Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal,

Sinds drie weken heb ik een vriendinnetje bij mijn ex-mannetje zitten. Ze komt uit het asiel en was in het begin erg knorrig naar iedereen die het waagde om in haar kooi te komen. Sinds een week knort ze niet meer maar is het meer een soort lucht uitblazen via haar neus geworden. Kan ze verkouden zijn of is dit gewoon een teken dat ze mij wat meer accepteert? Ze heeft dezelfde bodembedekking als in het asiel, staat in de huiskamer zonder tocht en eet en drinkt prima. Mijn ex-mannetjes konijn heeft nergens last van, hij is zijn altijd vrolijke zelf.

aangepast door KleineMeid
typfout
Geplaatst:

Ik heb ook een rammetje die altijd knort.

Hij zit in een ren met groot nachthok maar alsnog knort die.

Als ik hem aai stopt die met knorren maar als ik dan weer stop gaat die weer knorren.

en rondjes lopen.

En als hij uit zijn ren mag en even gras eet stopt die ook met knorren.

Bij mij knort die dus omdat die geaait wil worden en gras wil eten...

Geplaatst:

Minky, onze voedster, knorde in het begin ook naar ons, en later veranderde dit in heel luid ademhalen, wat na een tijdje ook stopte. Ik denk dat dit best wel eens hetzelfde zou kunnen zijn, en dat het wellicht een teken van angst is.

Niest ze wel eens? En is haar neusje schoon?

Geplaatst:

Is het knorren als in grommen/brommen? Gaat ze in een hoekje zitten en een beetje ineengedoken?

Mijn voedster is ook uit de opvang en was heel humeurig.. Totdat je haar in handen had, dan was het een regelrechte knuffel.. Bij haar waren het de hormonen, schijnzwanger en territoriumgedrag.

Ze is nu gecastreerd en moppert nauwelijks meer. Ook is ze minder happerig naar de ex-ram

Geplaatst:

Haar neusje is droog en ze maakt de geluiden alleen als ik haar probeer te aaien. Als ik eenmaal aai is alles ook prima. Ik denk dat het inderdaad met haar territorium te maken heeft. Dank jullie wel voor jullie adviezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .