Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ik zal maar even bij het begin beginnen met mijn hele verhaal!

Toen mijn voedster 8 weken oud was heb ik haar opgehaald, het viel me de volgende dag meteen op dat ze aan het niezen was maar ik dacht toen dat het kwam omdat we even moesten wachten in de vrieskou op het station.

Wel de dag erna naar de dierenarts geweest die haar antibiotica gaf, het was overduidelijk geen kkda en uiteindelijk was het niezen ook neit gestopt.

Ik dacht dat ze gewoon gevoelig was voor stof, ontelbaar verschillende soorten bodembedekking geprobeerd en uiteindelijk met een leeg hok en ander hooi ging het stukken beter!

Tot afgelopen week.. Ik hoorde mijn ram een paar keer niezen, pakte hem even op en zag snot uit zijn neus! Neeee! Dus ik zat dezelfde dag nog bij de dierenarts, wel kkda, die mijn vermoeden bevestigde. Ze zitten nu beide aan de antibiotica voor 10 dagen.

Ze zei dat het bij Saar waarschijnlijk al chronisch is. Longen klonken gewoon goed en heb bij haar ook nooit snot gezien, alleen een vochtig neusje.

Nou vroeg ik me af, als het bij saar chronisch is heeft bo dan wel kans om er vanaf te komen omdat het zo besmettelik is?

Ik las net ook in een ander topic dat het zich kan uiten bij een slechte weerstand. Maar ik heb helemaal niets aan Bo gemerkt, kan dit zo onopgemerkt gaan? En heeft iemand tips hoe ik zijn weerstand weer wat op kan krikken?

Ik wil natuurlijk niet dat die snot doorslaat en dat het gewoon in het vroege stadium blijft dat het nu is.

Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal en de tips!

Groetjes Hilke

(oja ze zijn nu 7mnd)

Geplaatst:

mijn exram had ook tijden een nat neusje, tot hij daadwerkelijk een aanval kreeg en de snottebellen uit zijn neus kwamen. Hij heeft antibiotica gehad en is nu blijkbaar genezen, want ik heb geen natte neus meer gezien. Hij wordt in augustus 9 en is gezond en actief :)

Geplaatst:

Hier heeft snuifje sinds haar tandjes vewijderd zijn regelmatig wel een nat neusje, Maar heel af en toe niezen, maar daar was niks mee aan de hand als het erge zou worden dan Indd naa de DA...

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb er hier ook 2 met chronisch snot.

Onze Fuz heb ik ws al ziek uit de dw gehaald, na 3 dagen was hij zo enorm ziek dat hij het bijna niet zou halen (luchtweginfectie, snot en coc).

Na een paar maanden van af en toe ab leek het helemaal over.

Na een half jaar Sisi opgehaald bij een fokker en ook soms een niesje maar goed dat zou idd van de reis kunnen komen.

Toen Sisi oud genoeg was is ze aan fuz gekoppeld en een tijdje later begon sisi af en toe te niezen, leek niks bijzonders en Fuz deed het prima.

Op een gegeven moment kwam er ook snot bij en toen zijn we ook begonnen met ab. Het leek te helpen maar het kwam toch steeds weer terug. Ook Fuz begon af en toe weer met snotteren.

Vorig jaar heb ik een paar maanden duplo gespoten, ook in combinatie met verschillende andere ab en neusspoelen (allemaal in overleg met da hoor).

Maar toch steeds na het stoppen van de medicatie kwam het terug.

Nu zijn we ongeveer een jaar geleden gestopt met de medicijnen en hebben ze dus allebei chronisch snot.

Over het algemeen doen ze het goed maar ze hebben dagen dat ze heel veel niezen en 'vol' klinken en ook dagen dat er niks aan de hand is.

als het niet vanzelf weer weg lijkt te trekken krijgen ze nog soms wel een kuurtje ab maar over het algemeen is dat niet meer nodig.

Duplociline schijnt goed te werken bij pasteurella evt in combinatie met bijv doxoral en als je er vroeg bij bent kan het ook weer helemaal genezen.

Ik zou evt eens contact opnemen met Whilhelminapark in Utrecht. Dat heb ik toendertijd ook gedaan en die hebben veel adviezen gegeven.

Succes met je konijntjes!

aangepast door YvonneH
Geplaatst:

Bedankt voor de info!

Moet zeggen dat mijn dierenarts ook echt erg veel van konijnen weet dus vertrouw ze wel volledig, maar extra info kan natuurlijk nooit kwaad!

Wacht eerst even deze antibiotica kuur af en anders zal ik eens extra tips en informatie bij ze inwinnen!

Zondag zijn ze klaar met de antibiotica, saar vind het een ramp en begint al te knorren en te vechten als ik mijn hand in het hok steek. Complete stress!! Heel sneu..En Bo slikt niet door! haha hij vind het vast te lekker ;) lekker lang op mn tongetje laten liggen denk hij vast ;)

Geplaatst:

Zazou heeft ook pasteurella.

Bij hem uit zich dit door pusophopingen in de oorholte.

Het buisje ven eustagius zorgt er bij hem voor dat de "tattie" naar zijn oortjes gaat i.p.v. zijn neusje.

Zazou is vorige week woensdag geopereerd & hebben ze de knikker pus verwijderd.

De oorholte hebben de opengelaten, die ik nu 2 x daags met spoelen met waterstofperoxide 3%.

Als AB-/Penicilline-kuur injecteer ik hem dagelijks Procpen.

Dit is een kortwerkende AB-kuur, wat meer effect heeft op pasteurella als een langwerkende AB-kuur zoals Duplocilline, vertelde mijn DA :)

Geplaatst:

Ik had het gelezen ja, werd er bang van!

Zal even deze kuur afwachten en anders eens overleggen met de DA! Bedankt voor de tip!

Geplaatst:

Graag gedaan & heel veel succes :)

Iedere konijn blijkt de pasteurella-bacterie bij zich te dragen.

Zodra de weerstand iets minder wordt, kan dit tot uiting komen.

Om de weerstand op te krikken kun je je konijn Echinecea-druppels van A.Vogel geven.

Ik geef Zazou momenteel Propolis voor de weerstand, maar dit is een heel sterk homeopatisch middel.

Bij verschillende konijnen met pasteurella heeft dit een gunstig effect gehad, vandaar dat ik dit als ondersteuning momenteel aan Zazou geef naast zijn medicatie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .