Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds gister een nieuw ventje van de kinderboerderij. Voordat hij mee naar huis ging zijn we nog langs de DA geweest omdat hij niet goed at, dus een vermoeden van haakjes op de kiezen.

Bij de dierenarts dus inderdaad erachter gekomen dat hij haakjes had, die zijn gelijk weggehaald. Maar nu blijkt ook dat zijn kiezen aan de rechterkant scheef naar voren groeien, en aan de onderkant heeft hij ook maar 1 kies. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

We hadden hem aan mijn konijn gekoppeld, maar nu heb ik hem apart gezet omdat hij zich niet zo goed voelt. Teveel stress van de koppeling en DA. Over ong. een weekje dan ga ik hem weer koppelen aan mijn voedster in een nieuwe ren (mits hij zich beter voelt).

Van de DA moest ik het nog even in de gaten houden of hij weer goed gaat eten, anders kan het dus aan die kiezen liggen en moeten ze er uit gehaald worden.

Momenteel heb ik hem op dwangvoer zitten omdat hij nog niet goed eet, en hij krijgt Carprofen pijnstiller en Cisaral om zijn darmen een beetje op gang te houden, hij had vanochtend namelijk nog geen ontlasting.

Geplaatst:

Ik had ook een konijn waarvan zijn kiezen verkeerd groeide,ze groeide zijn wang in.

Nadat die gevijld waren at hij weer goed. Ik moest alleen om de zoveel weken ze opnieuw laten vijlen.

Geplaatst:

Ik heb dit uit een ander topic geplukt...

Ik heb hier ook een konijn (Finn van juli 07) die ook erge gebitsproblemen heeft (hopelijk blijft het nu hierbij). Misschien heb je wat aan de ervarng die ik ermee heb:

Ik ben met hem in november naar de DA geweest, kiezen stonden scheef, dus zijn ze geslepen. 3 maanden verder at hij helemaal geen groente meer (hooi heeft ie nooit gegeten), weer bij de DA langs, kiezen stonden nog schever, en er zijn toen 4 kiezen getrokken. Een maand later weer problemen, snijtanden scheef en nog 2 kiezen...alles getrokken. Dit laatste bezoek was 3 weken terug. Hij heeft alleen nog kiezen in beide onderkaken, en in de linkerbovenkaak 1 en de rechterbovenkaak 3, dezen staan volgens de dierenarts allemaal goed, hopelijk blijft dat zo. Hij is inmiddels van het zachte voedsel af en eet weer klein gebroken science selective korrels, het lijkt erop dat hij het nu goed trekt. Kleingeknipt hooi en klein gesneden groenten moet hij niks van hebben. Hij zit verder lekker in zijn vel, en in ons geval is het nu afwachten of en wanneer de volgende problemen de kop op steken, ik hoop dat dit niet gebeurd.

Ik ben dus wel benieuwd hoe je nu bij de DA vandaan komt, een aantal kiezen en tanden trekken hoeft dus niet een heel groot probleem te zijn als je daarmee de gebits problemen en de maandelijkse DA bezoekjes beperken wilt. In iedergeval heel veel succes!

Geplaatst:

Op dit topic mag een slotje, want hij is helaas vanmiddag overleden.

Waarschijnlijk is de stress met de koppeling en de dierenarts allemaal te veel geweest, het heeft niet zo mogen zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .