Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, mijn dochter haar konijntje heeft waarschijnlijk haar pootje gebroken. Ze hinkt er nu op 3, verder lijkt ze zich wel lekker te voelen,want ze eet ,drinkt en wast zich gewoon. Het is het rechterachterpootje. We gaan morgen naar het inloopspreekuur bij een dierenarts in de omgeving, wij gaan zelf ook voor een midweekje weg morgen.(komt nu net slecht uit). Hebben jullie een idee wat een dierenarts daar aan doet?

Geplaatst:

Waarom ga je morgen pas heen?

Ligt er helemaal aan hoe het gebroken is, wat de dierenarts daar aan doet. Ik ken konijnen die 'kooirust' moesten houden, en ook konijnen waarvan de poot geamputeert is..

Geplaatst:

Konijnen zijn hard voor zichzelf, ze laten niet snel merken dat ze pijn hebben of dat er iets (ernstigs) aan de hand is.

1 van mijn konijnen heeft ook een gebroken pootje gehad en dat pootje is geamputeerd.. Hij begon er na een paar uur(en al helemaal met pijnstillers) op te lopen terwijl hij toch 3 breuken in dat beentje had..

Geplaatst:

zo snel mogelijk naar de da.. ik neem aan dat je bij jezelf ook niet een dag wacht met een botbreuk, waarom dan wel bij een huisdier, dat toch ook een deel van het gezin is?

Geplaatst:

Ik heb zelf begin januari mijn elleboog door midden gehad en kan je niet beschrijven hoe ongelooflijk pijn dat doet!!

Een konijn laat niet zo gauw merken dat hij pijn heeft zoals eerder beschreven.. dus ook al lijkt hij zich goed te voelen.. reken maar dat dat niet zo is met een gebroken pootje.

Vindt het erg sneu dat hij hier de nacht mee in moet :s

Geplaatst:

wat de dierenarts er aan doet ligt een beetje aan de plek waar het gebroken is. Soms kan er een pin in gezet worden of moet het pootje geamputeerd worden. Maar soms kan het ook met kooirust over gaan (mijn konijn had ook zijn rechter achterpoot gebroken, die moest 6 weken in een klein kooitje vertoeven).

Maar wat me eerst vooral belangrijk lijkt, is dat je konijn pijnstilling krijgt van de dierenarts. Zo gauw mogelijk gaan dus.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het was bij ons konijntje geen gebroken pootje, er was iets gekneusd en hij heeft pijnstilling gehad en hokrust,maar hij gebruikt zijn pootje alweer volop. Het viel gelukkig mee.

Geplaatst:

Goed nieuws dus..

Maar het is dus nog gecontroleerd door de da?

Want het kan dus nog zo zijn dat het gebroken is, zoals Raylaatje ook al melde, terwijl ze er gewoon op lopen.

Het zijn prooidieren en laten dus nooit (alleen als het heel erg is en vaak te laat is) zien dat ze wat mankeren om zo te kunnen overleven.. wat ook al eerder gemeld is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .