Bunny06 Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Hoi!Vanavond heb ik een aquarium verkocht aan een vrouw. En in ons gesprek hadden we het ook over dieren omdat ze mijn konijntjes zag. Toen had ik ook verteld dat ik veel problemen heb met Bugs en dat ik waarschijnlijk een MRI scan moet maken van zijn hoofd en ik zei hoe duur dat was en ze schrok Ze vertelde mij toen ineens over dat ze wel iets wist wat zou kunnen helpen of in ieder geval wel iets voor mij zou zijn. Quantum Touch. Ik dacht ; Kun je dit eten?.. Dus ik vragen wat het was en het is een soort van therapie achtige behandeling wat je zelf bij een dier of mens kunt doen. Het ligt aan bijv. je ademtechniek waardoor het dier rustig word en je handen worden warm enz.. Zij blijkt heel veel ervaring te hebben met Quantum Touch, waar ze goede ervaring mee heeft als verpleegster bij o.a. baby's. Ze geeft ook speciale massage's e.d. dus dat was wel grappig.Ik vind het nog wel heel vaag allemaal en ik heb me nog niet goed ingelezen maar zijn er bijvoorbeeld hier mensen die er ervaring mee hebben?:oh:Het bestaat al zo'n 3000 jaar maar sinds kort hebben ze het hier weer herontdekt.
Lonka Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 het is grotendeels een truukje... het vereist ook enige oefening. De basis is, dat je je buik voorstelt als een centrale kachel. In gedachten stook je die kachel op, waardoor je het van binnen warm krijgt. Vervolgens laat je die warmte door je lichaam stromen... naar je tenen, je handen, waarheen je maar wilt. Het meest makkelijke om dit te oefenen is om op je rug te gaan liggen, armen gestrekt naast je lichaam. Ook je benen recht, zodat je nergens wat af kunt klemmen. Vervolgens concentreer je je op je adem.. 4 tellen in, 4 tellen uit. Doordat je op je rug ligt, zul je vrijwel automatisch inademen door je neus en uitademen door je mond. Ipv 4 tellen, kun je ook 5 tellen doen... je merkt vanzelf wat je lichaam aangeeft. En vooral ontspannen.. Als je ontspannen bent, is het makkelijker de warmte/energie-stromen van je lichaam te oefenen.
Bunny06 Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 @ meloen,Dat is een foto dat aangeeft wat Quantum Touch doet/ kan doen.Maar kun je met dat 'trucje' echt wervels rechtzetten?Ik vind het wel echt vaag maar ik denk dat ik het wel ga proberen bij de achterpoten van Bugs omdat hij die niet goed kan buigen en niet goed gebruikt.. Wie weet helpt het..
Lonka Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 wervels rechtzetten is een ander verhaal... misschien dat het kan door massage en oefening van de juiste spieren, maar ik betwijfel het. Evengoed, dat in wendige kacheltje helpt wel... Als jij ontspannen bent en warmte uitstraalt, dan pikt je konijn dat wel op en past zich aan aan jouw lichaamstaal
Bunny06 Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Het helpt in ieder geval bij baby's met krampjes en andere pijntjes die onverklaarbaar zijn.. Maar ik kan ook wel bedenken dat door je eigen ontspannenheid en warmte de kramp verdwijnt omdat de baby zich dan ook ontspant waardoor de spieren die samen trekken tot rust komen. Zo moet ik dat zien toch?
Emytje Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Tijdens 1 van mijn Reiki cursussen hebben een ochtend Quantum touch gedaan. Het is zeg maar het rechtstellen van het lichaam en ledematen door middel van aanraking, massage en het sturen van energie. Het lijkt heel erg op Reiki, maar misschien voor sommigen minder zweverig.
Aanbevolen berichten