Sandra85 Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Mijn konijn Goofy is de laatste paar maanden vaak ziek geweest. Bij de dierenarts hadden ze in eerste instantie artrose vastgesteld, maar dit bleek uiteindelijk E.cuniculi te zijn. Helaas was het voor hem te laat, en omdat hij zeer zwak en hij de behandeling van EC naar aller waarschijnlijkheid niet had aangekund heb ik besloten om hem niet langer te laten lijden en heb ik hem laten inslapen :( . Ik maak mij nu zorgen om mijn andere konijn Nala. Hij (ondanks zijn naam is het een mannetje) heeft sinds ongeveer 1,5 jaar een rare tik. Als hij rustig ligt/zit, wil hij wel eens flink gaan tandenknarsen en daarbij draait hij zijn hoofdje omhoog. Ik heb hier een filmpje. Ik hoop dat het nog redelijk goed te zien is, want youtube heeft het veel donkerder gemaakt dan het eigenlijk is. Soms legt hij zijn hoofd op de grond in plaats van in de lucht te steken. Ook hierbij knarst hij voortdurend. Ook gaat ligt hij er ook wel eens raar bij, helemaal schuin op zijn zij. Het lijkt er dan op alsof hij ieder moment om kan vallen.http://www.bunnybunch.nl/community/members/sandra85-8123-albums-nala-picture29414-nala.html(op deze foto leunt hij tegen de lamp aan, maar in deze positie ligt hij ook zonder ergens tegen aan te leunen, ik heb er alleen geen foto van). Ik vind het er heel raar uitzien, en heb het nooit vertrouwd. Ik ben hier vorig jaar januari mee naar de dierenarts geweest, maar zij heeft toen niets bij hem gevonden (tanden waren in orde). Ik geloof niet dat er toen aan EC is gedacht. De dierenarts dacht dat het gewoon een tik van hem was. Verder gaat het wel goed met hem: hij eet en drinkt goed, en is ook levendig. Ook heeft hij niet altijd last van de tik, de laatste tijd is het minder geweest, maar af en toe begint hij er weer mee, zoals nu. Bovendien stopt hij er ook mee als je bijvoorbeeld naar hem toegaat. Nadat Goofy is gestorven aan (de gevolgen van) EC ben ik toch nog eens goed naar Nala gaan kijken. Nu ben ik helemaal niet zeker meer van die zogenaamde tik. Zou hij ook EC kunnen hebben? Ik ben in ieder geval van plan om morgen met het filmpje naar de dierenarts te gaan (vandaag is de praktijk gesloten). Deze dierenarts staat op de lijst van konijnkundige dierenartsen.
ceedeerom Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Ik ben er ondertussen door ervaring achter dat er dus gradaties zijn. Kijk naar mijn konijn en naar dat van Ploertje, dat is een hemelsbreed verschil.Als je het zelf niet vertrouwt, dan ga je sowieso naar een konijnkundige DA.Ik kan uit de filmpjes niet zoveel opmaken eigenlijk.Maar als je het al een keer hebt meegemaakt, dan moet het jou wel duidelijker zijn, niet?Succes bij de DA en, als jouw konijn het heeft, is het waarschijnlijk in lichte mate en zal het wellicht snel weer beter zijn.
Aanbevolen berichten