Ga naar inhoud

Ook mijn meisjes worden gesteriliseerd!


W&W

Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat fijn dat het goed is gegaan bij Walnoot en zeker op die leeftijd. Is het wel uitgesloten dat er uitzaaiingen zijn of weet je dat niet (mocht het kanker zijn)?

Heb je ook gevraagd of ze bij Wabbertje ook de baarmoeder eruit halen?

Bij alle twee werd op voorhand al beslist dat zowel de baarmoeder als de eierstokken eruit gaan ;)

Mijn ma heeft ze niet lang aan de telefoon gehad, morgen belt ze terug.

Uitzaaiingen, ik mag er niet aan denken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk zijn ze bij Walnoot wel op tijd geweest.. Evengoed blij, dat je er nu ook achter bent, dat je in geval bij Walnoot de goede beslissing hebt gemaakt om haar ook te laten helpen.

En om baarmoederkanker te voorkomen, zul je bij mijn weten ook de hele baarmoeder moeten weghalen en niet alleen de baarmoederhals en/of eierstokken. Eierstokkanker is ook een vorm van, maar ik weet niet of die bij konijnen al eens is geconstateerd.

Bij mijn voedster was er onderhuids gehecht en wondlijm gebruikt. Ipv wondlijm zou ook een gaasje kunnen ter afdekking van de wond, maar ik weet niet wat de voor- en/of nadelen van deze 2 toepassingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts legde het zo uit: baarmoederkanker ontstaat door invloed van hormonen die in de eierstokken gemaakt worden. Dus als je de eierstokken eruit haalt..

Maar ik vond het toch een veiliger idee dat alles eruit werd gehaald. Dan ben je ook 100% zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts legde het zo uit: baarmoederkanker ontstaat door invloed van hormonen die in de eierstokken gemaakt worden. Dus als je de eierstokken eruit haalt..

Maar ik vond het toch een veiliger idee dat alles eruit werd gehaald. Dan ben je ook 100% zeker.

Dat heb ik ook gelezen op de site van Inge Thas. Onder de leeftijd van 1,5 halen ze alleen de eierstokken eruit, omdat de baarmoeder nog niet lang genoeg onder hormonale invloed gestaan heeft van de eierstokken om tumoren te ontwikkelen. Boven de leeftijd van 1,5 halen ze dus ook de baarmoeder eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik zit nu wel te stressen en ben pissig, nu ik erachter ben gekomen dat ze alleen de eierstokken eruit hebben gehaald!..

De assistente van de da die toen mijn voedster heeft gecastreerd zei ook hetzelfde dat het door de hormonen komt maar ik vind het persoonlijk dom dat ze niet gewoon alles eruit halen of je niet die keus geven.. Maar goed, never mind.

@W&W.. Fijn dat het goed is gegaan.. Nu alleen afwachten op de uitslag..

Hoop dat het niks ergs is..

En wat een rare excursie.. Ik vond 3 dagen Parijs al te kort om Parijs echt te kunnen zien maar het liefst was ik daar helemaal niet geweest. Wat een drukte en hectiek daar zeg..

Maar om nou voor 3 uurtjes! naar Engeland te gaan slaat helemaal nergens op..

Wat heb je daar gedaan? Beker cola en patat en weer naar huis? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik zit nu wel te stressen en ben pissig, nu ik erachter ben gekomen dat ze alleen de eierstokken eruit hebben gehaald!..

De assistente van de da die toen mijn voedster heeft gecastreerd zei ook hetzelfde dat het door de hormonen komt maar ik vind het persoonlijk dom dat ze niet gewoon alles eruit halen of je niet die keus geven.. Maar goed, never mind.

@W&W.. Fijn dat het goed is gegaan.. Nu alleen afwachten op de uitslag..

Hoop dat het niks ergs is..

En wat een rare excursie.. Ik vond 3 dagen Parijs al te kort om Parijs echt te kunnen zien maar het liefst was ik daar helemaal niet geweest. Wat een drukte en hectiek daar zeg..

Maar om nou voor 3 uurtjes! naar Engeland te gaan slaat helemaal nergens op..

Wat heb je daar gedaan? Beker cola en patat en weer naar huis? :P

Vandaag spannend afwachten op een telefoon van de dierenarts... Hopelijk kunnen we ze vanavond allebei halen!!

Inderdaad, het was écht stom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geluk dat je toch besloten hebt om te castreren, als er zoiets achter weg komt! Nu had ze er nog geen last van en heeft ze alles goed doorstaan..

Er wordt inderdaad gezegt dat de baarmoeder in principe geen problemen meer kan veroorzaken als die er goed uit zag en de eierstokken er uit zijn, omdat dat onder invloed van hormonen gebeurt.. Ik geloof dat het vermoeden is dat de baarmoeder gewoon verschrompeld net als bij honden en katten, maar dat weet ik verder niet. Ik weet wél dat een baarmoeder die er niet in zit zeker weten geen problemen meer kan veroorzaken en dat een castratie (ook als alleen de eierstokken eruit gaan is het een castratie trouwens) sowieso een zware ingreep is, ik betwijfel of ze echt heel veel meer last hebben en/of langzamer herstellen als ook de baarmoeder er uit is gehaald. Ik zou 'm er dus voor de zekerheid sowieso uit laten halen, dat is bij Feline ook gebeurt, ook al zag alles er nog goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een knuffel geef ik ze zeker, daar kan je op rekenen!!

ik kom echt toppezot, ze heeft nog niet gebeld.. gisteren heeft ze ook pas rond 6 u gebeld, wat is dat spannend.. hopelijk gaat alles goed met de meisjes..

Heeft iemand dit ook voorgehad, een zwelling in de baarmoeder op oudere leeftijd? Nu is de baarmoeder eruit, maar is er veel kans dat er uitzaaiingen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was wel iemand op het forum.. Weet alleen niet meer wie! Ze hebben toen de baarmoeder bewaard om later eventueel nog te kunnen onderzoeken of het kwaadaardig was geloof ik.

Ja, de baarmoeder wordt nu ook bewaard, zodat we het eventueel kunnen laten onderzoeken.. Maar daar komt 60 € bij.. uiteindelijk betaal ik alle kosten terug aan mijn ouders met vakantiejobs. Mijn ma zegt: het moet ergens stoppen (met de kosten, bedoeld ze daarmee hé), maar stel je laat het onderzoek doen én het blijkt kwaadaardig, wat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, ik kan het topic niet terug vinden want ik heb geen idee wie het was. Ik zou deze vraag aan de dierenarts stellen, stel dat hij zegt dat het geen donder uit maakt wat er uit zo'n onderzoek komt (want de baarmoeder is er toch al uit of zoiets dergelijks), dan zou ik het niet laten onderzoeken eigenlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, ik kan het topic niet terug vinden want ik heb geen idee wie het was. Ik zou deze vraag aan de dierenarts stellen, stel dat hij zegt dat het geen donder uit maakt wat er uit zo'n onderzoek komt (want de baarmoeder is er toch al uit of zoiets dergelijks), dan zou ik het niet laten onderzoeken eigenlijk..

(het is een zij:p)

Maar goed, er bestaat natuurlijk ook een kans dat het goedaardig is. We zullen zien, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gebeld naar de dierenarts, ik kon de stress gewoon niet langer aan..

Gelukkig is alles goed met ze. Wabbertje is vandaag gesteriliseerd en was ook net aan het wakker komen. Zowel Wabbertje als Walnoot hadden grote baarmoedertumoren.. Ze raad sterk aan om te onderzoeken of de tumoren kwaadaardig zijn, omdat dit eventueel uitgezaaid kan zijn naar de longen. Ik vroeg ook of er veel kans zijn op uitzaaiingen, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.

Terwijl Wabbertje aan het slapen was, heeft de dierenarts ook een foto gemaakt van haar pootje, die zoals jullie weten volledig scheef staat, (ze loopt eigenlijk op 3 pootjes) omdat ze hier later misschien nog problemen zou mee kunnen hebben was het nu het ideale moment om er een foto van te maken. Het gaat dus om een oude beenbreuk, maar volgens de DA kan ze er geen deugd van hebben, om er op te lopen.

Walnoot was al flink aan het eten, dus dat is ook wel fijn. Ik ben blij dat de operatie zelf achter de rug is, ik had er wel schrik voor.

Morgenavond halen we ze op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat word ineens een stuk duurder dan verwacht lijkt mij!..

Ik hoop dat beide tumoren niks kwaadaardigs is..

Gelukkig hoef je nog maar 1 dagje te wachten voor je ze mag ophalen :)

Haar poot is een keer gebroken geweest en gewoon scheef aan elkaar gegroeid?

Zolang het goed genezen is, de stand niet beschadigend is zou dat inderdaad geen probleem zijn dat ze er gewoon op loopt. Het zou ook wat zijn om het weer opnieuw te breken en het in de juiste stand vast te zetten.. Dat is voor zo'n konijn ook niet leuk lijkt mij en zolang ze er goed mee kan leven en er geen hinder van heeft zou ik me daar ook geen zorgen over maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duur kan je het inderdaad wel noemen..

Hier kan je goed zien hoe scheef haar pootje eigenlijk staat:

w-and-w-3039-albums-de-3-w-tjes-winny-and-wabbertje-and-walnoot-picture22730-wabbertjeee-l.jpg

En ook het staat al enorm lang scheef! Zelf heb ik haar 2,5 jaar in die toestand. Wie weet hoe lang dat dat al is?

Ik verlang zo tot ik ze terug zie! Men arme snotjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de achterpoot toch? :P

Het ziet er zo wel raar uit.. Mijn Bugs heeft ook afwijkende standen van zijn achterpoten. Hij kan helemaal niet springen ofzo. Kan Wabbertje er wel mee springen/huppelen?

Zo'n stand lijkt mij ook niet echt prettig omdat het snel kan blijven haken of iets dergelijks..

Zolang ze er zelf geen last van heeft, zou ik het zo laten maar als ze er wel last van heeft dan is misschien het opnieuw breken of misschien een amputatie een oplossing maar dan moet ze er zelf echt last van hebben.. Vaak lopen ze een stuk beter als zo'n afwijkende poot verwijderd is maar vandaag hadden we het op school over o.a. fantoompijn en het oog/oor. Maar als ik zo hoor wat fantoompijn met mensen doet, dan lijkt het mij ook niet prettig voor een dier.. Al zeggen ze niks, lijkt mij wel dat ze er last van hebben, net als ons.. toch?

Wel mooi konijntje.. roodoogpooltje? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het was wel even schrikken.

Van het ene moment nog twijfelen om te laten steriliseren en van het andere moment blijken ze tumoren te hebben.

Ik ben wel blij dat ze de operatie alle twee goed doorstaan hebben, vooral om die leeftijden. De dierenarts, Inge Thas, is dan ook zeer ervaren met deze toestanden en van het advies dat we van deze dierenarts krijgen zijn we dan ook gerust, wat bij de dierenarts in Tielt hier, niet het geval was.

En ook trouwens; liever dat het wat duurder is en dat het goed verloopt, dan dat het spotgoedkoop is en niet goed afloopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de achterpoot toch? :P

Het ziet er zo wel raar uit.. Mijn Bugs heeft ook afwijkende standen van zijn achterpoten. Hij kan helemaal niet springen ofzo. Kan Wabbertje er wel mee springen/huppelen?

Zo'n stand lijkt mij ook niet echt prettig omdat het snel kan blijven haken of iets dergelijks..

Zolang ze er zelf geen last van heeft, zou ik het zo laten maar als ze er wel last van heeft dan is misschien het opnieuw breken of misschien een amputatie een oplossing maar dan moet ze er zelf echt last van hebben.. Vaak lopen ze een stuk beter als zo'n afwijkende poot verwijderd is maar vandaag hadden we het op school over o.a. fantoompijn en het oog/oor. Maar als ik zo hoor wat fantoompijn met mensen doet, dan lijkt het mij ook niet prettig voor een dier.. Al zeggen ze niks, lijkt mij wel dat ze er last van hebben, net als ons.. toch?

Wel mooi konijntje.. roodoogpooltje? :$

Ja! Zowel Wabbertje als Walnoot allebei roodoogpooltje en Polleke blauwoogpooltje:love: en Miro een mooi mengelmoesje:mdr:

Het is inderdaad een raar zicht, vooral als ze van die binkies maakt!

Maar normaal gezien heeft ze er geen last van, ze huppelt ermee en springt ermee, ze loopt gewoon op 3 pootjes. Nja amputeren is wel een heel ander verhaal..

Als ik met mijn ma over het onderzoek van de baarmoeder begin (wat opnieuw 60€ per konijn zou kosten) zeurt ze over het geld.. Wat misschien wel begrijpelijk is, maar uiteindelijk betaal ik het zelf allemaal terug..

Het is zo moeilijk allemaal..

Heeft iemand trouwens ervaring met deze tumoren, of met eventuele uitzaaiingen?

aangepast door W&W
iets vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .