anitaaa Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Hallo allemaal ik heb eigenlijk is een vraagje.Mijn konijn heeft een verstopping in de darmen.Nu is mijn vraag we hebben pas gras gelegd het zijn graszoden of die verstopping daar van kan zijn dat was ze niet gewend.Ik heb ook lavendel in een vierkante bloembak staat als ze gaat staan kan ze er van eten.Weet misschien iemand of dit allebij slecht is voor het konijn? Gr Anita
JoBoris76 Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Verhaart je konijn op het moment? Bij een verstopping is vocht erg belangrijk dus ik zou proberen of je vocht bij je konijn naar binnen kunt krijgen. Succes!
anitaaa Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 ze is wel aan het verharen maar niet echt extreem eigenlijk het is wel is erger geweest.ze drinkt idd erg weinig loop regelmatig is even met de drinkensfles naar haar toe.
Suuzi Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Ben je naar de dierenarts geweest? Wat heeft hij/zij gezegd? Zonder gewenning veel gras eten kan gas veroorzaken bij konijnen. Maar goed, jij hebt het over een verstopping. Vergiftiging door lavendel.. Het is een giftige plant voor konijnen. Ik weet niet of het een verstopping kan veroorzaken. Het lijkt me wel goed mogelijk dat je konijn er ziek van kan worden. Mijn konijn heeft per ongeluk een keer van de clivia geknabbeld. Die plant heb ik de deur uit gedaan, want ze werd goed ziek. Ze had buikpijn en wilde niet meer eten. Een darmstimulans heeft haar weer op gang geholpen.
anitaaa Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 het is eigenlijk vrijdag begonnen kwam s'ochtends beneden en toen wilde ze niet eten en weet dat dat absoluut niet goed is dus gelijk s'middags naar de da geweest die had me bij voeding recovery, een drankje voor de darmen weer op gang te krijgen en iets voor de pijn gelukkig ging ze al snel weer eten zaterdag was ze alweer bijna de oude weer vrolijk en zelf weer eten alleen zondag had ze heel weinig gekeuteld dus dat zat me echt niet lekker dus gister weer terug naar de da.weer nagekeken echo gemaakt want ze heeft vroeger een blaasteen gehad maar daar was niks op te zien toen hebben ze een foto gemaakt en daar zag je op dat er bij haar darmen een vlek zat dat er nog ontlasting zat.dus heb een laxeermiddel gekregen en verder door gaan met de andere medicijnen alleen de bijvoeding niet want ze eet zelf wel gewoon.wat is gasvorming?
anitaaa Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 heb net even opgezocht wat gas is en verstopping is.het is verstopping de keutels zijn stuk kleiner ze keutelt nog wel maar te weinig en ze eet zelf ook gewoon.en las als ze gas hebben dat ze dan niet eten.
Lonka Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 gas is luchtvorming in de maag en/of darmen. Dit geeft een vol gevoel, waardoor druk ontstaat op de buikwand of (indien in de darmen) druk op organen in de buik. Vanwege het volle gevoel en/of de pijn van de druk wordt er niet tot nauwelijks gegeten. Bij gas kun je voorzichtig buikmassage geven, dit stimuleert de darmen, waardoor gas beter afgevoerd kan worden.. Een konijn kan helaas geen scheten laten of boeren, om het gas kwijt te raken. Overleg met een dierenarts is altijd gewenst. http://www.konijnen.nl/ziekten/darmimmobiliteit.htm geeft heel veel info over darm-immobiliteit
Aanbevolen berichten