Mvrcarlaa Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Hallo ! Snuifje heeft weer een nat oog aan één kant, Ze heeft het vaker sinds haar voortanden zijn verwijderd wegens een gebitsprobleem.Der zat ook in het ooghoek iets wit. Ik heb het schoongemaakt verder eet ze en drinkt ze ook gewoon prima !:yes: Moet ik me nou zorgen maken of even aanzien en als het niet overgaat meteen even de DA bellen ?
rabbitm Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Eet ze nog goed? QUOTE: Hallo !Snuifje heeft weer een nat oog aan één kant, Ze heeft het vaker sinds haar voortanden zijn verwijderd wegens een gebitsprobleem.Der zat ook in het ooghoek iets wit. Ik heb het schoongemaakt verder eet ze en drinkt ze ook gewoon prima !:yes:Moet ik me nou zorgen maken of even aanzien en als het niet overgaat meteen even de DA bellen ? Dollie, staat erin!
rabbitm Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Als je ziet dat het vies is met uitgekookt water schoonmaken. Als het lang aanhoud zou je evt. naar de dierenarts kunnen gaan. Omdat tanden en oren en neus met elkaar in verbinding staan, en er bij jou konijn iets met zijn tanden gedaan is..suc6
Dollie Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Sorry, overheen gelezen. Als ze alles nog gewoon écht normaal eet (hooi, groente en biks) zou ik het gewoon even aankijken (en schoonhouden), mocht ze toch wel wat anders eten dan normaal zou ik maandag even naar haar kiesjes laten kijken..
Lonka Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 controleer ook de keuteltjes, als die veranderen (bijv harder en/of kleiner worden) is het eetgedrag ook veranderd. Zodra je dat ziet de dierenarts bellen. zolang je nijntje goed eet, drinkt en keutelt zou ik gewoon het oogje schoonmaken en goed in de gaten houden.
Mvrcarlaa Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 Oké Dankje allemaal ! Heb der net nog lekker hooi zien eten maar zal het zoiezo in de gaten houdende keuteltjes zijn nog het zelfde...
Mvrcarlaa Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 Het oogje is nog steeds nat, en de omranding is een beetje rood, Ik heb het weer schoongemaakt maar ze huppelt lekker vrolijk rond ( de hok en ren worden nu schoon gemaakt ) ..Ik wacht het nog even af anders maak ik meteen een afspraak bij de DA, dat moet zoiezo nog voor de vaccinatie want vorige week is de auto kapot gegaan waardoor het in de garage stond en ze geen leen auto meer hadden....
Lonka Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 gebruik wel gekookt (afgekoeld) water voor het schoonmaken... in gewoon kraanwater kunnen bacteriën zitten
Marjolijn Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 (aangepast) Een van de konijnen van mijn ouders heeft het al jaaaaaren en hij komt er echt nooit vanaf. Hij heeft er wel eens een zalfje voor gehad maar t kwam altijd weer terug.Enige wat we konden doen was t oogje schoonmaken. Maar volgensmij hebben ze er verder zelf niet echt last van! Hij werd er in ieder geval niet anders van 2 mei 2010 aangepast door Marjolijn typfout
raylaatje Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 @marjolijn,Is er bij het konijn van je ouders wel eens naar de tandjes gekeken? Als er bijvoorbeeld iets met de tandjes is en je gaat alleen de oogjes zalven, heeft het natuurlijk geen nut..
Mvrcarlaa Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 De oogjes worden indedaad schoongemaakt met afgekookd water, Het ziet d'r nu weer goed uit gelukkig het komt en het gaat.. en het is begonnen sinds ze de tandjes heeft laten verwijderen
Boewie Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ook hier een vies oogje. Onze Koos is zo'n 8 weken oud.Vorige week zat er een klein korstje in zijn ooghoek (zoals wij ook wel hebben na het slapen), vandaag zag ik dat ook zijn onderste wimper wat nat is.Ik heb het oog net (na het lezen hier) schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. We hebben hem pas een week en hij eet in 3 dagen ongeveer 1/2 bakje biks leeg. En in 1 week ongeveer 1/3 water uit de drinkfles. Hooi eet hij bijna niet, maar snoepjes en blaadjes van paardebloemen wel.Moet ik me zorgen maken?
vraag Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 de dierenarts heeft daar een zalfje voor, een van mijn konijnen had ook een nat oog en aan de bovenrand ( iets optillen om het te zien ) was het rood in het oog, dus duidelijke ontstoken. Het kost amper iets.
Boewie Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 Ik geloof dat het vandaag al iets minder is. Er zitten nog wel wat korstjes in het ooghoekje, maar geen groenig spul meer. Nog een paar dagen schoonmaken en dan zal het denk ik wel over zijn.
Aanbevolen berichten