vraag Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik heb tot nu toe geen info gevonden over de vacht van het konijn.Mijn konijn begon in de vacht een klein kortharig plekje te krijgen, ( dus niet kaal ) dat plekje leek groter te worden in een V vorm en dat leek vooral aan de randen te gebeuren. Ik ben naar een algemene dierenarts gegaan ; die nam met een pinchet een plukje haar en bekeek het - in een andere ruimte - onder een microscoop. Ze zei dat het een huidschimmeltje was die van keratine houdt waaruit een haar bestaat. ik kreeg voorgeschreven ;- Intrafungol 0,5 ml 1 keer daags 1ml - 1 week op - 1 week af- en totaal 3 weken op die manier. Dat zou het van binnenuit bestijden omdat het in de haren ging zitten. Toen dat niet hielp ;- surolan ( voor honden en katten ) die ik 1 keer per dag op het plekje moest smeren. toen dat niet hielp ;-Imaverol ; 1ml op 49 ml verdunnen en met een watje op de plek deppen en tegelijk stonghold ( voor puppies en kittens ) op de plek en erom heen smeren.Ik ben nu een paar honderd euro lichter en de plek is inmiddels uitgegroeid tot een grote kortharige plek op de rug en het haar lijkt niet terug te groeien waar het ooit begon.Uiteindelijk zei de dierenarts dat haar diagnose wellicht niet klopte, maar waarom zei ze dan dat ze huidschimmel zag onder de microscoop, daar heb ik ook voor betaald.Wat nu ?Herken je dit / heb je er ervaring mee ? / Advies welkom
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 schilverd de huid ook? kun je aan de randjes de haartje eruit trekken?
lauwie_27 Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 mijn konijn heeft vachtmijt gehad, leek op iets wat jij beschrijft, maar daar zaten ook schilfers bij
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 daarom vroeg ik al of hij schilferde.Als hij schilferd zou hij vermoedelijk vachtmijt kunnen hebben als dit zou zijn zou je het kunnen behandelen met een zalfje maar wees er vlug bij want hij kan een grote plek worden