bunny ranch chanty Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 En theoretisch en wetenschappelijk bekeken wordt er heel erg in twijfel getrokken of een haarbal verstopping wel bestaat bij konijnen. Een teveel aan haren in het gastro intestinale systeem kunnen oa. wel voor een vertraagde darmwerking zorgen. Ik mis nog een paar onderzoeken dan....er zijn daadwerkelijk dierenartsen die haar bal verstoppingen opereren namelijk en er daad werkelijk een haar bal uit halen.Dat het konijn er na veel al bezwijkt.....is ook bekend dus je mist nog een paar belangerijke dingen.......
zwarte panter Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 Ik mis nog een paar onderzoeken dan....er zijn daadwerkelijk dierenartsen die haar bal verstoppingen opereren namelijk en er daad werkelijk een haar bal uit halen.Dat het konijn er na veel al bezwijkt.....is ook bekend dus je mist nog een paar belangerijke dingen....... Dan mag je me gerust zeggen welke dingen ik mis.... Er wordt idd soms geopereerd en in sommige gevallen wordt er idd een mengsel van oa. haar uitgehaald (daar ben ik van op de hoogte). Maar dit een haarbal noemen (zoals bij oa. katten wel voorkomt) is verkeerd.Ik zou zo'n dingen niet opperen als ik er geen degelijke wetenschappelijke teksten over had.Al mijn bronnen zijn in het engels en ik heb geen tijd en zin om die nu te gaan vertalen. Ik zal hier één link neerzetten. Mensen die hier geen genoegen mee nemen, kunnen roepen, teksten hierover genoeg. http://www.veterinarypartner.com/Content.plx?P=A&A=484
lotharinger<3 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Geplaatst: 16 mei 2010 neej daar is ie nog te jong voor maar dat doen we wel meteen als het kan hoor
Lonka Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 @zwarte panter .. weet ik. Ik moet er ook bij zeggen, dat ik weleens vergeet, dat anderen niet mijn methode hanteren van apotheekhouden en medicatie toediening. Ik ben zelf iemand, die alle bijsluiters leest en op internet zoveel mogelijk informatie opzoekt over medicijnen en aandoeningen, ook al komt de medicatie/diagnose/behandelplan bij een arts weg. Ik heb mij helaas vergist in een weekend-arts, die beweerde kk te zijn, maar die fout maak ik geen 2e keer. Moet ook zeggen dat ik haar advies van ananassap niet heb opgevolgd, omdat ik met buikmassage en carprofen al resultaat boekte.
lotharinger<3 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Geplaatst: 17 mei 2010 ik weet het niet meer precies maar ik heb hem volgensmij eind winter gekocht... dus ongeveer 4 maanden en anders langer maar hij kan nog niet gesteriliseerd worden dus ik moet nog ff w88 hoezo dan ??
Lonka Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 uhm... castreren kan in veel gevallen al bij 4 maanden. Er zijn een aantal voorwaarden bij castratie van een mannetje... ballen ingedaald, goede gezondheid en voldoende gewicht (850 gram lichaamsgewicht als ik het goed heb)
Aanbevolen berichten