Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

een tijdje geleden wilde ik graag een nestje van mijn konijn.

ik heb haar overgenomen van iemand anders en ik dacht dat

ze al eens een nestje gehad had. dit was dus niet zo.

het konijn is 2 jaar en daardoor is de bekken niet meer zo

rekbaar dat er goed kleintjes door konden. helaas werd

er dus een dood jong geboren.

ongeveer 5 weken geleden werd ze perongeluk weer gedekt,

dit was echt niet de bedoeling, ram heeft er maar 1 minuutje

bij gezeten maar dit was dus al te lang. ik dacht eerst dat ze

niet zwanger was maar helaas had ze dus weer 1 dood jong.

nu was mijn vraag of het nog mogelijk is ooit wel nog een keer

een nestje van haar te krijgen of niet? is het nu wel zo ver

"uitgerekt" dat het nu wel zou passen of niet?

ik ben niets van plan nu maar ik vroeg het me gewoon af

hoop op tips!

Geplaatst: (aangepast)

Je zegt het zelf al...het bekken van het konijn en het konijn zelf kunnen dit niet aan. Als je jouw konijntje niet dood wil, stop je er best mee.

Waarom zou je eigenlijk bewust een nestje willen met je konijn. Er zijn al genoeg huisloze konijntjes op de wereld!

aangepast door ZaZa
Geplaatst:
ik neem niet zomaar een nestje, heb dit al vaker gedaan dus ben niet onervaren oid. ik snap je punt wel maar het is niet zomaar.

Je zegt dat je niet onervaren bent, maar je voedster heeft al wel twee keer een dood jong de wereld in gebracht. En nu vraag je of dat ze nog wel een nestje kan krijgen?

Dan vindt ik je eerdere vraag over het koppelen van 1 ex-ram en drie voedsters een beter idee.

Geplaatst:

de eerste keer was een vergissing tussen mij en de eigenaar. ik dacht zoals al eerder gezegt dat ze al een keer een nest gehad had. de 2e keer was totaal niet! de bedoeling. mijn ram was per ongeluk ontsnapt en ik hoopte dat het niet gelukt was

maar jammer genoeg dus wel.

Geplaatst:

het is niet zo dat ik het nu meteen nog wilde gaan proberen ofzo,

ik vroeg het me gewoon af. ik snap ook wel dat het niet kan maar

ik vroeg het me gewoon af. ik vind dat jullie allemaal wel erg bot

reageren op een normale vraag hoor!

Geplaatst: (aangepast)

Subtiele post.. :$

Waarom niet gewoon een antwoord geven op de gestelde vraag in plaats van op de persoon spelen? Ik vind het onvriendelijk..

aangepast door ZaZa
quote van verwijderde opmerking
Geplaatst:

Nee, sowieso 2 keer een dood jong is negatief fokadvies. Verder zijn er al velen konijnen op de wereld, de opvang puilt uit, wellicht een leuker idee om je ram te laten castreren, dan kunnen ze lekker bij elkaar.

Geplaatst:
Nee, sowieso 2 keer een dood jong is negatief fokadvies. Verder zijn er al velen konijnen op de wereld, de opvang puilt uit, wellicht een leuker idee om je ram te laten castreren, dan kunnen ze lekker bij elkaar.

dankje hier heb ik tenminste iets aan!

ze komt nu inderdaad bij een paar andere konijnen te zitten dus alleen blijft ze niet!

Geplaatst:

ja natuurlijk, dankje!

ik laat binnenkort mijn andere ram ook castreren en dan komen ze met 2 rammen en 3 voedsters te zitten als alles goed gaat!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .