Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een konijntje 9jr geworden op 1mei:party:

Maar mijn konijn is inmiddels al 8x geopereerd, laatst waren haar onder tanden eruit gehaalt omdat er een ontsteking zat en als die eruit waren was er niks meer aan de hand.Maar 2 weken geleden werd ze geopeerd omdat die pus niet weg gaat en dat was hele taaie pus dus die komt er heel slecht ofzo en die werd er dus uit gehaald. Die pus is dus nooit weg gegaan en zaterdag zei de DA dat er niets meer aan te doen was want de bult onder haar kin was groter als de vorige keer, dus zijn optie was laten inslapen. :'( (dat moet dus eigenlijk vandaag)maar ze huppelt nog heel vrolijk rond niet dat ze zo stil zit in een hoekje ofzo.

als we haar nog een keer opereren moet hij een stuk bot van de kaak eruit halen en dan zit alles los. want de ontsteking zit in haar botje bij de kaak.

Nu is mijn vraag kan een KK DA iets doen..?

Wat zouden de kosten ongeveer worden..?

Zoja, weet je er dan eentje zo dicht mogelijk bij helmond.

Hopelijk kan iemand mij helpen

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Zeg, je hoeft toch niet na tien minuten al te gaan drammen?

Ik heb geen idee wat een KK-DA kan doen, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn konijn niet zou laten inslapen voor ik een second (en misschien wel een third!) opinion gehad zou hebben. Dus op zoek naar een andere dierenarts. Heb je al op de lijst gekeken?

Succes en sterkte er mee.

Geplaatst:

Jaa, maar mama zegt je moet een dierenarts pakken die alleen konijnen doet want die weten het veel beter. ik wil haar ook niet laten inslapen voor zo'n stomme ontsteking. ik vind als je die bij een mens kunt weg halen kan het toch ook bij een konijn.

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn heel weinig dierenartsen die alleen maar konijnen doen. Je zou wel een mailtje kunnen sturen (of een afspraak maken, maar ik weet niet waar je woont) naar dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht, zij hebben veel verstand van konijnen.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html heb je op deze lijst gekeken? Hier staan dierenartsen op waar leden van dit forum goede ervaringen mee hebben met hun konijnen.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

ja, de onze ook en die schijnt ook een hele goede DA te zijn.

Maar ik heb net gebelt naar Utrecht daar kunnen we pas terecht op 12 mei omdat die DA met vakantie is en pas op 12 mei terug is. Hopelijk haalt ze 12 mei nog hoe kan ik zien of mijn konijn pijn heeft want ze huppelt wel rond maar onder haar mondje en gedeeltelijk haar pootje zijn nat.

Geplaatst:

Nou, waarschijnlijk omdat er een ontsteking in/om/bij haar mond zit, als ik jouw verhaal goed begrijp. Bovendien zijn haar tanden er recent uitgehaalt.

Geplaatst:

dollie, haar ondertanden zijn eruit doordat daar een ontstekingzat, die er nu nog steeds zit maar het pus komt er niet uit omdat het taai pus was want ik mocht 1x bij de operatie zijn en teoen vertelde de DA het allemaal.Daar kan ik dus eigenlyk helemaal niks aan doen of wel? Ze heeft dan toch niet zo'n pijn of wel?

The Email female, Bedankt. Maar zoals ik al eerder zei hebben we nu een afspraakje in utrecht bij het wilheminapark ofzoiet;)

Geplaatst:

Ze heeft een ontsteking onder haar tanden gehad die onder tanden zijn eruit gehaald dus je zou eigenlyk zeggen dan is het klaar maar da pus is taai/beetje hard dus komt er niet uit dus die bult onder haar kin word steeds groter. en die ontsteking zit in haar bot.(ik dacht dat dat niet kon maarja.)Ik zal wel ff een foto proberen te maken

Geplaatst:

Ik kom niet echt wijs uit de foto. Waar zit de kin etc ;)

Lastig maar wel even een complimentje dat je niet zomaar uitgaat van de DA en dat je wat aan zijn tandjes hebt laten doen.

Ik denk dat het mischien wel belangrijk is als hij iniedergeval pijnstilling krijgt voor de zekerheid.

Is het misschien en optie om wat dierenartsen in omgeving te bellen en vragen naar hun kennis van konijnen?

12 mei is nog wel erg ver weg...

Geplaatst:

ja debbie dat vond ik dus ook al heel lang. De DA in utrecht zei als ze pijn heeft moet je pijnstillers geven daarom vroeg ik dus hoe je kon zien of een konijn pijnheeft. Ik denk het niet. Ik zal wel ff de foto bewerken via paint haha

Geplaatst:

ja sorry.

ja dat is het pus want er zit een gat in waar dus vroeger de tand zat. maar dat gat ik echt heel klein en de pus is taai en daardoor komt het er niet uit. we hebben haar wel 2weken geleden er aan geopereerd toen hadden ze onder verdoving sneetje gemaakt en allepus eruit geknepen. maar nu is het hetzelfde of zelfs nog groter en die ontsteking zit in het bot in haar kaak maar ik wist helemaal niet dat er een ontsteking in een bot kan zitten.

Geplaatst:

heb net op andere topic gelezen die dit probleem ook hadden maar daar staat het wel wat uitgebreider, maar die moesten smeren en schoonspoelen dit hoef ik niet te doen want de DA zei dat het gat weer heel snel dicht zou gaan en het daardoor geen nut zou hebben

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .