Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

let de komende tijd heel goed op ze. als er water in de oortjes is gekomen kunnen ze hier oorontsteking van krijgen. oorzaak heb ik echt geen idee. een waterbakje lijkt me ook stug. waarom zouden beide konijnen hun kop in een waterbak stoppen....:P

Geplaatst:

we hebben net beide konijnen gewassen, het lijkt nl op iets vettigheid, ze blijven vannacht binnen. de poort was idd van slot omdat ikzelf van huis was.... laatst ook al de zandbak kapot... we hebben al bij buren nagevraagd; natuurlijk heeft niemand iets gezien...

Geplaatst:

dan heeft iemand dus iets op hun kop gesmeerd! of misschien schoonmaakmiddeluit de emmer sop van het schonmaken an het hok? dat de kinderen het neit durven te zeggen?

Geplaatst:

sop was het niet, wel zag mijn man een bus teflonspray in de schuur staan, en qua geur kwam dat toch aardig over een.... ik ben zo kwaad, want ik verdenk onze 14jarig ervan....

Geplaatst:

Echt waar?? Wat naar! Ik hoop maar dat je konijnen er niets van krijgen. Waarom verdenk je je je 14-jarige? (Gaat me niks aan, maar ben erg nieuwsgierig waarom hij (zij?) dit zou doen)

Geplaatst:

de 14jarige nog even goed ondervragen... of die in de schuur is geweest of zo...

Anders een goed slot op de achterdeur en op de schuurdeur en je kinderen daar geen sleutel van geven.

Zekerheid voor alles...

Geplaatst:

tja....14 jaar is een moeilijk leeftijd en het is dan natuurlijk niet stoer om konijntjes leuk te vinden!! wat een idee!!!! ik hoop dat de nijntjes er weer helemaal bovenop komen! en rpobeer inderdaad goed te achterhalen hoe dit kan! en als het je 14 jarige is: waarom?!

hou de nijntjes goed in de gatenof ze goed blijven eten en let ook goed op de oortjes. ook met wassen kan er misschien per ongeluk wat water in het oortje zijn gekomen

Geplaatst:

de konijntjes zien er ondertussen een stuk beter uit, we hebben ze binnen gehouden vannacht. Ze zijn net weer terug verhuist naar het hok. Ik zal ze natuurlijk veel controleren vandaag. Bedankt voor de tips mbt de oren.

(Onze 14-jarige is er 1 met beschrijving, rugzak en de nodige problemen; maar dit had ik niet verwacht...hij beweert trouwens nog steeds, dat hij niets gedaan heeft, maar heeft nu gisteren wel weer iets toegegeven wat hij al 3wk ontkende...)

Geplaatst:
sop was het niet, wel zag mijn man een bus teflonspray in de schuur staan, en qua geur kwam dat toch aardig over een.... ik ben zo kwaad, want ik verdenk onze 14jarig ervan....

Dat verklaart wel waarom ze 'zo lang' nat waren. Tyflon droogt niet op.

Hier is wat info over de gevaren: http://www.everclean.be/fiches/300187V.pdf

Volgens mij zijn de konijnen jong, ik zou voor de zekerheid ook het hok schoonmaken. Vast en zeker ligt daar ook dit spul in (tenzij je 14 jarige goed kan mikken) en die dampen krijgen ze wel binnen.

Het tast namelijk ook de (nog in ontwikkeling zijnde) longen aan.

Mogelijk gevaren gezondheid : Zeer licht ontvlambaar. Bij ontoereikende ventilatie kan zich een ontplofbaar lucht /

damp mengsel vormen, bijzonder aan de grondniveau. Schadelijk : kan longschaden

veroorzaken. Irriterend voor de ogen en de huid. Dampen kunnen slaperigheid en

duizeligheid veroorzaken. Gevaarlijk voor het milieu. Vergiftig voor in het water

levende organismen; kan in het aquatisch milieu op lange termijn schadelijke

effecten veroorzaken.

EERSTE HULP MAATREGELEN

Ogen

Mond (inslikken)

Longen (inademing)

Huid

: Voorzichtig afvegen, aansluitend 15 minuten met stromend water spoelen en

daarbij de oogleden optillen. Zoek medische hulp indien irritatie aanhoud.

: Mond meerdere malen met water spoelen. Arts raadplegen en dit veiligheidsblad

laten zien.

: Frisse lucht en rust. Bij aanhoudende problemen arts raadplegen.

: Afvegen, daarna wassen met water en zeep. Zoek medische hulp indien irritatie

aanhoud.

Geplaatst:

Altijd lastig, zo'n puber in huis, zeker met zoveel bagage. Sterkte ermee!

Hopelijk is teflon spray niet al te schadelijk, maar ik zou toch ook even goed de oogjes van de konijnen in de gaten houden. Een spray lijkt me redelijk schadelijk, ook qua eventuele inhalatie van gassen... Hopelijk geen verdere gevolgen voor je nijntjes. Ik ga duimen, hoor.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou voor de zekerheid toch even de DA bellen of hij/zij geen tips heeft hoe je de konijnen moet wassen. Tyflon is een olie die je met water niet weg spoelt.

:info: En bij Blokker hebben ze mattenkloppers in de aanbieding.. :whistle2:

aangepast door Wortel76
Geplaatst:
Ik zou voor de zekerheid toch even de DA bellen of hij/zij geen tips heeft hoe je de konijnen moet wassen. Tyflon is een olie die je met water niet weg spoelt.

:info: En bij Blokker hebben ze mattenkloppers in de aanbieding.. :whistle2:

precies, ik zou voor de zekerheid ook even hun longen en ogen en oren laten controleren. het zekere voor het onzekere nemen toch?

Geplaatst:

ze beginnen weer wat levendiger geworden, dat geeft me toch weer wat moed.

De DA zei,dat we nog een keer konden wassen maar dan met Dreft op een washandje. (Gisteren met zwitsal zeepvrije wasgel gewassen)

En als de huid dan nog wat rood bleef, kunnen we er nog een zalfje voor krijgen. Goed opletten of ze alert blijven en goed drinken en eten.

die klopper ligt hier ook in de schuur, zal ik ms toch eens te voorschijn halen....

Geplaatst:

Lastige situatie..

Ik heb ooit een konijntje in huis gehaald, waarvan de moeder 3 wkn na bevalling was overleden. Het nijntje was met de hand gevoed, tot ze zelf brokken at. Toen ik het nijntje op ging halen, waren de ouders nog niet thuis en hun zoontje (jaar of 10-11) pakte dat kleine konijn uit het hok met de handen op de rug en de duimen onder de voorpootjes langs

je zag die pootjes toen al naar buiten gaan... Het konijn heeft nooit goed kunnen lopen, de voorpootjes bleven dun en naar buiten staan.

ik denk niet dat het joch het expres heeft gedaan, maar wel dat hij niet goed wist wat hij deed. ( Ik vermoedde adhd oid bij hem)

Geen idee welke bagage jouw puber heeft, maar misschien wilde hij wel uit goede wil de konijnen beschermen tegen de regen of zo.. en bang om op te biechten nadat hij zag wat het effect van z'n acties was...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .