tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 hallo,ik heb hier een hele lieve ram van 6 a 7 jaar oud.hij heeft het grootste deel van zijn leven alleen gezeten maar sinds 2 jaar ben ik mijn konijnenaantal wat aan het uitbreiden en wil graag datal mijn konijnen een of meerdere maatjes hebben.hij zat een tijdje bij een cavia, ging lang goed.nu weer geprobeerd maar nu wil het niet meeren zit hij heel zielig alleen.hij is niet gecastreerd en de vraag is nu of hetverstandig is dit nu alsnog nog te doen?zeker gezien zijn leeftijd maar ook qua gezondheid.het konijn is ietsje groter dan een dwerg en hij is niet dun oid. hij heeft alleen bijna geen vet op zijnrug waar je hem normaal beet zou pakken. hij voelt niet slap of dun ofzo. ik weetook niet waardoor dit komt en of het erg is maarmisschien heeft hij wel iets? hoop op tips!
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Normaal pak je een konijn niet bij de rug.........
Dollie Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Nee, die snap ik ook niet helemaal.. Hooguit bij z'n nekvel maar daar heeft ie toch geen vet voor nodig.. Ik heb mijn ram begin dit jaar laten castreren, hij is ook zes nu. Geen enkel probleem.
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 ja ik bedoel ook zijn nek, in ieder geval bovenop.maar een 'normaal' konijn heeft daar vel zittenwaaraan je hem kunt oppakken maar bij hem zit dat er een soort niet, er valt niet echt iets beet te pakken, dit vond ik een beetje raar.
lauwie_27 Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 heey ik heb mijn konijn vorige week laten castreren en die wordt bijna 7..hij is ook redelijk dun(Dachten we) maar de da heeft daar niets over gezegd) hij is maar een dag zwak geweest en huppelt nu alweer vrolijk rond.... groetjes
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 oke dankje!ik ga kijken wanneer ik het ga laten doen dan!
Catelootje! Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Wat ik wel zou aanraden is om te kijken of je dierenarts in de lijst staat van Konijnkundige dierenartsen
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 ik heb gekeken maar mijn dierenarts staat er niet tussen!ik heb al eens een ram laten castreren daar en dat is allemaal prima verlopen dus ik denk dat het nu ook wel moet lukken toch!?
haas&ko Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 http://hetknabbelhuis.zikle.nl/armedorus dorus was 10 bij zijn castratie!
Aanbevolen berichten