badeend Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Hallo BB-ers , Ik zit met een vraag zoals de titel al doet verwachten : wel of geen pijnstillers geven. Joy en Jumper zijn gisteren gecastreerd , toen ze weer thuis kwamen waren ze al behoorlijk actief.We hebben ze even op de bank laten lopen en een beetje hooi neergelegd zodat ze die konden nemen als ze daar behoefte aan hadden. Joy had daar geen trek in , maar Jumper kon de verleiding niet weerstaan en nam 1 sliertje hooi Toen hebben we een blaadje witlof aan geboden , en binnen no time zaten ze samen aan het blaadje te knagen : Daarna hebben ze nog even rond gehuppeld en elkaar gewassen. In het hok heb ik toen 30gram biks in het bakje gedaan , hiervan hebben ze later 4 gram gegeten. 'S avonds laat nog even gekeken en toen hadden ze het bakje leeg We hebben het bakje toen weer gevuld en vanmorgen was het bakje wederom leeg. Ze hadden goed gekeuteld en drinken en plassen ook . de bunny's zien er goed uit ze vallen bijna aan op het eten , ik vond dat ze niet erg veel hooi hadden gegeten , maar toen ik het bakje met biks vulde kwamen ze aangerend en begonnen direct van de biks te bunkeren , hield een blaadje van een grote stronk witlof voor en die hadden ze samen in letterlijk 3 seconden opgevreten Nu had ik gisteren al gebeld met de dierenarts , om te vragen of ik die pijnstiller moest gaan gebruiken of niet. Toen we de bunny's ophaalde zei ze namelijk : "de konijnen hebben vanmorgen van de dierenarts al pijnstillers gehad via injectie , u moet de pijnstilling pas vanaf morgen(vandaag dus) geven , als ze niet willen eten !" Maar omdat ze gisteren al meteen begonnen te eten had ik gisteren gebeld of ik er wel mee moest starten.Ze zei toen dat ik het dit weekend maar moest geven en pas na het weekend moest proberen zonder pijnstillers of ze dan nog willen eten. Maar ik heb ze vandaag nog niets gegeven en ze lijken nergens last van te hebben en eten buitengewoon goed. De injectie van de dierenarts lijkt me nu ook wel uit gewerkt aangezien ze die gister ochtend hebben gehad , zelfs als ze die pas om 12 uur hebben gehad is dat al bijna weer 24 uur geleden. Wat moet ik nu doen ...wel of niet geven ?? De bunny's houden er helemaal niet van als ik ze uit hun hok pak en dan ook nog een verplicht wat in hun bekkie spuit.Dus zal ik ze extra stress bezorgen of lekker zo laten ?Eten doen ze goed , en daar is de pijnstiller voor bedoeld , en dus lijkt mij overbodig Ik wacht weer rustig op jullie wijsheid
Dollie Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Ik zei het in het café al, ik vind het niet nodig. De pijnstilling van gisteren is allang uit gewerkt (wat bij een hond/kat 24 uur werkt is bij een konijn sneller uitgewerkt) en ze hebben nergens last van, dus ik zou ze persoonlijk niet die stress aandoen.
Lonka Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Zolang ze goed eten, drinken en keutelen hebben ze geen pijnstilling nodig. Gewoon goed in de gaten houden de komende dagen.
raylaatje Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 . Toen we de bunny's ophaalde zei ze namelijk : "de konijnen hebben vanmorgen van de dierenarts al pijnstillers gehad via injectie , u moet de pijnstilling pas vanaf morgen(vandaag dus) geven , als ze niet willen eten !" Ik zou zelf, omdat ze goed eten en keutelen, de pijnstillers niet geven.. En al helemaal als de dierenarts dit gisteren ook gezegt heeft.
Aanbevolen berichten