MelanieB Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Gelukkig is Einstein weer bijna zichzelf. (Zie ook: gezondheid: Newton en Einstein worden gecastreerd).Maar: hoe nu verder? Gisteren tijdens de narcose voordat Einstein zou worden gecastreerd 'was de DA hem even helemaal kwijt' ofwel ze hebben hem weer tot leven gewekt, maar hij is nu niet gecastreerd.Hij kreeg hier een narcose-injectie. De DA legde later uit dat er ook gasnarcose bestaat, maar dat veel konijnen dat vies vinden en dan de neus dichthouden en niet ademen. En lokale verdoving levert erg veel stress.Nu weten we niet hoe we verder moeten. Juist Einstein sproeit veel en is altijd bezig met de andere konijnen die hij door de ren kan zien. We wilden juist hem graag koppelen. Het koppelen is geen noodzaak, maar we wilden het voor hem graag. Ik heb op het forum al van alles gelezen over de diverse verdovingen, maar nergens dat het mis ging en later is gekozen voor een andere verdoving. Wie kan er iets zinnigs over zeggen/heeft advies? ((P.s. Sorry dat het misschien niet zo duidelijk is: ik heb erg weinig geslapen omdat ik Einstein en Newton steeds in de gaten wilde houden.))
Dollie Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Plaatselijke verdoving lijkt me dan het veiligst.. Maar gasnarcose vies? Volgens mij gebruiken heel veel dierenartsen gasnarcose bij konijnen, omdat dat inderdaad veiliger is.. Heb nog nooit gehoord dat ze het vies vinden.. Maar ik heb me ook nog nooit in narcoses verdiept, die vind ik niet interessant.. (Let op, wel belangrijk, maar saai.. :whistle2:)
Stéphanie87 Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Welk narcosemiddel heft je dierenarts gebruikt? Het gaat volgens mij vooral om het middel en niet of het in gasvorm of in injectievorm toegediend wordt.
Aanbevolen berichten