Ga naar inhoud

Zazou heeft hetzelfde als *Pumbaa*


Joseeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk je dat het wel gaat lukken met de witte voedstertje?

Koppelen is wel erg stressvol en gezien Zazou al een verminderde weerstand heeft en ziek is, kan het ook verkeerd uitpakken.

En wat als dat witte voedstertje het ook krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is denk ik nu eenmaal het risico dat je neemt.. Of Zazou zal altijd alleen moeten blijven.. Ja, OF je zoekt een voedster die al besmet is, maar ja.. Zazou heeft NU het gezelschap nodig en niet tegen de tijd dat je eindelijk een geschikte kandidatie die Ć³Ć³k besmet is gevonden hebt..

Denk dat JosƩ wel goed overwogen heeft wat nu meer telt op dit moment, de stress van het koppelen of het gezelschap waar Zazou mogelijk heel erg van op knapt.. Het blijft een gok.

Hoe gaat het vandaag met Zazou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, dan nog heb je op zich een punt Amatjuh, een ontmoeting met gaas ertussen kan ook wel wat stress met zich mee brengen, maar hopelijk pakt het goed uit en knapt Zazou gauw op, zodat je daarna eindelijk echt onbezorgt van je konijntjes kan genieten JosƩ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga idd niet koppelen ;)

Zover had ikzelf ook al nagedacht & ervaring in dat Zazou momenteel nog niet aangesterkt genoeg is om de koppeling aan te kunnen.

Opzich gaat het vrij goed met hem vandaag.

Hij heeft verschillende keren bixjes gegeten & vond meer keuteltjes in de kooi dan gister.

Maar hij mist gezelschap merk ik.

Vandaag heb ik Nina ophaald uit de opvang en ze woont nu in een kooi naast hem.

Op deze manier kunnen ze elkaar gezellig zien & ruiken en alvast kennismaken, waar ik een voorstander van ben.

Op deze manier had ik Zazou ook aan Pumbaa gekoppeld.

Zazou heeft de pasteurella inwendig gehad, waardoor hij geen ander konijn kan besmetten in principe.

Mijn DA had aangegeven dat ik voor Zazou wel een nieuw vriendinnetje mocht halen, maar als Pumbaa alleen kwam te zitten niet.

Pumbaa had de pasteurella zo hardnekkig dat dit niet goed was voor het nieuwe vriendinnetje.

Zazou hebben we in het beginstadium van de pasteurella gelijk een zware behandeling gegeven, waardoor dit voor hem wel mogelijk is.

Nu Nina naast hem woont hoop ik dat dit zijn genezing gaat bevorderen.

Hij zit haar nu al contant aan te kijken van "wie ben jij"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

Foto's van Nina staan op mijn weblog.

Ze doet het ontzettend goed & voelt zich lekker op haar gemak :)

Ze slaapt, net zoals Ed, op haar rug wat heel grappig uitziet!

Zazou vindt de nieuwe dame heel interessant.

Hij zit haar constant aan te kijken & snuffelen heel liefjes samen :love:

Hij is nu ook een stuk alerter, lijkt het wel.

Alleen het eten is nog niet optimaal, maar de Procpen kan zijn eetlust verminderen, volgens mij.

Maar we houden het gewoon nog steeds goed in de gaten.

Ze wonen nu binnen, wat dit een stuk makkelijker maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zazou is een hij ;)

Hij is nog steeds niet helemaal de oude.

Met spoelen komen nog steeds regelmatig klonters pus mee.

Tot vrijdag moet ik hiermee doorgaan, dan heb ik 2 weken gespoeld.

Vanaf dan moet ik om de dag gaan injecteren met Procpen, wat ik nu dagelijks doe.

Het eten is nog niet optimaal.

Hooi & groenten gaat opzich wel, maar de bixjes niet.

Hij keutelt gelukkig wel, maar ze zijn wel kleiner van formaat dan voorheen.

Dit alles komt zeer waarscchijnlijk van de Procpen.

Eind deze week moet ik met hem naar de DA voor controle.

Hij & Nina reageren wel op mekaar, dus kennelijk vindt hij haar gezelschap prettig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zazou is een hij ;)

Hij is nog steeds niet helemaal de oude.

Met spoelen komen nog steeds regelmatig klonters pus mee.

Tot vrijdag moet ik hiermee doorgaan, dan heb ik 2 weken gespoeld.

Vanaf dan moet ik om de dag gaan injecteren met Procpen, wat ik nu dagelijks doe.

Het eten is nog niet optimaal.

Hooi & groenten gaat opzich wel, maar de bixjes niet.

Hij keutelt gelukkig wel, maar ze zijn wel kleiner van formaat dan voorheen.

Dit alles komt zeer waarscchijnlijk van de Procpen.

Eind deze week moet ik met hem naar de DA voor controle.

Hij & Nina reageren wel op mekaar, dus kennelijk vindt hij haar gezelschap prettig :)

Sorry :$

Balen dat het eten niet optimaal is zeg, is het normaal dat dat zo lang duurt?

En is het de bedoeling dat die opening waar de pus uitkomt nog dicht wordt gemaakt of blijft die altijd open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry :$

Balen dat het eten niet optimaal is zeg, is het normaal dat dat zo lang duurt?

En is het de bedoeling dat die opening waar de pus uitkomt nog dicht wordt gemaakt of blijft die altijd open?

Zeer waarschijnlijk heeft Zazou veel van de Procpen te lijden.

De DA had me hier al voor gewaarschuwd, waardoor ik ook om deze reden deze behandeling niet meer bij *Pumbaa* heb laten doen.

De opening zou uiteindelijk weer dicht gaan groeien, wat nu ook gebeurd is.

Morgen om 18.15 uur moeten we weer met Zazou naar de DA.

Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister om 18.15 uur zijn we terug gegaan met Zazou naar de dierenarts voor controle.

De hechtingen met de korst heeft ze heel mooi kunnen verwijderen, waarna ze kon kijken of alle pus weg was. Goed nieuws --> alle pus was verdwenen & de oorholte is helemaal schoon. Wat was joseetje blij toen ze dit hoorde!

2 weken 2 x daags spoelen met waterstofperoxide 3% heeft zijn vruchten af geworpen. Ook het dagelijks injecteren met Procpen zal effect gehad hebben. Vanaf nu gaat hij om de anderste dag Procpen krijgen, 2 weken lang.

De oorholte is nu weer schoon & open. Dit moet ik nu nog 2 weken spoelen 1 x daags met zoutoplossing, als er nog tattie meekomt. Komt er geen tattie meer mee, dan om de anderste dag. De opening zal nu mooi dicht gaan groeien, waar uiteindelijk ook weer fijn de vacht terug zal komen.

Omdat ik twijfelde over zijn eetlust hebben we hem even gewogen. Zijn gewicht is precies 1,8 kg. Hij is niets aangevallen, maar ook niet aangekomen. Helemaal perfect op gewicht dus!

Met een fijn gevoel zijn we terug naar huis gereden. Zazou kan nu fijn herstellen & over een paar weken hoeven we pas weer terug :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws zeg! En het gewicht, super!

Hoe is hij er zelf onder, met dat steeds spoelen, laat hij dat goed toe?

Hij is erzelf eigenlijk heel goed aan.

Het gaat met de dag beter.

Spoelen vindt hij best wel vervelend, maar hij laat het wel toe.

Als ondersteuning krijgt hij dagelijks nog een kleine hoeveelheid pijnstilling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .