Lonka Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 en anders kunnen ze samen zielig zijn en elkaar troosten
Hilke Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 haha idd, zijn ze goed in na elke dierenartsbezoekje gaan ze boos in het kleinstje hoekje van het hok zitten. Waar normaal gesproken niet 1 konijn past zitten ze dan met zijn 2en
Hilke Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 En het is weer zover...Laatste 2 weken werden we al gek van het gegraaf. Net het hooiruifje bijgevuld en zat raar te kijken naar saar. Ik dacht waarom stopt ze in godsnaam haar kop onderin de hooiruif! Tot ze met een volle bek weer tevoorschijn kwam.. Arme meid!Ze is er geloof ik nog niet helemaal uit waar het nestje gaat komen, maar vrees weer in het wc-tje! Gelukkig heb ik die een uurtje geleden schoongemaakt, de vorige keer was de wc vies! Rook heerlijk Slome bo lag natuurlijk te slapen onder de ruif dus die ligt nu onder een bergje hooi, mag straks dus weer geborsteld worden ; )
Hilke Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 Hmm, Bo en ik worden allebei een beetje gek van Saar. Ze loopt al 2 uur lang non-stop te graven. Vind het erg sneu! Vrees dat er een castratie aan zit te komen, maar ze mag nu wel even pauze nemen van ons..
The Email Female Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Ze is nu voor de tweede keer schijnzwanger? Ik zou het toch nog even aankijken... Een castratie vond ik een heftige operatie die ik liever niet meer zou willen laten doen. Maar als het echt nodig is veranderd dat de zaak natuurlijk. Ik heb twee voedsters gehad waarvan er ook één steeds schijnzwanger was (incl. "fijn" gedrag zoals sproeien...). Ze is toen gecastreerd en erna ging het weer hardstikke goed tussen die twee.
Hilke Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 Nee, ik laat het ook niet nu al doen! Maar de vorige keer was 1,5 maand geleden, dan vind ik dit best snel!Misschien is het toeval maar als ze het nog vaker wordt vind ik het wel een beetje sneu. Maar het is zeker niet iets wat ik zomaar laat doen, vind het niet zo'n fijn idee te moeten snijden in een gezond konijn! En het is inderdaad een flinke ingreep waar ze veel last van zal hebben, laat staan de mega rekening die mijn dierenarts me mee geeft Dus ik kijk het zeker nog even aan, stel dat ze de komende maanden elke keer weer schijnzwanger wordt dan lijkt het me wel duidelijk. (vrolijker wordt ze er ook niet op..) Ik was denk ik iets te rap met mijn opmerking
Hilke Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Arme meid heeft geen plukje haar meer op haar buik, het is allemaal echt compleet kaal! Zo erg was het de vorige keer niet..Ze begon zelfs de kop van Bo te plukken, daar heb ik een stokje voor gestoken want Bo met een kale kop leek me niet zo'n goed idee.Die sufferd deed er zelf ook niets op uit..
Margot Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 ik zou toch een castratie overwegen hoor, ik heb het gedaan bij mij konijn en die was na 2 à 3 dagen alweer zo goed als eerst. haar buikje was natuurlijk wel gevoelig maar met pijnstilling leek ze er niet veel last mee van te hebben. het is idd een zware ingreep maar met de juiste na-behandeling is het herstel snel en gaat het snel weer goed. bij mij was ze ook de heletijd schijnzwanger en knorrig, maar ik heb het ook gedaan vanwege de grote kans op baarmoederkanker. maar goed dat ik het had gedaan want er zaten kwaadaardige tumoren in haar baarmoeder. (ze was pas 1 jaar!) veel succes!
Hilke Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Ik overweeg het ook wel, maar vind het wel wat snel na 2x.. Maar deze keer was best wel heftig, ze heeft echt geen haartje meer op haar buik zitten! En dat bij een angora. Het lijkt me ook zo pijnlijk, al die haren uittrekken! Daarom zit ik nu te twijfelen..
Dollie Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Toen Feline binnen korte tijd voor de tweede keer schijnzwanger werd, heb ik gelijk de knoop door gehakt. Maar je moet zoiets niet doen als je er niet 100% achter staat natuurlijk.
The Email Female Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Ik heb het ook snel besloten toen Snuffel snel achter elkaar schijnzwanger was. Ook bleef ze maar rijden om mijn andere konijn, en sproeide ze enorm veel. Maar ik heb de hele operatie enorm onderschat... Mijn konijn heeft een hele tijd nodig gehad om te herstellen. Verder was het een drama om de medicijnen te geven. Ik zeg dit niet om je schrik aan te jagen. Maar meer omdat het iets is om goed over na te denken.
Hilke Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Medicijnen geven maak ik me niet echt druk om.. Ze heeft hier meerdere malen antibiotica gehad en ze vind het echt een ramp, dus kan haar onderhand goed in de houdgreep houden Maak me meer zorgen om de ingreep zelf, of ik er goed aan zou doen het nu al te doen.Ik wacht denk ik nog even af, mocht het nog een keer gebeuren weer zo snel dan is het me wel duidelijk
Aanbevolen berichten