Dawnee82 Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Hallo allemaal,Mijn nijntjes bleven een weekje bij mijn ouders, vanwege een zakentripje.Mijn vader kwam van de dierenarts voor een normale controle en de half-jaarlijkse inentingen. Hij gaf mij door dat de dierenarts hem vertelde dat onze Munchkin (4 jaar, gecastreerde ram) een groeisel in de keel had. Toen ik vroeg of het een tumor was ontkende mijn vader dat. Het ging om een piepkleine groeisel in de keel. De DA had hem ook verteld dat dit "normaal was bij konijnen". Wel moest ik in de gaten houden of Munchkin gewoon eet.Gisteravond knabbelde hij gewoon lekker zijn hooi, maar echt uitbundig eten doet hij niet. Hij drinkt wel genoeg. Zijn snacks eet hij niet echt, maar mijn man zei dat hij wel gewoon eet. Zijn vriendinnetje GaGa knabbelt alles gewoon lekker op.Ik maak me zorgen, hoewel de DA zei dat er dus eerst nog niets ergs aan de hand is. Ik kan op google niet vinden wat voor "groeisel" dit is en wat voor groeisels ook vaak voorkomen in de keel.Heeft iemand hier ervaring mee? Weten jullie wat het is?
Marjolijn Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Een telefoontje of een bezoekje aan de DA lijkt me in deze situatie het meest voor de hand liggend. Ik zou zo ook niet weten wat het zou kunnen zijn...
Dollie Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Groeisels in de keel? Het enige wat het nog enigzins zou kunnen zijn, zijn haakjes op de kiezen.. Maar dat zit niet in de keel, dat zit op de kiezen. Het is verder geen zeldzame aandoening ofzo, je zou kunnen zeggen dat het inderdaad normaal is bij konijnen.. Wél moeten ze weggehaalt worden eigenlijk, het konijn kan er enorm veel last van krijgen, moeite met eten enzo..
Lonka Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 wat bij mij opkomt is een cyste of poliep. Misschien heeft hij een wondje in z'n keel gehad en groeit daar nu 'wildvlees', littekenweefsel wat niet glad genezen is. Een andere mogelijkheid kan een abces zijn. Ook kan er een kies verkeerd/scheef gegroeid zijn, waardoor de wortel een andere weg zoekt. Ook kunnen slijmklieren ontstoken/opgezet zijn. Vraag eerst de da waar je ouders geweest zijn, wat hij precies heeft gezien.Twijfel je aan zijn diagnose of wil je gewoon een 2nd opinion (lijkt mij wel raadzaam), zoek dan een andere kk da.
Dawnee82 Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Toen mijn man en ik vanavond terugkwamen vonden we Munchkin weer vrolijk in de ren. Hij knabbelt weer wat hooi en heeft inmiddels ook weer gewoon voer gegeten. Misschien heeft de DA toch gelijk en hoef ik me eerst geen zorgen te maken.Ik houd het echter wel erg goed in de gaten...misschien dat ik van de week toch voor de zekerheid naar onze eigen DA ga.
zwarte panter Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 Er is nog een makkelijker iets dat je kan doen... Gewoon de DA opbellen naar welke je vader is geweest en navragen wat hij bedoelt met 'groeisel'.
Aanbevolen berichten