Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo.

Ik vind dat mijn konijn een beetje raar doet, normaal loopt ze altijd los in de huiskamer maar gister niet. Net wou ik haar een wortel geven maar ze at het niet, misschien is dit een beetje overbezorgd maar ik wou het zeker weten. Ook trilde mijn konijn als ik haar aaide, is er soms iets mis ermee? Verder klonk het toen ze ademhaalde een beetje raar, maar dat weet ik niet zeker want normaal let ik niet op de ademhaling en kan dus van de schrik iets teveel denken.

Groetjes,

Geplaatst:

Dat ze niet eet en rustig is is zéker een reden om bezorgd te zijn. Dit kan allerlei oorzaken hebben, goed is het in elk geval niet. Het is heel gevaarlijk als een konijn niet eet. Naar de dierenarts met je konijntje..

Geplaatst:

Eet ze helemaal niets? Ook geen hooi, brokjes of groenvoer? In dat geval raad ik je aan direct naar een KKdierenarts te gaan. Het kan razendsnel gaan met konijnen. Niet eten is eigenlijk altijd een spoedgeval.

Geplaatst:

Mee eens.. Nu is het nog een mooie tijd om een dierenarts te raadplegen...

Slome, niet etende konijnen....daar is mogelijk iets mee..

Keutelt je konijn ???

Dat is echt belangrijk om te weten...

Konijnen kunnen snel darmproblemen krijgen...die minstens zo snel dodelijk kunnen zijn.

Niet eten, sloom zijn en niet keutelen, zijn van die verschijnselen die daarbij horen..

Geplaatst: (aangepast)

Kom op Misslee, wees eens doortastend.

Aan de bak; OBSERVEREN

Konijnenhok leegmaken en controleren of ze het komende uur keutelt.

Geef haar verder nieuw voer en kijk of ze eet. Probeer ook uit of ze iets wil eten.

Stel jezelf een ultimatum anders zit je om 1u vannacht nog in vette paniek en kan je geen dierenarts bereiken...

Het is nu 8u. Als er om 9u nog geen verbetering is ga je bellen...

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

Ook geen idee, mijn konijn zit samen met de cavia in een hokje en het hok is nog niet verschoond dus ik kan niet zien of die keutels van de vorige dag zijn of niet, ik zal haar iets anders geven.

Geplaatst:

Lees ZaZa's bericht nog eens en doe wat zij zegt.. Dan weet je gelijk of ze eet en keutelt.

Daarnaast zijn cavia's en konijnen bepaald geen ideale combinatie, maar daar gaat het nu niet om. Dat komt later wel.

Geplaatst:

Tsja.. Ik ken jouw konijn niet.. Van mijn eigen konijnen weet ik hoe ze 'werken'.. Verschilt per konijn.. Maar in principe zou er wel wat uit moeten komen. En sowieso wat in gaan. Hoe voelt haar buikje aan?

Geplaatst:

En misschien handig voor de volgende keer.. Een titel kiezen over wat er precies is. De meeste topics gaan hier over konijnen namelijk.. Dus we zouden ze allemaal wel 'konijn' kunnen noemen en dat is wat ononverzichtelijk.

Eet ze al wat?

Geplaatst:

Gewoon relaxt of lijkt ze ongemakkelijk? Ademt ze snel? Knarst ze met haar tanden? Ligt ze vaker zo languit..

Persoonlijk zou ik nu echt een dierenarts bellen..

Geplaatst: (aangepast)

Wat heb je geprobeerd haar te voeren ?

Een konijn met darmproblemen heeft vaak veel pijn...zal daardoor regelmatig anders gaan liggen zonder van de plaats te komen...kan met dichtgeknepen ogen zitten...en zitten tandenknarsen (=allemaal van de pijn)

ALS (want ik weet niet of het zo is) je konijn inderdaad darmproblemen heeft en je doet er niets mee, dan is ze morgen waarschijnlijk dood.

Je kan ook haar buik eens masseren; Op je schoot leggen en dan masseren door met je hand rondjes te draaien van buik ri. uitgang.

Je zal wellicht belletjes onder je handen voelen..

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

ik heb hooi in haar kooi gelegt en brokjes, ik ga denk ik nu de dierenarts uit een kliniek voor gezeldschapdieren bellen die 24 uur per dag bereikbaar is,

Geplaatst:

Net gebeld naar dierenkliniek en heeft me dus doorgewijst naar privé nummer. Mijn moeder zegt dat er helemaal niks aan de hand is, en dat ie niet eet is omdat hij vol zit en dat hij geen zin heeft om rond te lopen, zal ik morgen er heen gaan? Ook denk ik erover als er iets is, me ouders niet willen brengen naar de kliniek omdat ze het onnodig vinden.......

Geplaatst:

Neem contact op met die dierenarts waar je naar doorverwezen bent. Leg zo precies mogelijk uit wat er met je konijn aan de hand is. Als die dierenarts vindt dat je met het konijn langs moet komen, laat dan die dierenarts telefonisch aan je ouders uitleggen dat een dierenartsbezoek noodzakelijk is.

Geplaatst:

Goed plan !

Pechkonijn weet natuurlijk wat een pechkonijn voelt...................

En misschien is er wel niets aan de hand, maar een als je nu nog geen keutels vindt, hij heeft nog steeds niets gegeten en gedronken....en is lusteloos...

Tja...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .