tann04 Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 hallo,een tijdje geleden wilde ik graag een nestje van mijn konijn.ik heb haar overgenomen van iemand anders en ik dacht datze al eens een nestje gehad had. dit was dus niet zo.het konijn is 2 jaar en daardoor is de bekken niet meer zo rekbaar dat er goed kleintjes door konden. helaas werder dus een dood jong geboren.ongeveer 5 weken geleden werd ze perongeluk weer gedekt,dit was echt niet de bedoeling, ram heeft er maar 1 minuutjebij gezeten maar dit was dus al te lang. ik dacht eerst dat ze niet zwanger was maar helaas had ze dus weer 1 dood jong.nu was mijn vraag of het nog mogelijk is ooit wel nog een keereen nestje van haar te krijgen of niet? is het nu wel zo ver"uitgerekt" dat het nu wel zou passen of niet?ik ben niets van plan nu maar ik vroeg het me gewoon afhoop op tips!
MiEkEtJe Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 (aangepast) Je zegt het zelf al...het bekken van het konijn en het konijn zelf kunnen dit niet aan. Als je jouw konijntje niet dood wil, stop je er best mee. Waarom zou je eigenlijk bewust een nestje willen met je konijn. Er zijn al genoeg huisloze konijntjes op de wereld! 15 mei 2010 aangepast door ZaZa
tann04 Geplaatst: 15 mei 2010 Auteur Geplaatst: 15 mei 2010 ik dacht misschien dat het als het eenmaal een keer opgerekt is wel zou kunnenmaar niet dus, bedankt!
MiEkEtJe Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 Niet aan bedoelde ik dus in mijn vorige post.Neen, zeker niet als ze nu al twee maal een dood jong op de wereld heeft gebracht.
ZaZa Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 Niet aan bedoelde ik dus in mijn vorige post. Is inmiddels aangepast.
ZaZa Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 ik dacht misschien dat het als het eenmaal een keer opgerekt is wel zou kunnenmaar niet dus, bedankt! NEEN...Nu is het een dood jong, de volgende keer een dode voedster.Onbegrijpelijk dat mensen hun konijn nestje laten nemen voor hun eigen plezier...Helemaal als je weet hĆ³e onverstandig het sowieso is: Waarom is het onverstandig om "zomaar" een nestje te nemen?
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 Onbegrijpelijk dat mensen hun konijn nestje laten nemen voor hun eigen plezier...Helemaal als je weet hĆ³e onverstandig het sowieso is: Waarom is het onverstandig om "zomaar" een nestje te nemen? ik neem niet zomaar een nestje, heb dit al vaker gedaan dus ben niet onervaren oid. ik snap je punt wel maar het is niet zomaar.
BiancaR Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 ik neem niet zomaar een nestje, heb dit al vaker gedaan dus ben niet onervaren oid. ik snap je punt wel maar het is niet zomaar.Je zegt dat je niet onervaren bent, maar je voedster heeft al wel twee keer een dood jong de wereld in gebracht. En nu vraag je of dat ze nog wel een nestje kan krijgen?Dan vindt ik je eerdere vraag over het koppelen van 1 ex-ram en drie voedsters een beter idee.
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 de eerste keer was een vergissing tussen mij en de eigenaar. ik dacht zoals al eerder gezegt dat ze al een keer een nest gehad had. de 2e keer was totaal niet! de bedoeling. mijn ram was per ongeluk ontsnapt en ik hoopte dat het niet gelukt wasmaar jammer genoeg dus wel.
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 (aangepast) *Opmerking verwijderd door de moderator.*Reden: Persoonlijke aanval 16 mei 2010 aangepast door ZaZa
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 het is niet zo dat ik het nu meteen nog wilde gaan proberen ofzo,ik vroeg het me gewoon af. ik snap ook wel dat het niet kan maarik vroeg het me gewoon af. ik vind dat jullie allemaal wel erg botreageren op een normale vraag hoor!
Suuzi Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 (aangepast) Subtiele post.. Waarom niet gewoon een antwoord geven op de gestelde vraag in plaats van op de persoon spelen? Ik vind het onvriendelijk.. 16 mei 2010 aangepast door ZaZa quote van verwijderde opmerking
Aniek Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Nee, sowieso 2 keer een dood jong is negatief fokadvies. Verder zijn er al velen konijnen op de wereld, de opvang puilt uit, wellicht een leuker idee om je ram te laten castreren, dan kunnen ze lekker bij elkaar.
tann04 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 Nee, sowieso 2 keer een dood jong is negatief fokadvies. Verder zijn er al velen konijnen op de wereld, de opvang puilt uit, wellicht een leuker idee om je ram te laten castreren, dan kunnen ze lekker bij elkaar. dankje hier heb ik tenminste iets aan!ze komt nu inderdaad bij een paar andere konijnen te zitten dus alleen blijft ze niet!
Lonka Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 zorg wel dat alle rammetjes gecastreerd en veilig zijn En denk aan de verhoudingsaantallen.. niet meer rammen dan voedsters....
tann04 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Geplaatst: 17 mei 2010 ja natuurlijk, dankje!ik laat binnenkort mijn andere ram ook castreren en dan komen ze met 2 rammen en 3 voedsters te zitten als alles goed gaat!
Aanbevolen berichten