Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou hiermee ben ik mooi klaar mee icon_sad.gif

Vlekkie heeft Pasteurella dat kan bestreden worden met een antibiotica kuur van 6 weken of langer.

Dus 2 keer pd een spuitje in zijn bekkie geven, Vlekkie ziet me al aan komen, dan rent hij vlug weg, terwijl ik hem tussen de spuitjes even lekker knuffel.

En het is nog besmettelijk ook, dus Ilse en Vlekkie moet ik appart houden, en elke keer moet ik mijn handen ontsmetten voor ik een ander dier aanraak.

Geplaatst:

je weet in elk geval wat het is en dat het verholpen kan worden. Dat is in elk geval positief.

Je zou kunnen proberen om de medicijnen op een blaadje basilicum te doen... wel zorgen dat hij dan genoeg binnenkrijgt...

Sterkte met de behandeling

Geplaatst:

Maar het eten niet wil nog niet echt vlotten.

Hij heeft al wel wat appel, witlof, weegbree, broccolie opgegeten.

Zijn brokjes heb ik geweekt en gepureerd kijken of hij dat nu eet, ik heb het idee dat hij de brokjes te hard vind, en dat het hem zeer doet.

Ben vanmorgen even naar moeders geweest, en bij terugkomst ben ik direkt naar Vlekkie gegaan, maar de gepureerde borkjes staan er nog.

De bovenstaande groenten met nu andijvie erbij heb ik hem nu gegeven, en dat ging hij direkt wel opeten.

Nu is mijn vraag heeft hij echt die brokken konijnenvoer nodig of niet?

Hooi eet hij ook wel.

Geplaatst:

brokjes zijn niet noodzakelijk in dat opzicht, als hij genoeg groente en hooi binnenkrijgt.

kijk de bijsluiter van de medicijnen even na, het kan zijn dat een van de bijwerkingen 'verlies van eetlust' is. In dat geval zou je de medicijnen kunnen mengen met wat dwangvoer, omdat hij toch al de stress van toediening heeft vanwege de medicatie. Dan verhoog je alleen maar de hoeveelheid die je geeft.

Geplaatst:

Oke thanks ik geef iedere nog dwangvoor van de DA, wat stom van mij dat ik daar niet eerder aan dacht.

Dus de antibiotica kan ik mengen met dwangvoer, kan het ook met de pijnstiller dan?

Geplaatst:

ik zou niet weten waarom niet... in het lichaam komt het ook allemaal bij elkaar...

Van vloeibare medicatie is het de bedoeling, dat het uiteindelijk door het lichaam opgenomen wordt (dus in de bloedbanen komt) en op zoek gaat naar die cellen/organen, waar het werkzaam voor is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .