hummerensammy Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 hallo,, Mijn konijn Hummer is normaal een erg druk en hij eet vet veel.Maar hij wil nu niet meer eten, ik geef meestal : Half voerbakje brokkenStukje fruit/groenteWaterBeetje hooi in hooibal/vloer Per dag. ik kijk ff of het morgen ook zo is anders ga ik meteen naar de DA.Is 1 van jullie nijntjes dit ook wellis gebeurd...?Wie weet er wat tips...? Dankje voor het lezen:yes:
Marjolijn Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Poept hij nog??Als je konijn al een tijdje niet eet/poept zou ik toch even bij de DA aan de bel trekken...Verder over het dieet:Een half bakje zegt niet zoveel..Hoeveel weegt je konijn en hoeveel gram voer geef je hem?En wat voor voer?? Ik hoop geen gemengd voer..En wat voor groenten voer je?Beetje hooi mag je wel veranderen in VEEL hooi, een konijn moet altijd hooi kunnen eten als hij dat wil!
Dollie Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Een konijn dat niet eet en lusteloos is, is over het algemeen ziek, en omdat konijnen prooidieren zijn en dus zo lang mogelijk zullen doen alsof er niks aan de hand is (tonen dat je zwak bent kan immers makkelijk je dood worden in de natuur) is het vaak ook goed mis als je konijn eenmaal wél toont dat hij zich niet goed voelt, zoals jouw konijn nu doet. Daarbij komt dat niet eten algauw dodelijk kan zijn, omdat de darmen van je konijn op gang worden gehouden door wat er in zijn maag zit. Als die leeg is, zullen de darmen stilvallen. Met andere (kortere..) woorden, ik zou naar de dierenarts gaan met dit konijntje en snel ook, niet wachten tot morgen.
hummerensammy Geplaatst: 2 mei 2010 Auteur Geplaatst: 2 mei 2010 Hij rent alweer en hij heeft al gegeten.Ik doe meestal de helft van de kooi hooi en in de hooibal doe ik ook hooi
Lonka Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 langzaam opbouwen van meer groenvoer en veel hooi, hooi dagelijks een goede pluk erbij. En hoe groot is het hok? Een konijn heeft wel veel ruimte/beweging nodig.
hummerensammy Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 langzaam opbouwen van meer groenvoer en veel hooi, hooi dagelijks een goede pluk erbij. En hoe groot is het hok? Een konijn heeft wel veel ruimte/beweging nodig. Zijn hok is best groot maar ik laat hem elke dag als het overdag is : Als het lekker weer is (min 15 graden) : Buiten in de ren:party:en als het niet lekker weer is : in een grote ruimte waar die lekker kan rondhuppellen:bounce:
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 ik zie dat het al is opgelost. Maar mijn konijn heb ik een tijdje olvarit gegeven met worteltjes vind ze heel lekker. Op verzoek van de DA
Aanbevolen berichten