Boris&Fay Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Hai, is het normaal dat er poep aan de kont van een konijn blijft hangen? En is het ook normaal dat er vaak keutels aan elkaar geplakt zitten en als een soort pannekoek eruit komen? Drukte:Het konijn van mijn zusje is opeens heel druk. Gister liet ik het konijnenhok openstaan, inverband met de zon, opeens sprong ze op de rand van het hok! Echt, ik schrok me een hoedje, de rand van het hok is echt mega hoog, hoe kan ze daar ooit opgesprongen zijn? En ze rent ook gewoon weg als je haar wilt oppakken!
Boris&Fay Geplaatst: 18 mei 2010 Auteur Geplaatst: 18 mei 2010 Sorry, de vraag is: hoe kan het dat het konijn opeens zo druk is?
Boris&Fay Geplaatst: 18 mei 2010 Auteur Geplaatst: 18 mei 2010 Sorry, de vraag is: hoe kan het dat dat konijn opeens zo druk is?? Help me,!!
Bunny06 Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Ik snap je hele verhaal niet Het antwoord op je eerste vraag kan zijn dat ze teveel te eten krijgt en daardoor haar blinde darm (de zachte) keutels niet op heeft. Ze moet 24 uur per dag hooi hebben..Maar om zeker te zijn waar het aan ligt, moet je vertellen wat ze krijgt en hoeveel ze ervan krijgt.Het is van belang dat je haar achterkant direct schoonmaakt als ze plakpoep heeft aangezien vliegen heel snel eitjes erin kunnen leggen en het konijn aangevreten kan worden door maden.. Dus als ze nu nog plakpoep heeft, zo snel mogelijk schoonmaken..!Het gaat om 1 konijn?En waarom het hok open zetten vanwege de zon? Ik begrijp het denk ik verkeerd...Konijnen kunnen wel tot 50/60cm hoog springen dacht ik.. En waarom ze druk is? Geen idee..Dit kan ook weer van alles zijn.. Haar hormonen, bang zijn... Heb je er een filmpje van?Hebben jullie haar genomen om te knuffelen?
Gast Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Konijnen kunnen nog veel hoger springen hoor. Maar inderdaad, plakpoep moet je zo gauw mogelijk verwijderen. Weg rennen als je het konijn wil oppakken is heel logisch. Konijnen zijn prooidieren, die houden er niet van om opgepakt te worden. Aangezien dat in de natuur meestal betekent dat ze gegrepen zijn door een roofvogel.
Bunny06 Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Ja.. kreeg al een raar beeld hiervan.. (kinderen rennend achter een bang konijntje aan..) :(
Lonka Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 die keutelrij aaneengeplakt .. je bedoelt waarschijnlijk de blinde-darm-keutels (bdk). Dit behoren zachte keutels te zijn, normaal gesproken 'keutelt' je konijn ze in de vroege ochtend en eet ze gelijk weer op. Dit is ook normaal, in deze keutels zitten voedings-stoffen, die voor jouw konijn gezond (en eigenlijk ook noodzakelijk) zijn. Je zou deze keutels eigenlijk nooit moeten zien, omdat je konijn ze op zou moeten eten op het moment van uitpoepen. Als je ze wel ziet, is de kans groot dat je konijn te veel (snoep)voer krijgt of biks/brokken.Verstandiger is het om je konijn goede biks te geven ipv gemengde brokken, omdat je konijn bij de biks alle voedingsstoffen binnen krijgt, terwijl bij gemengde brokken vaak de lekkere hapjes er uit gevist worden en de restantjes blijven staan. Wat betreft (spring-)activiteit... mijn huidige ex-ram bespringt/beklimt met gemak het hok van een voedster, dat 60cm hoog is. Een van mijn (helaas overleden) voedsters sprong mij ooit vanaf de grond in de armen... Toch meer dan een meter hoog.. En het is lente, het weer wordt eindelijk weer warmer.. goed om actief te worden, toch
Aanbevolen berichten