Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!:bounce:

Toen ik net het hok aan het schoonmaken was viel het mij op dat puckie weer een kale plek heeft bij haar kin. Dit is de 3de keer. Ik zie veder ook nergens de haren liggen dit vind ik erg vreemd. Ze eet normaal en drinkt ook normaal. De kleur van het huidje is niet helemaal zoals het hoort. Het is niet "zacht" roze. Het is iets donkerder. Als jullie willen kan ik er een foto van maken alleen die komt dan niet vandaag, sorry helaas.

Alvast bedankt

:love:

Geplaatst:

Bij mijn witte konijn ziet het er gelig uit.. En ik heb er niet eens goed naar gekeken of het op die plek ook normaal is dat het kaal zou zijn..

Zou het uberhaupt niet normaal zijn dat het kaal is?

En qua huid.. Toen het hoofd van Bugs kaal werd, zag ik ineens ook allemaal verkleuringen en dan met name zwart grijzig maar dit is gewoon pigment.. Misschien dat het pigment is?

Geplaatst:

Hallo!

Ik heb het een beetje fout: de kale plek zit bij de nek.

rabbitm-4823-albums-alles-nieuw-d-picture27964-onderdoor.jpg

zie het bruin witte konijn bij de nek. zo ziet het er nu ook uit alleen de huid is iets donkerder gekleurd. En dit is een oude foto

Geplaatst:

Oude foto van hetzelfde konijn met op diezelfde plek een kale plek?

Lijkt mij zo op het eerste gezicht een ontsteking.

Dit is de 3e keer in hoeveel tijd?

Is het weg gegaan en weer terug gekomen?

Merk je dat het pijnlijk is als je eraan komt of in de buurt ervan komt?

Wanneer heb je voor het laatst haar tanden laten controleren?

Geplaatst:
Oude foto van hetzelfde konijn met op diezelfde plek een kale plek?

Lijkt mij zo op het eerste gezicht een ontsteking.

Dit is de 3e keer in hoeveel tijd?

Is het weg gegaan en weer terug gekomen?

Merk je dat het pijnlijk is als je eraan komt of in de buurt ervan komt?

Wanneer heb je voor het laatst haar tanden laten controleren?

Én ik zie dat ze een beetje een wam heeft, valt het op dat ze het krijgt als het warmer word? (dit is eigenlijk alleen maar een gedachte van mij, maar zou het niet zo kunnen zijn dat als het warmer word de wam gaat schuren met alle gevolgen van dien?:$)

Geplaatst: (aangepast)

Bij andere dieren kan een wam en 'rimpels' niet scheuren, maar zeker wel schuren! 1 van mijn konijnen had ook wel eens een plekje van het schuren van haar beenwam(toen ze ook veel te dik was).

aangepast door raylaatje
Geplaatst:
Hallo!

Ik heb het een beetje fout: de kale plek zit bij de nek.

zie het bruin witte konijn bij de nek. zo ziet het er nu ook uit alleen de huid is iets donkerder gekleurd. En dit is een oude foto

Heb de foto maar even weggelaten... en dat is niet de nek... die zit achter/bij de oren ;)

Die kale plek onder de kin is haar hals.

Dat had mijn voedster ook. Omdat mijn voedster moeilijk bewegen kon, mede door haar gewicht en wam, waste ze voornamelijk haar hals. Hierdoor werd deze huid overmatig gewassen, waardoor haargroei (zo die er al kwam) ook snel weer weg was. De huid was wel schraal, dun en van tijd tot tijd geïrriteerd.

Opletten, dat er geen wondjes komen en wellicht proberen die wam te verkleinen middels een dieet.... Dan wordt de huid eronder (die kale plek) ook niet zo verstikt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .