kaatje-kim Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Super dat je morgen al daarheen kunt (had ook niet anders verwacht eigenlijk).Je neemt tenminste meteen actie als het nodig is, super!Ik denk dat het konijn een abces heeft, dat is een kwestie van open maken en dagelijks schoonmaken, als het dicht is weer open maken en dan spoelen, tot er geen pus (smeerkaas achtig) meer in zit/uit komt. En penicilline injecties, antibiotica werkt niet bij een abces.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 maar die pus zit er al heel lang in maar 2 weken geleden was ze open gesneden en alles eruit maar nu is het weer kei groot! en ik hoefde nooit te spoelen alleen spuiten geven.
kaatje-kim Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Dat bedoel ik, je hoefde het nooit uit te spoelen, dat moet je waarschijnlijk dalijk wel gaan doen, anders zal het abces niet weg gaan. En schrik niet van hoe lang dat het gaat duren. Ik heb tijdens mijn stage op de praktijk meegemaakt dat mensen wel een maand bezig waren met het wegkrijgen van een abces.... Maar dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen (deze zat op de wang als ik me niet vergis).
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 :odat maakt mij niet uit als het maar goed komt. maar kan het niet zijn dat er iets anders gaat gebeuren want het konijn is al 8/9 hier is even de website van mij oude DA: www.dierenklinieklieshout.nl
nathalie b Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik ben toen bij Ollie bijna 6 weken bezig geweest met zijn kaakabces........is wel helemaal overgegaan.
kaatje-kim Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 :odat maakt mij niet uit als het maar goed komt. maar kan het niet zijn dat er iets anders gaat gebeuren want het konijn is al 8/9 Nee ik denk niet dat hij anders behandeld zal worden. Een abces is heel hardnekkig en moet goed behandeld worden, anders blijft ie terug komen.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 Hoop dat het helemaal weg gaat!Wie heeft dit ook al meegamaakt zoja hoeveel waren de kosten per operatie bij je eigen DA?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 Hoop dat morgen alles goed gaat. ik laat jullie nog wel wat weten.
Debbie Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Veel succes morgen!Wat goed dat jullie er zo je best voor doen, we horen hier helaas regelmatig anders. Ik duim voor je konijntje hoor!
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Als een konijn pijn heeft stopt ie met eten.....dit moet open gesneden worden en gespoeld worden. Daar naast behandeld worden met duplo.Mocht je naar Utrecht kunnen gaan doen maar dat duurt eigelijk te lang, zoek snel een da die konijnkundig is en het open kan maken zodat je konijntje ontlast word.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 ja we hadden een afspraak op 12 mei maar die bel ik dadelijk wel even af.Want iedereen zei dat ik eerder moest gaan omdat ze het anders niet haalde En ik ga naar eindhoven naar don de bruijn wie heeft hem ooit gezien want dan kan ik kijken of ik hem heb.
kaatje-kim Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 ja we hadden een afspraak op 12 mei maar die bel ik dadelijk wel even af.Want iedereen zei dat ik eerder moest gaan omdat ze het anders niet haalde En ik ga naar eindhoven naar don de bruijn wie heeft hem ooit gezien want dan kan ik kijken of ik hem heb.Waarschijnlijk, omdat jullie er nog nooit geweest zijn, zal de dierenarts zichzelf wel voorstellen (deed de dierenarts waar ik stage liep ook altijd bij nieuwe klanten).
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Dadelijk gaan we naar de DA dat is ong. half uurtje rijden iets langer dan normaal maar maakt het uit als ze nu al eet of zal ik dat niet doen ze heeft net wel een halve wortel gehad die ik is een staafmixer ofzo had gedaan omdat ze geen ondertanden had kan ze die niet meer eten Wie weet hierop antwoord?
Debbie Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ze mag neem ik aan gewoon eten hoor! Als ze niet eet ben je nog verder van huis. Veel succes straks, hopelijk slaat de behandeling aan.
Loeselein Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Dadelijk gaan we naar de DA dat is ong. half uurtje rijden iets langer dan normaal maar maakt het uit als ze nu al eet of zal ik dat niet doen ze heeft net wel een halve wortel gehad die ik is een staafmixer ofzo had gedaan omdat ze geen ondertanden had kan ze die niet meer eten Wie weet hierop antwoord? Konijnen moeten altijd eten!!! als je dierenarts zegt dat je konijn nuchter moet zijn voor een behandeling/operatie (nuchter=niets gegeten hebben, lege maag) moet je als de donder een andere DA zoeken!!!! De darmen van een konijn moeten constant in beweging blijven anders ben je veel verder van huis. Maar even iets anders, als ze haar ondertanden eruit gehaald hebben kan ze nog prima eten toch? of heeft hij ook geen kiezen meer? mijn konijn heeft nl geen tanden meer (niet meer boven, en niet meer onder) maar nog wel gewoon kiezen en hij kan prima eten. Hij kan niet meer knagen, dus de wortel etc. moet in stukjes, maar verder eet hij alles. Ben benieuwd wat de DA zei. Zag dat je ook bij mij op het forum had gekeken (verhaal over Homer met zijn abces). Verhaal van jou lijkt heel erg op verhaal van mijn nijntje en zijn abces hebben ze dus opengemaakt en dat moet ook nog wel paar weken open blijven zodat de pus eruit kan. Is een hele boel gedoe en je bent er een paar weken flink druk mee, maar lijtk te werken! Succes in ieder geval!
Dollie Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 In principe kan een konijn zonder tanden gewoon eten inderdaad. Maar wat ik me afvraag, zijn alleen de ondertanden verwijderd? Dat kan toch niet, dan slijten de boventanden toch niet goed meer af? (Anyone? Klopt dat of kraam ik nu onzin uit?) Nou ja, ben benieuwd hoe het was bij de DA!
kaatje-kim Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Dat van dat eten was volgens mij een vraag van haar, de dierenarts waar ze nu naartoe gaat, of misschien alweer thuis van is, is een konijnkundige dierenarts, die echt wel weet dat een konijn niet nuchter mag zijn.Maar inderdaad, je bent er wel een paar weken mee bezig, ik had al via PB met haar contact gehad, dat het zomaar een maand kan duren voor het genezen is.
kaatje-kim Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 In principe kan een konijn zonder tanden gewoon eten inderdaad. Maar wat ik me afvraag, zijn alleen de ondertanden verwijderd? Dat kan toch niet, dan slijten de boventanden toch niet goed meer af? (Anyone? Klopt dat of kraam ik nu onzin uit?) Nou ja, ben benieuwd hoe het was bij de DA!Alleen onder zijn ze verwijderd inderdaad. De boventanden moeten ze nu steeds slijpen. Ik heb haar al verteld dat de boventanden beter ook verwijderd kunnen worden, want dat levert minder stress (nu steeds slijpen is stress) en de boventanden kunnen natuurlijk het tandvlees van onder beschadigen, waardoor het alleen maar erger kan worden....
Loeselein Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 mee eens... mijn konijn had 1 tand (onder) die scheef groeide maar om er in 1x vanaf te zijn zijn ze alle 4 getrokken...
Loeselein Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Dat van dat eten was volgens mij een vraag van haar, de dierenarts waar ze nu naartoe gaat, of misschien alweer thuis van is, is een konijnkundige dierenarts, die echt wel weet dat een konijn niet nuchter mag zijn.QUOTE] Nee ok, dacht check toch even! je weet nooit!
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 hij kan wel eten maar geen appel of wortel enzo en hooi eet ze zoiezo al niet.ben bij de DA geweest hoop dat het goed komt en dat alles weg gaat want kostte rond de 400.mag haar rond half 7/8 ophalen. Owja ik had don!!
kaatje-kim Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 hij kan wel eten maar geen appel of wortel enzo en hooi eet ze zoiezo al niet.ben bij de DA geweest hoop dat het goed komt en dat alles weg gaat want kostte rond de 400.mag haar rond half 7/8 ophalen. Owja ik had don!!Weet je wat hij nu allemaal gaat doen? Verwijderd hij ook de boventandjes (ik mag hopen van wel voor dat bedrag)?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 nee dat deed hij niet. hij vond het wel raar dat die er nog in zaten maar haalt die er niet uit, teinste niet dat ik heb gehooord.de medicijnen en r:öthenfoto's en operatie en consult meer niet.
Aanbevolen berichten