mageremelk Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 mijn konijn eet heel veel:P als ik zijn bakje vul is het heel snel op, maar moet ik het dan bijvullen? anders heeft hij de rest van de dag geen eten meer:S (ik mag om zijn gezondheid geen bijvoeding geven, bijv. groenten)
Carino Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 nee Niet bij vullen Het beste is om de brokjes te wegen 20 tot 25 gram moeten konijnen krijgen per kilo gewicht van je konijnen dan sochtends en savondsen de rest hooi wat je ook kan doen is rustig op bouwen met groentes hier op bb staat een lijst met goede groentes die konijnen mogen hebben
Dollie Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Zolang ie hooi heeft maakt het niet uit. Ookal doet ie heeel zielig. Of je verdeeld zijn portie over de dag, bijv. een derde 's ochtends, 's middags en 's avonds.
Cassie Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Inderdaad, konijnen zijn een bodemloze put en voor je het weet, weegt ie 40 kilo.Wat voor aandoening heeft je nijn dat hij geen groente mag eten?
mageremelk Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 ja ik zal zijn voer aanpassen wat hij heeft? zie: konijn drinkt niet
Beestenbende Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Inderdaad niet zijn bakje bij blijven vullen.Ik dacht ook, dat het goed was, als mijn nijnen steeds konden eten. Maar Lani werd echt dik en kreeg veel last van plakpoep. Even gegoogled en jawel, teveel hardvoer kan de oorzaak zijn van plakpoep. Zij is nu op dieet en krijgt nu 50 gram voer verdeeld over drie maaltijden (20 tot 25 gram voer per kilo lichaamsgewicht is inderdaad goed). Zolang ze maar onbeperkt de beschikking hebben over hooi is het goed. Bij honger zullen ze vanzelf hooi gaan eten.
Rian Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Poo hier doet ook altijd alsof hij bijna dood van de honger gaat als hij zijn biks krijgt. Maar das alleen maar goed, als je konijn niet aanvalt op zijn eten is er iets niet in orde. Poo krijgt veel hooi, daarmee komt hij de "biksloze momenten" door. (jeetje wat klinkt dat zielig...hahaha)
mageremelk Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 okee, ik heb eigenlijk nooit echt gekeken hoeveel ze moesten. ik deed altijd ong. een hand voer per dag:S ik ga nijn straks wegen:P
Aanbevolen berichten