoeveel kost de totale dekking per maand als ik vragen mag?

Wist niet dat ze dan ook een chip moesten maar dat is natuurlijk wel logisch. Moet je dat dan wel zelf betalen of hoort dat gewoon bij het pakket?

Geplaatst:

@nimfee ja jammer he. bij flappie was ik ook zoveel kwijt maar toen wist ik niet dat dit kon. daarom nu meteen bij een jong konijn afgesloten.

ps wachttijd is wel 1 maand voor je dier ziek mag worden. dit geld niet voor entingen en het chippen

Geplaatst:

of tussen 14 en 15. het precieze bedrag ben ik kwijt maar kun je laten uitrekenen op de site. let op dit hangt af van de leeftijd van je konijn als je de verzekering aangaat

Geplaatst:

Oke! prima opzich. Zal hier dan wel weer iets meer zijn 2 konijnen die 3,5 kilo wegen. Maar ik ga het even uitzoeken! Is best handig denk ik, als student zijnde ;)

Bedankt voor de reactie!

Geplaatst:

als ik het goed gelezen heb blijft de premie gelijk aan de instappremie als je de verzekering voor 5 jaar aangaat. per jaar komt daar dan alleen inflatie bij maar gaat hij dan dus niet omhoog met de leeftijd van je konijn. echter sluit je hem voor 1 jaar af en je konijn is nu o dan betaal je volgend jaar premie voor een konijn van 1 jaar plus inflatie

Geplaatst:

zo, diesel is geaccepteerd voor de verzekering. ik heb alles via de mail toegestuurd gekregen en alles hier thuis uitgeprint. ik heb dan vanaf 19 mei nog 2 weken de tijd om me te bedenken en daarna is het definitief. ik ga 14,45 betalen per maand nu. ik ben er nu wel iets geruster op dat als er iets gebeurd ik dan niet hoef te zeggen sorry maar ik heb het geld niet voor de behandeling met alle gevolgen van dien. moet wel zeggen dat ik de meest uitgebreide dekking heb genomen (totaal pakket).

moet de uitgebreide polisvoorwaarden nog echt uitgebreid doorlezen maar vluchtig heb ik ze gelezen en kan ik mij er wel in vinden.

Geplaatst:

voor geinteresseerden:

dit staat er over de premie

bij aanvang word de premie eenmalig vastgesteld aan de hand van leeftijd en volgroeid gewicht. gedurende de looptijd van de overeenkomst en ook indien deze na afloop word verlengd zal petplan behoudens de aanpassingen in art. 10.3 t/m 10.6 de vastgestelde premie aanhouden welke overeenkomt met de leeftijd en volgroeid gewicht toen deze voor het eerst werd aangemeld.

art 10.3: toeslag eenjarig contract 3% op de premie.

art 10.4: jaarlijkse verouderingstoeslag 1% op alle premies. evenzo zullen de premies aan worden gepast aan de stijging consumentenprijsindex met een minimumstijging van 2% indien dit lager is en petplan daartoe besluit.

art 10.5: als je de dekking van de verzekering wijzigt of de eigen bijdrage dan wijzigt uiteraard ook je premie. let op ze berekenen dan wel de premie opnieuw aan de hand van de leeftijd en volgroeid gewicht van het dier op dat moment.

art 10.6: zegt art 10.5 is niet van toepassing als het een wijziging in de aanvullende reisverzekering betreft.

Geplaatst:

oorspronkelijk is een chip daarvoor bedoeld. echter komt het bij konijnen maar weinig voor dat ze gechipt zijn waardoor er niet of nauwelijks gecontroleerd word of het konijn een chip heeft als ie gevonden word.

ik vind persoonlijk dat dierenasiels etc standaard bij elk dier op een chip horen te controleren maar ja dat gebeurd helaas vaak alleen nog maar standaard bij honden en katten omdat het daar normaal is dat ze gechipt zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .