Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds de herfst vorig jaar lopen er hier in de buurt 2 konijntjes los, uitgezet.

Ze zitten vooral aan de school, waar iedereen eten achterlaat voor de konijntjes (vraag me niet wat allemaal...)

Niemand heeft deze konijntjes echter ooit te pakken gekregen, toch zijn ze de winter goed doorgekomen.

Het moest er van komen, daarnet zat 1 van die 2 konijntjes in mijn tuin, tegen het konijnenhok. Het heeft neus tegen neus gezeten met al mijn konijnen.

Toen ik zag dat zijn neusje er niet goed uit zag, heb ik alles op alles gezet om hem te proberen vangen, en met behulp van een grote panelenren hebben we hem in een hoekje kunnen drijven en hem kunnen vangen (hem voor de gemakkelijkheid, ik weet niet of het een hem of een haar is)

Ook is zijn vacht niet mooi en zijn oren zien er verschrikkelijk uit!

Nu maak ik me serieuze zorgen omdat hij neus tegen neus heeft gezeten met mijn konijnen. Weten jullie wat dit is? Is er gevaar voor mijn konijnen, dat ze iets overkrijgen? Ze hebben 10 april netjes hun inentingen gehad, maar ik vrees dat dit iets anders is.

Hij heeft nu hooi en ik ga hem direct wat water brengen. Wat mag ik hem voeden? Groenten? Biks? (SS)

p1010241q.jpg

p1010242f.jpg

p1010243q.jpg

p1010244i.jpg

p1010245k.jpg

Geplaatst:

Ik heb geen idee.

Daar dacht ik ook aan, maar ik weet het helemaal niet zeker.

Ook z'n geslacht heb ik nog niet gezien. Hij trilt helemaal van de angst en ik heb schrik dat die zich uit m'n handen wringt, dus laat ik hem rustig zitten.

Geplaatst:

Ik dacht eigenlijk ook aan een -voor ons mensen- Soa, ook aan syfillis! Wel de konijnenvariant dan he.. :)

Zou als ik jou was morgen Inge (Thas, maar die ken je wel :)) bellen (maar dat zal je vast al doen)..

Wat ben je van plan met hem/haar te doen?? En de andere?

edit: of het zijn zwaar vergroeide tanden, stuur anders BRC een berichtje!

Geplaatst:

We gaan kijken of we het andere konijntje ergens zien, het vangen zal minder gemakkelijk zijn.

Ik heb net al een mailtje gestuurd naar de opvang, maar ik voel me er ook niet goed bij dat ik hen met dit konijntje moet opzadelen...

Ik ben nu even weg, op zoek

Geplaatst:

Zijn tanden zien er inderdaad slecht uit.. Goed dat je ze gevangen hebt, hoop dat ze niet al te ziek zijn en in elk geval dat het niet besmettelijk is!

Geplaatst:

Het tweede konijntje zat op de school. We hebben er aangebeld, en volgens de vrouw zitten de konijntjes er al bijna een jaar.

Ik laat ze nu gewoon samen zitten. Als er een jaar niets is gebeurd (van zwangerschappen...) denk ik niet dat ik nu voor die ene dag moet gaan panikeren

Geplaatst:

Ach gossie.. wat goed dat je ze hebt gevangen! Wel je handen goed ontsmetten he (dettol, javel..)..

Wat ik zo snel vind op BB is dit:

'' Schimmelinfecties kunnen besmettelijk zijn voor andere dieren, en ook mensen kunnen er last van krijgen.''

Dus neem maar het zekere voor het onzekere!

Geplaatst:

Als je die mogelijkheid hebt, zou ik ze compleet gescheiden houden van je eigen dieren. Je handen ontsmetten als je bij ze bent geweest en niet dezelfde kleding naar je eigen konijnen dragen.

Ik denk dat je ze wel voorzichtig wat SS kunt geven trouwens.. En hooi sowieso. Gras zullen ze ook wel gewend zijn.

Geplaatst:

Jeetje, wat zien ze er zo zielig uit! Het ziet er wel raar uit die mondjes. Arme konijntjes. Gelukkig zijn ze gevangen, hebben ze in ieder geval een betere toekomst nu!

Geplaatst:

Goed dat je ze gevangen hebt. Durf te wedden dat als jij het niet gedaan had, ze nooit gevangen zouden worden en misschien al eerder dood zouden gaan als nu..

Wat ga je er nu mee doen?

Het is natuurlijk ook wel wat om geld uit te geven aan dieren die niet van jou zijn.

Maar het ziet er inderdaad niet goed uit.. En ik hoop dat het te behandelen is..

Geplaatst:

Je zult hoe dan ook een besluit moeten nemen, wat te doen met deze 2 konijnen. Overleg het met een opvang bij jou in de buurt, zij kunnen de dieren wellicht in quarantaine houden en op ziektes na laten kijken.

Hoe dan ook je zult voor jezelf te weten moeten komen of en wat deze konijnen mankeren, puur om je eigen konijnen in de gaten te houden voor mogelijke symptomen/ziektekiemen die ze van deze 2 schoolkonijntjes hebben overgenomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .